Lisää latauspisteitä itään ja koilliseen -   Kahdeksan uutta sähköautojen ABC-latauspistettä Prisma Viikkiin

Sähköautojen latauspisteiden määrä Prisma Viikissä kasvaa kahteentoista, kun ABC avaa neljä AC-peruslatauspistettä ja neljä DC-teholatauspistettä parkkihalliin. Viime viikolla avattiin Prisma Itäkeskukseen kuusi uutta AC-peruslatauspistettä hybridiautoilijoiden iloksi. Prisma Itäkeskuksessa on nyt yhteensä 10 latauspaikkaa.

HOK-Elanto kasvattaa ja monipuolistaa sähköautojen ABC-latauspisteverkostoaan tämän vuoden aikana yhteensä 222 pisteellä. Uusia latauspisteitä rakennetaan Prismojen ja S-marketien yhteyteen Helsingissä, Espoossa, Vantaalla, Keravalla, Järvenpäässä, Hyvinkäällä, Tuusulassa, Mäntsälässä ja Nurmijärvellä. Elokuun alussa avataan uudet latauslaitteet Keravalle, Järvenpäähän ja Hyvinkäälle.

- Haluamme tukea kehitystä kohti vähähiilisempää liikkumista. Laajan sähkölatausverkoston kehittämisen ohella ABC kehittää myös muita liikenteen energiamuotoja, HOK-Elannon ABC-ketjun johtaja Hannu Houni toteaa.

HOK-Elannon kaikissa myymälöissä, ravintoloissa ja muissa toimipisteissä - siis myös latauspisteissä - käyttämä energia on 100-prosenttisesti uusiutuvaa. Tästä 84,9 prosenttia tuotetaan tuulivoimalla ja loput vesi- ja biovoimalla.
Latauslaitteistot toimittaa kotimainen Kempower. Laitteistot suunnitellaan ja valmistetaan Lahdessa.

HOK-Elannon latauspisteverkoston laajentaminen on osa S-ryhmätasoista hanketta, jonka tavoitteena on rakentaa lähivuosina koko maan kattava sähköautojen latauspisteverkosto ABC-asemien, markettien ja hotellien yhteyteen. Uusista laitteistoista haetaan aluksi käyttökokemuksia ja asiakkaille tarjotaan mahdollisuus ilmaiseen lataukseen HOK-Elannon latauspisteissä. Lataus muuttuu maksulliseksi vuoden 2021 aikana, minkä jälkeen maksu tapahtuu ABC-mobiilisovelluksella.

Prisma Viikissä:
4 DC –teholatauspistettä täyssähköautoille
8 AC –peruslatauspistettä kaikille sähköautoille

Prisma Itäkeskuksessa:
4 DC –teholatauspistettä täyssähköautoille
6 AC –peruslatauspistettä kaikille sähköautoille

Hannu Houni, ABC-ketjujohtaja, HOK-Elanto, hannu.houni(at)sok.fi, puh. 010 766 0676

HOK-Elanto rekrytoi satoja kaupan ja ravintoloiden ammattilaisia 2.7.2021 10:00:00 EEST | Tiedote

- Viimeisen vuoden aikana on tapahtunut paljon. Verkkokauppamme on kasvanut valtavasti, uusia toimipaikkoja on avattu ja avaamme aktiivisesti uutta jatkossakin. Jo pelkästään näihin tarvitsemme paljon uusia osaajia. Olemme tänä vuonna rekrytoineet jo yli 400 henkilöä vakituisiin työsuhteisiin. Isona rekrytoijana huomaamme, että ihmiset arvostavat hyvän työyhteisön ja kehittymismahdollisuuksien lisäksi työnantajassaan myös vakautta ja turvallisuutta. HOK-Elannon ihmisläheiset arvot nousevat vahvuutena esiin kun palkkaamme uusia osaajia. Sitä arvostetaan, että huolehdimme ihmisistä ja heidän työstään sekä toimentulostaan myös vaikeina aikoina. Vastuullisuus myös työnantajuudessa on tärkeää, HOK-Elannon henkilöstöjohtaja Maria Hekkala toteaa. Ravintolaelämä elpyy Ravintola-ala on kärsinyt valtavasti koronan aikana. Odotukset tulevaan ovat kuitenkin korkealla, kunhan loputkin rajoitukset saataisiin pois pääkaupunkiseudulta. - Viime vuoden kevään ravintolasulun aikana pystyimme tarjoamaan r