Lisää löylyä asuntokaupan digitalisoitumiseen - Kiinteistömaailma ja Alma Mediapartners yhteistyöhön kiinteistönvälitysjärjestelmän tiimoilta

Kauppamäärällä mitattuna Suomen suurin kiinteistönvälitysketju Kiinteistömaailma on solminut yhteistyösopimuksen Alma Mediapartnersin kanssa uudesta kiinteistönvälitysjärjestelmästä. Kiinteistömaailma osallistuu Alma Mediapartnersin uuden järjestelmän kehitykseen ja ottaa sen lisäominaisuuksilla laajennettuna käyttöön ketjussaan Valpas-nimellä vaiheittain alkaen vuodesta 2023.

Yhteistyömallissa Alma Mediapartners tuottaa kiinteistönvälitysalan lainsäädäntöön ja alan yleisiin käytäntöihin vastaavan alustan, jonka Kiinteistömaailma rikastaa omilla lisätoiminnallisuuksillaan. Uusi järjestelmä korvaa Kiinteistömaailman nykyisen, joka on kokonaan Kiinteistömaailman itse kehittämä ja ylläpitämä.

- Tämä mahdollistaa kehityspanostustemme kohdentamisen jatkossa selkeämmin kilpailuetua tuottaviin ominaisuuksiin. Tavoitteenamme on entistä parempi asiakas- ja työntekijäkokemus, kertoo Kiinteistömaailma Oy:n toimitusjohtaja Risto Kyhälä.

Kiinteistönvälitysala digitalisoituu kiihtyvään tahtiin

Tuoreet merkit kotimaasta ja ulkomailta osoittavat, että asuntokaupassa kone ei ole korvaamassa ihmistä. Sen sijaan tulevaisuus piilee ammattitaitoisen välittäjän ja tehokkaiden työvälineiden yhdistelmässä. Taustalla asuntokauppaprosessi linkittyy entistä tiiviimmin viranomaisten ja kaupallisten palveluntarjoajien järjestelmiin.

- Kiinteistönvälitysjärjestelmä toimii välitystyön moottorina, jonka merkitys vain kasvaa toimialan digitalisoituessa. Asuntokaupan prosessit kytkeytyvät jo nyt sähköisesti muun muassa maanmittauslaitoksen ja verohallinnon järjestelmiin, ja kehitys kiihtyy tulevaisuudessa, painottaa Kyhälä ja jatkaa:

- On keskeistä, että järjestelmä ja sen tuottama tieto on välittäjien käytettävissä reaaliaikaisesti ja ennen kaikkea mobiilin kautta.

Alman sitoutuminen välitysalaan vakuutti kumppanivalinnassa

Uuden välitysjärjestelmän käyttöönotto on Kiinteistömaailmalle merkittävä ponnistus, minkä vuoksi oli tärkeä löytää oikea kumppani siihen.

- Alma Mediassa olemme sitoutuneet asumisen toimialalle monipuolisen tarjoaman kehittämiseen. Teemme pitkäjänteisesti yhteistyötä alan toimijoiden kanssa digitaalisia mahdollisuuksia hyödyntäen. Toivotamme Kiinteistömaailman tervetulleeksi asiakkaaksemme nyt myös järjestelmäpuolelle, kertoo Alma Mediapartnersin toimitusjohtaja Heikki Huttunen.

Risto Kyhälä, toimitusjohtaja, Kiinteistömaailma Oy, puh. 0400 998 800

Heikki Huttunen, toimitusjohtaja, Alma Mediapartners Oy, puh. 040 700 4739

Kiinteistömaailma on vuonna 1990 perustettu valtakunnallinen kiinteistönvälitysketju, jossa työskentelee yli 600 asuntokaupan ammattilaista noin 100 asuntomyymälässä. Kauppamäärillä mitattuna Kiinteistömaailma on kiinteistönvälityksen markkinajohtaja Suomessa.

Alma Media on voimakkaasti uudistuva, digitaaliseen mediaan ja palveluihin keskittyvä yhtiö. Rakennamme kestävää kasvua mediasta palveluihin tarjoten sisältöjä ja palveluja, jotka hyödyttävät käyttäjiä arjessa, työssä ja vapaa-ajalla. Suomessa tunnetuimpia brändejämme ovat muun muassa Kauppalehti, Talouselämä, Iltalehti, Etuovi.com sekä Nettiauto. Rekrytointipalvelujamme ovat muun muassa Tšekissä prace.cz ja jobs.cz, Slovakiassa Profesia.sk sekä Kroatiassa mojposao.net. Lue lisää: www.almamedia.fi.