Yamarin Boats

Lisää luksusta ja tehoa lippulaivaan: Yamarin 88 DC premium ja Yamaha XF425

Yamarin tarjoaa kaudelle 2020 lippulaivamallinsa, 88 daycruiserin premium-varustuksella. Lisäksi Yamarin 88 DC:n suurin moottorisuositus kaudesta 2020 eteenpäin on 425 hv, jolloin moottoriksi voi valita Yamaha-malliston tehokkaimman perämoottorin, uuden Yamaha XF425 XTO:n.
Yamarin 88 DC ja Yamaha XTO

Yamarin 88 DC premium-versio

Viime vuonna esitelty daycruisereiden lippulaiva, Yamarin 88 DC on kaudella 2020 saatavana tyylikkäänä premium-versiona. Päällepäin premium-version erottaa vakiomallista ruostumattomasta teräksestä valmistetusta tuulilasin kehyksestä sekä ohjauspulpetin kahdesta valtavasta, 16-tuumaisesta näytöstä. Kahden Yamarin Q -näytön ansiosta kuljettaja saa toiselle näytölle täysikokoisen, havainnollisen merikartan samalla kuin toisella näytöllä voidaan esittää vaikkapa pelkästään moottorin mittaristotiedot.

Premium-version ylellisyys näkyy erityisesti kajuutassa, jossa on puuta vaatekaapissa, WC:n ovessa ja karmeissa, sängynpäädyn hyllyssä, peilien takaosassa sekä säilytyslaatikoissa. Yamarin 88 DC:n patjat ovat premium-versiossa vakiona ruskeasävyiset (sahara) ja ne saa valinnaisena myös harmaana.

Yamarin 88 DC päivittyi

Viime vuonna esiteltyä Yamarin 88 daycruiserin vakioversiota on päivitetty tulevalle 2020 kaudelle asiakkaiden toivomusten mukaisesti entistä houkuttelevammaksi. Mm. 88 DC:n avotilan pehmusteet ovat aiempaa muhkeammat ja pöytä on aiempaa suurempi, lisäksi materiaaleja on uusittu ja esimerkiksi mukitelineitä ja vaatekoukkuja on lisätty.

Yamarin 88 DC:n vakiovarustus on kattava. Mukana on mm. kaiuttimet sisältävä Entertainment-paketti, satamapeite, hydraulinen ohjaus, tilttiratti, teak-pinnoite etu- ja takakannen lisäksi avotilassa ja uimatasolla, avattavat runkoikkunat, liesi, sähköinen wc septitankilla sekä makeavesijärjestelmä vesisäiliöineen.

Varustusta voi edelleen täydentää Deluxe-paketilla. Siihen kuuluu avotilan auringonottotaso, kaksiosainen kuomu, trimmitasot, virran riittävyyden varmistava kaksoisakkujärjestelmä, käsittelyä helpottava keulapotkuri, jääkaappi, vaatekaappi ja kansivalot. Retkiveneilijän Touring-paketissa on mukana lisäksi ankkurivinssi perään, uimatason suihku sekä lämmitin.

Yamarin 88 daycruiseriin Yamaha XF425 XTO offshore -perämoottori

Suurin muutos on kuitenkin moottoritehossa, kun Yamarin 88 DC:n – sekä vakion että premiumin –suurin moottoriteho kasvaa 425 hevosvoimaan, mikä mahdollistaa uuden Yamaha XTO V8-moottorin asentamisen veneeseen. Yamaha XTO:lla Yamarin 88 DC:n huippunopeus on lähes 50 solmua. Yamarin 88 DC:n moottorisuositus on 300–425 hv.

Yamaha XF425 XTO (Xtreme Thrust Output) Offshoren virtaviivainen ja dynaaminen ulkoasu viestivät viimeisintä teknologiaa. Se on kaikkien aikojen ensimmäinen suorasuihkutusta hyödyntävä nelitahtiperämoottori ja Yamahan tehokkain perämoottori.

5,6 litraisen 32-venttiilisen V8-moottorin ominaisuuksia ovat mm. viittä polttoainepumppua hyödyntävä suorasuihkutusjärjestelmä, kaksi kannen yläpuolista nokka-akselia (DOHC), säätyvä nokka-akselin ajoitus (VCT), kaksikammioinen öljypumppu, kaksivaiheinen vesipumppu, neljä termostaattia sekä rakenteeltaan ainutlaatuinen pakojärjestelmä.

Yamarin 88 DC ja Yamaha XTO

Yamarin Boats