Lisää perhehuoneita Naistenklinikalle – peruskorjaus alkaa

HUS:n pitkän aikavälin korjaussuunnitelman mukainen peruskorjaus alkoi Naistenklinikan C-siiven 5. ja 6. kerroksissa maanantaina 9.10. Tiloihin rakennetaan 28 synnyttäneiden perhehuonetta.

Alustavat työt alkoivat maanantaina 9.10.2017 ja koko C-siiven peruskorjaus kestää vuoteen 2021 saakka. Korjaustyön pääurakoitsijana toimii Rakennus-Arolin Oy.

- Nyt tehtävät Naistenklinikan peruskorjaustyöt ovat tavanomaisia iäkkäissä kiinteistöissä. Naistenklinikan laboratorion muutettua uuteen HUSLAB-taloon vapautuivat laboratorion käytössä olleet C-siiven tilat ja siten peruskorjaustöiden tekeminen saattoi alkaa, Naistentautien ja synnytysten toimialajohtaja Seppo Heinonen toteaa.

Naistenklinikan liikennejärjestelyt muuttuvat

Rakennustyö vaikuttaa Naistenklinikan pihan liikennejärjestelyihin ja pysäköintipaikkojen määrään. Naistenklinikan pääsisäänkäynnille ajetaan entiseen tapaan, mutta paluu tapahtuu u-käännöksenä pihan kautta. Myös käynti Kipuklinikalle muuttuu. Piha-alueen ajo-opasteet ja opastekyltit ohjaavat kävijöitä muuttuneista liikennejärjestelyistä.

Alueelle jää kaksitoista pysäköintipaikkaa, joista kaksi on merkitty liikuntaesteisille. Polkupyöräpaikat säilyvät käytössä. Naistenklinikan lähin suuri pysäköintipaikka sijaitsee alueen P2 pysäköintihallissa, jonka kulkuyhteydet löytyvät HUS:n nettisivuilta Meilahden sairaala-alueen mobiilikartasta.

Lisätiedot:

Ingemar Borgman
Kiinteistöpäällikkö
HUS-Tilakeskus

”Vanhemmat eros, oliko siinä järkee?” Uusilla #100asiaaerosta -verkkosivustoilla nuoret tukevat toisiaan/”Föräldrarna separerade” ”Fatta!!!” - På den nya sidan #100sakeromseparation ger unga stöd till varandra10.10.2018 00:00Tiedote

Vanhempien ero on nykyisin tavallista, mutta se ei tee siitä helpompaa lapsille ja nuorille. Jotta eroa ei tarvitse miettiä yksin, lapsille ja nuorille avataan 10.10. vertaistukea tarjoavat verkkosivustot www.nuortennetti.fi/100asiaaerosta ja www.nuortennetti.fi/100sakeromseparation. Sivuilla nuoret itse vastaavat toistensa kysymyksiin. Lisäksi vastauksia on kerätty ammattilaisilta.

KUTSU: Biopankkitutkimuksen läpimurtoja 30.10.20189.10.2018 09:02Tiedote

Tervetuloa kuulemaan biopankkitutkimusten saavutuksista. Biopankkitoiminta on tehnyt mahdolliseksi kehittää aivan uudenlaisia hoitoja potilaiden hyväksi. Tutkijat esittelevät tilaisuudessa lääketieteellisiä tutkimuksiaan, joissa he ovat hyödyntäneet biopankin näytteitä. Tarjolla kahvia ja näköaloja tulevaisuuden lääketieteeseen. Aika: 30.10. kello 16- 18 Paikka: Haartmaninkatu 8, Biomedicum 1, luentosali 1. Ohjelma löytyy tästä linkistä.