Lisää perhehuoneita Naistenklinikalle – peruskorjaus alkaa

HUS:n pitkän aikavälin korjaussuunnitelman mukainen peruskorjaus alkoi Naistenklinikan C-siiven 5. ja 6. kerroksissa maanantaina 9.10. Tiloihin rakennetaan 28 synnyttäneiden perhehuonetta.

Alustavat työt alkoivat maanantaina 9.10.2017 ja koko C-siiven peruskorjaus kestää vuoteen 2021 saakka. Korjaustyön pääurakoitsijana toimii Rakennus-Arolin Oy.

- Nyt tehtävät Naistenklinikan peruskorjaustyöt ovat tavanomaisia iäkkäissä kiinteistöissä. Naistenklinikan laboratorion muutettua uuteen HUSLAB-taloon vapautuivat laboratorion käytössä olleet C-siiven tilat ja siten peruskorjaustöiden tekeminen saattoi alkaa, Naistentautien ja synnytysten toimialajohtaja Seppo Heinonen toteaa.

Naistenklinikan liikennejärjestelyt muuttuvat

Rakennustyö vaikuttaa Naistenklinikan pihan liikennejärjestelyihin ja pysäköintipaikkojen määrään. Naistenklinikan pääsisäänkäynnille ajetaan entiseen tapaan, mutta paluu tapahtuu u-käännöksenä pihan kautta. Myös käynti Kipuklinikalle muuttuu. Piha-alueen ajo-opasteet ja opastekyltit ohjaavat kävijöitä muuttuneista liikennejärjestelyistä.

Alueelle jää kaksitoista pysäköintipaikkaa, joista kaksi on merkitty liikuntaesteisille. Polkupyöräpaikat säilyvät käytössä. Naistenklinikan lähin suuri pysäköintipaikka sijaitsee alueen P2 pysäköintihallissa, jonka kulkuyhteydet löytyvät HUS:n nettisivuilta Meilahden sairaala-alueen mobiilikartasta.

Lisätiedot:

Ingemar Borgman