Hamina LNG Oy

LNG-terminaalin kaupallinen käyttöönotto lähestyy – Hamina LNG Oy selvittää kiinnostusta terminaalikapasiteetin varaamiseen

Hamina LNG Oy valmistautuu LNG-terminaalin kaupallisen käytön alkamiseen lokakuussa 2022. Ensimmäisen kaasuvuoden liiketoiminnan suunnittelua varten Hamina LNG Oy selvittää alustavaa kiinnostusta markkinoilta terminaalikapasiteetin varaamiseen.

Hamina LNG Oy on avannut Pre-Open Season -kyselyn, josta tarkemmat tiedot löytyvät yhtiön verkkosivuilta www.haminalng.fi.  Pre-Open Season -kysely ei ole sitova. Kysely on avoinna 13.5.2022 saakka. Virallinen Open Season suoritetaan täysin erillisenä, ja sen käynnistämiseen on valmius viimeistään elokuun alussa.

Lisätietoja:

Kalevi Mattila
hallituksen puheenjohtaja
kalevi.mattila@haminanenergia.fi

Reutsinkatu 12
49400 Hamina

Hamina LNG Oy on Haminan Energia Oy:n, virolaisen energiayhtiö Alexelan sekä teknologiakonserni Wärtsilän yhteisyritys. Haminan LNG-terminaali on Suomen ainoa maakaasun siirtoverkkoon kytketty LNG-terminaali. Terminaalin varastokapasiteetti on 30 000 m3. Terminaalin palveluihin kuuluvat myös rekka- ja laivalastaus sekä LNG-käyttöisten alusten bunkraus.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Hamina LNG Oy