LOGOMOLOGOMO

Logomo ja Bright solmivat monivuotisen yhteistyösopimuksen

Logomo ja Bright Finland ovat solmineet uuden monivuotisen yhteistyösopimuksen. Logomon strategisena kumppanina Bright tulee kehittämään tapahtumatalon toimintaa yhdessä Logomon kanssa muun muassa investoimalla uuteen tekniikkaan ja henkilökunnan jatkuvaan kehittämiseen.

Logomo-salin edistyksellinen tekniikka mahdollistaa kaikenlaiset tapahtumat gaaloista  konsertteihin ja tv-lähetyksiin.  Kuva: Ralp Lahmann
Logomo-salin edistyksellinen tekniikka mahdollistaa kaikenlaiset tapahtumat gaaloista konsertteihin ja tv-lähetyksiin. Kuva: Ralp Lahmann

Vahva yhteistyö mahdollistaa jatkuvan kehittämisen

Pohjoismaiden johtava tapahtumatekniikan yritys Bright on toiminut Logomon tekniikan yhteistyökumppanina jo vuodesta 2011. Brightin toimitusjohtaja Jarno Uusitalo on innoissaan uudesta sopimuksesta ja kertoo, että se mahdollistaa pitkäjänteisen toiminnan kehittämisen ja investoinnit Logomossa. ”On ollut todella upeaa olla alusta saakka Logomon kumppanina ja olla mukana luomassa unohtumattomia tapahtumia kaikki nämä vuodet. Nyt lähdemme innostuneena kohti uusia tapahtumia ja yhdessä kehittämään Logomosta entistä paremman”, Uusitalo kommentoi.

Logomon toimitusjohtaja Päivi Rytsän mukaan yhteistyösopimus tulee entisestään parantamaan Logomon ja koko Turun houkuttelevuutta korkeatasoisena tapahtumapaikkana. ”Kun tukena on Brightin rautainen kokemus tapahtumatekniikasta ja alan parhaat asiantuntijat, täällä on helppo järjestää laadukkaita yleisö- ja virtuaalitapahtumia sekä erilaisia tv-tuotantoja”, Rytsä jatkaa.

Bright Finland Oy (osa Bright Groupia)

Bright Group on Pohjoismaiden johtava tapahtuma- ja esitystekniikan asiantuntija. Brightin ydinosaamista ovat valo-, ääni- ja kuvatekniikan suunnittelu ja toteutus erilaisiin tapahtumiin; pienistä yritysjuhlista suuriin gaalailtoihin ja areenakonsertteihin. Tapahtumatekniikan suunnittelun ja toteutuksen lisäksi Bright tarjoaa visuaalista suunnittelua sekä sisällöntuotantoa. Huipputeknologia ja kokenut, ammattitaitoinen tiimi tekevät Brightista luotettavan kumppanin.

Logomo

Logomo on kulttuurin, taiteen ja luovan talouden keskus, joka toimii vanhassa VR:n konepajassa rautatieaseman ja ydinkeskustan läheisyydessä Turussa. Konserttien lisäksi Logomossa järjestetään kokouksia, seminaareja, kongresseja, teatterinäytöksiä, messuja, näyttelyjä, elokuvaesityksiä sekä erilaisia yksityistilaisuuksia. Vuonna 2019 Logomossa pidettiin yli 1 300 eri tilaisuutta, ja talon kävijämäärä oli 377 000 henkilöä. Logomon toimitiloissa, Byråssa ja Konttorissa, työskentelee päivittäin yli 400 ihmistä noin 90 yrityksessä. Logomossa on myös taiteilijatyöhuoneita.

Logomo10 ja Turku2021 -synttärifestareiden kattaus yllättää – osa artisteista pidetään salassa loppuun asti16.11.2021 15:36:39 EET | Uutinen

Logomon ja Turun kulttuuripääkaupunkivuoden 10-vuotisjuhlaa vietetään la 20.11. Avoimien ovien päivä sisältää taikuutta, sirkusta, elokuvaa ja taidetta klo 10–15. Ympäri taloa useammalle lavalle levittäytyvät iltabileet alkavat klo 20 ja kestävät aina aamuyöhön asti. Festareilla nähdään mm. Turku Rock Academyn kasvatteja ja Flame Jazz -konsertti. Lisäksi Lenni-Kalle Taipale luotsaa lavalle liudan Suomen tähtiartisteja, joiden nimet pidetään visusti salassa h-hetkeen asti. Logomon kaikissa tapahtumissa terveysturvallisuudesta huolehditaan tarkasti, ja koronapassi on uusimpien linjausten mukaisesti käytössä yli 16-vuotiailla myös koko synttärifestareiden ajan.

Turku ja Logomo kutsuvat juhlimaan kulttuuripääkaupunkivuoden juhlavuotta ja 10-vuotiasta Logomoa 20.11.14.10.2021 13:00:00 EEST | Uutinen

Turun 2011 Euroopan kulttuuripääkaupunkivuodesta tulee tänä vuonna kuluneeksi 10 vuotta, mikä tarkoittaa, että myös luovien alojen tapahtumakeskus Logomolla on 10-vuotisjuhlat. Logomon syntymäpäiväjuhlia ja Turun merkkivuotta juhlitaan osuvasti lauantaina 20.11. Tuolloin Logomo avaa ovensa kaikille kaupunkilaisille. Päivä huipentuu syntymäpäiväkonserttiin, jossa lavalle Lenni-Kalle Taipaleen kanssa astuvat yllätyksenä pidettävät, suomalaiset eturivin tähtiartistit. Konsertin jälkeen Logomo muuntautuu Turun suurimmaksi yökerhoksi.