Lohjalle osunut Loton ennätyspotti on kaupungin 22. Loton täysosuma – kakkukahvit perjantaina

Lohjan 15,5 miljoonan euron ennätysvoitto Lotosta on jo kaupungin 22:s Loton päävoitto kautta aikain. Ennätysvoittoa juhlitaan huomenna perjantaina 15.2. kello 11 alkaen jättimäisillä kakkukahveilla voittopelin myyntipaikassa MK Marketissa ja sen yhteydessä olevassa ravintola Kayatepessä Lohjan Routionmäellä.

Suomessa on vielä paikkakuntia, joihin ei vielä ole osunut Loton päävoittoa, mutta Lohja ei ole kuulunut tähän joukkoon enää vuoden 1984 jälkeen. Tuolloin kaupunkiin osui Loton päävoitto, joka oli suuruudeltaan nykyrahassa 179 000 euroa.

- Jos kaikki voittajat ovat jääneet Lohjalle, kaupungissa on mukavat kymmenen lottomiljonääriä. Voivat he olla monimiljonäärejäkin, jos ovat laittaneet rahat poikimaan, tuumii tiedottaja Tero Talaslahti Veikkauksesta.

Lohja suisti suurimpien lottovoittojen listalla kakkoseksi Ruokolahden, jonne meni edellinen ennätyspotti – 14,5 miljoonaa euroa - kesäkuussa 2018. Sitä ennen ennätystä piti hallussaan Lahden 13,3 miljoonan euron voitto vuoden 2014 maaliskuusta.

Lohjan yli miljoonan euron lottovoitot:

1. 15,5 M€ 2019
2. 3,5 M€ 2009
3. 2,9 M€ 1991
4. 1,6 M€ 1995
5. 1,4 M€ 2005
6. 1,1 M€ 2008
7. 1,1 M€ 1986
8. 1,0 M€ 1993
9. 1,0 M€ 1999
10 1,0 Me 2005

Myös muissa rahapelissä onni on suosinut Lohjaa. Viime vuoden kymmenen suurimman voiton joukossa on peräti seitsemän voittoa Eurojackpotista.

Lohjan suurimmat voitot vuonna 2018

18. 21 704,40 Moniveto kierros 29 veikkaus.fi
19. 20 770,80 Pitkäveto kierros 18 veikkaus.fi
20. 20 000,00  Jokeri kierros 20 veikkaus.fi

Kaikki Suomen Loton päävoitot kunnittain.

Toimituksille tiedoksi: Loton ennätysvoiton kunniaksi nautitaan kakkukahveja MK Marketissa Lohjan Routiolla klo 11 alkaen niin pitkään kuin tarjottavaa riittää. Paikalla on myös Veikkauksen edustaja.