Lohjan ja Hyvinkään sairaaloiden synnytystoiminta suljetaan väliaikaisesti lakon vuoksi

HUS sulkee Lohjan ja Hyvinkään sairaaloiden synnytystoiminnan riittämättömän henkilöstömäärän vuoksi. Sulun aikana synnyttäjien tulee hakeutua Espoon sairaalaan ja Helsingin Naistenklinikalle.

HUS sulkee väliaikaisesti Lohjan ja Hyvinkään sairaaloiden synnytystoiminnan. Syynä sulkuun on hoitajajärjestöjen lakon aikana ilmennyt riittämätön suojelutyön määrä.

Lohjan ja Hyvinkään sairaaloihin ei oteta 19.4.2022 klo 13 alkaen sisään uusia synnyttäjiä. Sulku ei vaikuta osastoilla jo oleviin synnyttäjiin tai muuhun sairaalan toimintaan.

Synnyttäjien tulee hakeutua sulun aikana Espoon sairaalaan tai Helsingin Naistenklinikalle. Ennen synnyttämään saapumista synnyttäjien tulee soittaa synnytyssairaalaan.

Sulun voimassaoloa arvioidaan lakon aikana jatkuvasti.

Hoitajajärjestöjen Tehyn ja SuPerin 20.4. klo 6.00 alkava toinen lakko vaikuttaa päivystyksellistä ja kiireellistä hoitoa tarvitsevien potilaiden hoitoon useissa HUSin sairaaloissa ja yksiköissä. Tiedotamme asiasta lisää päivän aikana suunnitelmien varmistuttua.

Puhelinnumerot synnyttämään tuleville

Espoon sairaala

• soitot ennen synnytykseen tulemista, synnytysten käynnistys, p. 09 471 82111

Naistenklinikka