Lohjan Yrityslabrassa opitaan itse tekemällä ja kehittämällä

Syksyllä 2011 perustettu Laurean Yrityslabra on Lohjan Yrittäjätalossa toimiva oppimisympäristö, joka antaa mahdollisuuden opiskella korkeakoulututkinto itse tekemällä, kokemalla ja kehittämällä. Opiskelijat suorittavat opintonsa lähes kokonaan alueen yritysten kanssa toteutettavissa projekteissa ja toimeksiannoissa.

Opiskelussa painottuvat ongelmanratkaisun, tulevaisuudessa tarvittavien uusien työtapojen ja kansainvälisten taitojen osaamisen kehittyminen. Labrassa opiskellaan vastavuoroisessa yhteistyössä yrityselämän edustajien ja julkisen sektorin toimijoiden kanssa. Yrityslabran innostava ympäristö mahdollistaa työskentelyn asiakasyritysten kehittämisprojekteissa ja tukee opiskelijaa omaan yritystoimintaan innostamisessa.

"Toiminnan ihmisenä opiskelu aidoissa työelämän projekteissa tuntui minusta paljon hyödyllisemmältä ja motivoivammalta kuin pelkkien kuvitteellisten tehtävien suorittaminen.", kertoo Yrityslabrassa toista vuotta opiskeleva Annmarie Kuurto

Yrityslabran projektien kirjo on hyvin monipuolinen:

"Opiskelija voi valita projekteja omien kiinnostustensa ja oppimistarpeittensa mukaan. Itse voin hyödyntää projekteissani aiempaa pitkää työelämäkokemustani ja keskittyä sellaisiin projekteihin, joista saan parhaiten uusia oppimiskokemuksia.", Kuurto kertoo.

Ennen Laureassa opiskelua Annmarie on toiminut terveydenhuoltoalan liiton toiminnanjohtajana sekä suuhygienistinä. Hän aloitti liiketalouden opinnot Laureassa syksyllä 2016 ja hänen ensimmäinen projektinsa opiskelijana oli kansainvälisen DeDiWe -intensiiviviikon järjestäminen. Laurean digitaalisten terveyden- ja hyvinvoinnin palveluiden kehittämisen opintokokonaisuudessa etsittiin palvelumuotoilun menetelmin uusia digitaalisia ratkaisuja terveydenhuoltoon.

"Kiinnostuin aiheesta aiemman terveydenhuoltoalan taustani takia. Yhtenä tulevaisuuden mahdollisuutenani voisikin olla liiketalouden ja terveydenhuoltoalan osaamisen yhdistäminen esimerkiksi terveysteknologian markkinoinnin parissa.", hän visioi.

Yrityslabrassa opiskelu on monipuolista ja opiskelija pystyy omalla aktiivisuudellaan ja valinnoillaan vaikuttamaan oman opintopolkunsa rakentumiseen.

"Yrityslabran projektien kautta olen perehtynyt mm. Lean johtamisjärjestelmään, yrityksen verkkosivujen rakentamiseen sekä digimarkkinointiin.", Annmarie listaa.

Jäitkö yhteishaussa ilman opiskelupaikkaa? Laurea-ammattikorkeakoulussa on vielä paikkoja kolmessa englanninkielisessä koulutuksessa28.6.2018 08:47Tiedote

Korkeakoulujen kevään 2018 yhteishaun opiskelijavalinnat on julkaistu viimeistään tänään torstaina 28.6. Opetushallituksen lähettämät tuloskirjeet on lähetetty kaikille hakijoille. Laurea-ammattikorkeakoulu järjestää kuitenkin vielä lisähaun kevään yhteishaussa täyttämättä jääneisiin opiskelupaikkoihin kolmessa englanninkielisessä koulutuksessa. Lisähaun tarkoituksena on tarjota syksyksi mahdollisimman monelle halukkaalle opiskelupaikka ammattikorkeakoulussa.

Messut vangeille ja yhdyskuntaseuraamusta suorittaville nyt toista kertaa Suomessa17.5.2018 12:37Tiedote

Helsingin Dallapénpuistossa järjestetään tiistaina 22. toukokuuta toiset rikostaustaisille suunnatut messut. Tänä vuonna myös rikostaustaisten perheet on huomioitu erityisesti messujen ohjelmassa. Vankimessujen tarkoituksena on ohjata ja tuoda tietoa palveluista, joita vangit ja muut rikostaustaiset sekä heidän läheisensä voivat käyttää rangaistuksen aikana ja sen jälkeen. Messuilla esittäytyy asumispalvelujen, oppilaitosten ja työllistymishankkeiden edustajia, päihdetyön yksiköitä, lapsi-, perhe- ja omaistyön palveluja, sekä monia muita palveluntuottajia.