Loimun toiminnanjohtaja Mikko Salo YTN:n hallitukseen

Luonnon-, ympäristö- ja metsätieteilijöiden liitto Loimun toiminnanjohtaja Mikko Salo on valittu yksityisellä sektorilla työskenteleviä akavalaisia edustavan Ylemmät Toimihenkilöt YTN:n hallituksen jäseneksi.

YTN valitsi syyskokouksessaan 13.12. uuden hallituksen kaudelle 2018 - 2019. Mikko Salo edustaa YTN:n hallituksessa 17 akavalaisen liiton muodostamaa Vakava ry:tä.

YTN:n toimialoilla työskentelee noin 4 300 Loimun jäsentä, eniten suurimmilla toimialoilla kemianteollisuuden ja metsäteollisuuden palveluksessa.

- Meille on tärkeää päästä mukaan työ- ja virkaehtoja koskevaan päätöksentekoon kaikilla tasoilla. Aktiivisella vaikuttamisella neuvottelujärjestöissä pystymme edistämään jäsenkunnan palkkojen ja työ- ja virkaehtojen positiivista kehitystä, Mikko Salo toteaa.
- YTN:n hallitusvalinta on meille merkittävä uusi saavutus, olemme nyt mukana päättämässä koko yksityisen sektorin työehtosopimuskenttää koskevista linjanvedoista.

YTN:N hallituksen puheenjohtajaksi valittiin neuvottelujohtaja Teemu Hankamäki Tekniikan akateemiset TEKistä. Varapuheenjohtajina jatkavat Insinööriliitto IL:n puheenjohtaja Samu Salo, Tradenomiliitto TRALin toiminnanjohtaja Mika Varjonen ja Suomen Ekonomien neuvottelujohtaja Riku Salokannel.

Muiksi hallituksen jäseniksi valittiin Tuula Aaltola (TEK), Ari Anttila (TEK), Anu Aspiala (YTY), Kosti Hyyppä (Ekonomit), Marko Klapuri (IL), Lasse Laurikainen (IL), Salla Luomanmäki (Akavan erityisalat) ja Jore Tilander (SLML).

Lisätietoja toiminnanjohtaja Mikko Salo, puh. 041 458 0033

Loimun toiminnanjohtaja Mikko Salo

Luonnon-, ympäristö- ja metsätieteilijöiden liitto Loimu ry on monialainen akavalainen liitto, jonka jäsenet ovat biologeja, biotieteilijöitä, kemistejä, geologeja, limnologeja, metsänhoitajia, ympäristötieteilijöitä, meteorologeja, maantieteilijöitä, tilastotieteilijöitä, fyysikoita, matemaatikoita – ja monia muita. Loimun jäsenmäärä on noin 15 000.