Loimun toiminnanjohtajaksi OTK Mikko Salo

Luonnon-, ympäristö- ja metsätieteilijöiden liitto Loimun uudeksi toiminnanjohtajaksi on valittu oikeustieteen kandidaatti Mikko Salo, 42.

- Mikko Salo on kokenut, monipuolisen taustan omaava yleisjohtaja, vaikuttaja ja viestijä. Hänellä on pitkä kokemus ammattijärjestötoiminnasta ja sen strategisesta kehittämisestä.  Hänellä on myös vankkaa sekä järjestö- että yritysmaailmassa kerättyä viestintä- ja vaikuttamisosaamista, Loimun 1. varapuheenjohtaja Jouni Vainio kiteyttää.

- Näen Loimun toiminnanjohtajan tehtävässä loistavan mahdollisuuden päästä yhdessä työtovereiden, luottamushenkilöiden ja Loimun jäsenistön kanssa kehittämään ja kasvattamaan vahvaa akavalaista edunvalvonta- ja palvelujärjestöä, Mikko Salo sanoo.

Toiminnan keskiössä Salo näkee Loimun jäsenistön ja sen tarpeet. - Kaikki järjestötoiminta lähtee jäsenen tehokkaasta ja laadukkaasta palvelemisesta tavoilla, jotka jäsentä eniten hyödyttävät. Jäsenen kuuntelu on ensiarvoisen tärkeää hyvien tulosten saavuttamiseksi. Tämä pätee sekä työmarkkinaedunvalvontaan että erilaisten palvelujen ja jäsenetujen tuottamiseen.

Mikko Salo siirtyy Loimuun Suomen Lakimiesliiton varatoiminnanjohtajan ja viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtajan tehtävästä. Ennen sitä hän on työskennellyt muun muassa sosiaali- ja terveyspalveluyritys Attendo Finland Oy:n viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtajana sekä Suomen Lakimiesliiton jäsenpalveluyksikön johtajana ja oikeuspoliittisena asiamiehenä.

Työt Loimun toimistolla Mikko Salo aloittaa 6. marraskuuta. Loimun nykyinen toiminnanjohtaja Jari Lehto jää eläkkeelle vuoden 2018 alusta lähtien.

Lisätietoja:

Toiminnanjohtaja Jari Lehto, puh. 0400 667 045
Toiminnanjohtaja Mikko Salo, puh. 041 458 0033
Loimun 1. varapuheenjohtaja Jouni Vainio, puh. 044 0232 723

Loimun uusi toiminnanjohtaja Mikko Salo.

Luonnon-, ympäristö- ja metsätieteilijöiden liitto Loimu ry on monialainen akavalainen liitto, jonka jäsenet ovat biologeja, biotieteilijöitä, kemistejä, geologeja, limnologeja, metsänhoitajia, ympäristötieteilijöitä, meteorologeja, maantieteilijöitä, tilastotieteilijöitä, fyysikoita, matemaatikoita – ja monia muita. Loimun jäsenmäärä on noin 15 000.