Loimun uusi puheenjohtaja on metsänhoitaja Helena Herttuainen

Luonnon-, ympäristö- ja metsätieteilijöiden liitto Loimun valtuusto valitsi kokouksessaan 25.11.2017 puheenjohtajaksi metsänhoitaja Helena Herttuaisen.

Helena Herttuainen työskentelee Suomen 4H-liitossa aluejohtajana. Hän on toiminut Loimun 2. varapuheenjohtajana 1.1.2017 alkaen ja sitä ennen Metsänhoitajaliiton varapuheenjohtajana.

- Haluan tehdä Loimusta akateemisten ammattiliittojen edelläkävijän, jolla on kasvava jäsenmäärä, jäsenille tässä todellisuudessa relevantit palvelut ja toimialoja eteenpäin vieviä näkemyksiä ja avauksia, Helena Herttuainen linjaa. - Me loimulaiset rakennamme valoisampaa tulevaisuutta. Meidän osaamisemme varassa ratkaistaan koko ihmiskunnan kannalta tärkeitä kysymyksiä.

- Toimimme mm. ympäristöaloilla, energia-alalla, terveyden ja hyvinvoinnin parissa, kemian- ja lääketeollisuudessa sekä metsäalalla. Nyt meidän tulee löytää sitä yhteistä liimaa, joka sitoo alat ja toimijat yhteen lisäten alojemme kasvua ja vetovoimaa. Sitä varmasti löytyykin, kun katsoo vaikka, minkälaista kehitystä tapahtuu esimerkiksi biotaloudessa tai kiertotaloudessa tällä hetkellä, hän pohtii.

- Uusi liittomme Loimu on akavalaisittain keskikokoinen työmarkkinavaikuttaja, jonka tavoitteena on, että jäsenemme menestyvät työelämässä. Menestyvät ja työssään viihtyvät ammattilaiset tuottavat kasvua ja hyvinvointia omille työyhteisöilleen ja koko yhteiskunnalle.

Puheenjohtajan toimikausi on 1.1.2018 - 31.12.2019.

Valtuusto valitsi kokouksessaan myös Loimun hallituksen 1.1.2018 alkavalle toimikaudelle. Hallitukseen tulivat puheenjohtajan lisäksi valituiksi Julia Mali, Jaakko Kittamaa, Miiro Jääskeläinen, Pirjo Saikkonen, Jouni Vainio, Maria Mäkinen, Esa Uotila, Janne Saarela ja Vilma Ihalainen (opiskelijoiden edustaja). Hallitus valitsee myöhemmin keskuudestaan Loimulle 1. ja 2. varapuheenjohtajan.

Lisätietoja:

Puheenjohtaja Helena Herttuainen, puh. 050 441 8636

Toiminnanjohtaja Mikko Salo, puh. 09 62268 525 tai 041 458 0033

Luonnon-, ympäristö- ja metsätieteilijöiden liitto Loimu ry on monialainen akavalainen liitto, jonka jäsenet ovat biologeja, biotieteilijöitä, kemistejä, geologeja, limnologeja, metsänhoitajia, ympäristötieteilijöitä, meteorologeja, maantieteilijöitä, tilastotieteilijöitä, fyysikoita, matemaatikoita – ja monia muita. Loimun jäsenmäärä on noin 15 000.