Loton ennätyspotin jakajat kokoontuivat mansikoille ja cavalle: suunnitelmissa kaukomatkoja ja käytettyjä autoja

Mansikat ja espanjalainen kuohuviini cava ryydittivät menoa, kun kaikkien aikojen suurimman lottopotin jakajat kerääntyivät Veikkauksen isännöimänä yhteiseen kesäjuhlaan. 14,2 miljoonan euron 50 voittajasta paikalla oli noin viidennes muiden ollessa jo kesälaitumilla.

Lottovoittajien aamiainen.

Voitto-osuus oli runsaat 280 000 euroa, kun ennätyspotti meni jakoon lauantaina 17.6. eli kierroksella 24/2017.

- Juuri sopivat voittosummat tavallisille ihmisille. Raha menee kiertoon, summasi yksi voittajista joukon tunnelmat muiden nyökytellessä hyväksyvästi pöydän ympärillä.

Myös pahan päivän varalle rahaa aiotaan laittaa, ja tietenkin autoihin ja matkoihin. Enemmistöllä autokaupoille aikovista oli merkki vielä päättämättä, mutta yhteisymmärrys vallitsi siitä, että käytettykin ajoneuvo taitaa riittää tässä vaiheessa.

Hurjimman suunnitelman keksijän tittelin kuittasi voittajista se, joka arveli toteuttavansa voitolla haaveensa Formula 1 -autolla ajamisesta.

Matkasuunnitelmia oli monella. Kohteista olivat esillä Malediivit, Mauritius ja Etelä-Afrikka. Yksi voittajista kertoi toteuttavansa haaveen matkasta NHL-otteluun.

- Oli ihanaa nähdä näin iso joukko lottovoittajia kerralla samassa salissa. Huikeaa, että nyt unelmiaan toteuttaa tavanomaisen yhden tai kahden sijasta 50 ihmistä! Ja tosiasiassa toteutuvia unelmia on vieläkin enemmän, koska puolisot ja muut läheiset saavat tietenkin osansa. Mutta olipa kerta kaikkiaan mukava ja erikoinen tapaaminen, päivittelee markkinointipäällikkö Saila Kuutti Veikkauksesta.

Hän sai voittajilta myös palautetta:

- Lisää näitä netin 50 osuuden porukoita ja isoja haravajärjestelmiä. Niillä näköjään voi voittaa!

Lottovoittajien kesäisen brunssin menu:

Leipää ja croissanteja

Tomaattia, kurkkua ja salaattia

Leikkeleitä ja juustovalikoima

Voita ja appelsiinimarmeladia

Munakokkelia ja paistettuja herkkusieniä

Savulohta

Jogurttia ja mysliä

Mansikoita

Kahvia, teetä

Kuohuviiniä

Virvokkeita

Jäävettä

Lottovoittajien aamiainen.
Satu Nikula ja Saila Kuutti Veikkauksesta kaatavat voittajille
Voittajille tarjottiin sesongin herkkua.