Loton ennätyspotin voittaja: ”Aion olla niin vaatimaton kuin olla osaan”

Siilinjärveläiselle miehelle tapahtui lauantaina se, mistä suuri osa suomalaisista unelmoi: lottokupongista löytyi 7 oikein -tulos ja vieläpä ennätyspottikierroksella. Suomen kuuluisimmassa lottopelikaupungissa asuva mies kuittasi voitollaan itselleen 15,8 miljoonan euron potin.
Lottopalloja lottokoneessa.

Siilinjärvi on ollut tunnettu lottopelikaupunki jo ennen viime lauantain voittoa. Elokuussa 2019 paikkakunnalle osui Suomen suurin Eurojackpot-voitto 91,9 miljoonaa euroa. Voitto osui K-Supermarket Herkkupadassa pelanneelle 50 osuuden porukalle, jossa oli 49 jäsentä.

Ennätyslottopotin voittanut mies ei ollut yksi porukan jäsenistä. Eurojackpot-voiton osuttua toisaalle häntä ei kuitenkaan enää harmita, sillä tilille on tulossa kolmen viikon karenssiajan jälkeen moninkertaisesti suurempi voitto kuin mitä Herkkupadan Eurojackpot-pelin osuudella olisi saanut.

– Ainahan se lottovoitto on ollut unelmana, hän iloitsee.

Yrittämisen puutteesta ei voi miestä moittia, sillä hän kertoo tutkineensa pitkäaikaisen lottoharrastuksensa aikana kiinnostuneena mm. sitä, kuinka usein kukin lottonumero on osunut arvottuun riviin ja laittanut näitä tietoja itselleen ylös.

– Kaikkia konsteja kannattaa yrittää! Joskus onni potkaisee, mies naurahtaa.

Voittaja kertoo, että hänellä on useita tapoja valita lottorivinsä. Osan riveistä valitsee perheenjäsenet ja osa riveistä perustuu vuosikymmeniä sitten arvottuihin Lotto- ja Vikinglotto-riveihin, joita miehellä on ylhäällä. Ennätysvoiton tuonut lottorivi ei kuitenkaan kuulunut miehen käsityksen mukaan kumpaankaan edelliseen kategoriaan, vaan se oli valittu sattumanvaraisemmin.

Lottoarvonta jäi lauantaina katsomatta

Mies kertoo katselleensa lauantai-iltana Kymmenen uutisia, mutta kun lottoarvonta alkoi MTV3-kanavalla, hän vaihtoi kanavaa.

– Välillä, kun olen katsonut arvonnan, olen ruvennut miettimään, oliko minulla juuri niitä numeroita jossakin rivissä. Asia rupeaa pyörimään päässä ja voi vaikuttaa yöuniin. Siksi en viitsi enää katsoa arvontoja, mies rupattelee.

Sunnuntaiaamuna voitostaan tietämätön mies avasi television ja näki, että Siilinjärvelle oli tullut lottovoitto.

– Vaimokin siinä heräsi ja katsoi puhelimestaan, että voitto oli pelattu R-kioskilla. Minä sanoin, että kyllä minä siellä pelasin. Siinä, kun aloimme tarkistelemaan rivejä, niin siellähän oli 7 oikein!

Tuore lottovoittaja ei usko, että hänen elämänsä juurikaan muuttuu, vaikka pankkitilin saldo pulskistuukin valtavasti.

– Lapsiani ja sisaruksiani aion auttaa. Lisäksi haluan tukea voitollani lasten ja nuorten hyvinvointia. Muuten elämä jatkuu kohdallani kuten ennenkin, mies kertoo.

Voittaja haluaa myös pitää voittonsa mahdollisuuksien mukaan salassa ja kertoa voitostaan vain perheelleen.

– Aion olla niin vaatimaton kuin olla osaan, mies kertoo.

Miehen mukaan vuoden 2019 Eurojackpot-porukkavoittajatkin ovat elelleet paikkakunnalla pääsääntöisesti muina miehinä ja naisina.

– Yllättävän rauhallisesti se on mennyt. Eivät ihmiset ole hirveästi pitäneet meteliä asiasta.

Toritien R-kioskilla järjestetään pullakahvit ennätyksellisen lottovoiton kunniaksi torstaina 29.9. klo 10 alkaen. Kahvia ja pullaa riittää 200:lle ensimmäiselle.

Veikkauksen mediapalvelu, puh. 09 4370 7000
ma-to: klo 8-21
pe: klo 8-24
la: klo 9-12 ja klo 20-22
su: klo 10-15

www.veikkaus.fi/yritys

Lottopalloja lottokoneessa.

Me Veikkauksessa tuotamme peleillä iloa ja suojelemme sitä. Haluamme, että suomalaisten pelaaminen pysyy ilon puolella. Tässä työssä vastuullisuus ohjaa kaikkea toimintaamme. Haluamme olla pelialan edelläkävijä ja vastuullisen pelaajakokemuksen suunnannäyttäjä.

Hyvinvointi on meille sydämen asia. On tärkeää, että töihin on mukava tulla joka päivä. Meillä on monipuoliset ja laajat työsuhde-edut. Tarjoamme vaikuttavia työtehtäviä kehittyvässä työyhteisössä, jossa on iloinen tekemisen meininki.

Rakennamme yhdessä parempaa pelikenttää, ja tarjoamme kiinnostavia urapolkuja mm. tech-alan osaajille. Tutustu meihin veikkaus.fi/tyopaikat.

Tehdään työtä ‒ yhdessä ilon puolella.

VEIKKAUS
Aika vaikuttava pelifirma