Loton ennätyspotti paisuu – ensi viikolla potissa 14,4 miljoonaa euroa

Loton ennätykselliselle 14,3 miljoonan euron potille ei löytynyt tällä viikolla voittajaa. Ensi viikolla (48/2017) Loton potti nousee uuteen ennätykseen eli 14,4 miljoonaan euroon.

Loton kierroksen 47/2017 oikea rivi on 4, 5, 13, 15, 19, 24 ja 38 sekä lisänumero 36. Tuplausnumeroksi arvottiin 9.

Arvonnassa löytyi yksi 6+1 oikein -tulos, ja sillä voittaa runsaat 348 000 euroa.

Lottolähetyksessä oli tällä viikolla muutakin tähtitieteellistä kuin potti, sillä lottokoneen käynnisti astrofyysikko Sissi Enestam. Lähetyksessä tutustuttiin myös Peter H. Johanssonin tutkimukseen galakseista. Veikkauksen tuotolla tuetaan tieteen tekemistä vuosittain noin 103 miljoonalla eurolla.

Lauantai-Jokerin voittorivi on 5 3 3 8 7 3 9. Myöskään Jokerissa ei löytynyt täysosumia, mutta 6 oikein -tuloksia löytyi kaksi kappaletta ja niillä voittaa 20 000 euroa.

Lomatonnin voittorivi on Chicago 78. Tuhannen euron arvoisia voittoja meni jakoon 23 kappaletta.

Loton TOP 5 potit:

1. 14,4 miljoonaa euroa jaossa kierroksella 48/2017
  2. 14,2 miljoonaa euroa (kierros 24/2017 veikkaus.fi:n 50:n pelaajan porukka). Loton ennätyspotti 50 osuuden porukalle - kullekin 284 000 euroa
  3. 14,1 miljoonaa euroa (kierros 6/2016 Tuusula). Loton ennätyspotti 14,1 miljoonaa yhdelle pelaajalle Tuusulaan
  4. 14,0 miljoonaa euroa (49/2015 Oulu, Haukiputaa ja Helsinki, Kontula) Lottopotissa kaksi täysosumaa - molemmille 7 miljoonaa euroa
  5. 13,9 miljoonaa euroa (7/2015 porukkapelit Vaasassa ja veikkaus.fi:ssä). Lotossa kaksi tuplattua täysosumaa - molemmille 13,9 miljoonaa euroa

Eurojackpotatessa kimppa on kannattanut: porukkapelivoitot lähestyvät 300:aa miljoonaa17.10.2018 08:45Tiedote

Suomen Eurojackpot-voitoista yli neljännes on osunut porukoille. Kaikkiaan 14 täysosumasta yli kolmannes eli viisi on tullut porukkapeleihin, ja viidestä suurimmasta hirviöpotista kolme on mennyt jakoon kimpoille. Eurojackpottaamista voi siis hyvällä syyllä sanoa joukkuepeliksi, jossa Suomi on pärjännyt. Yksi tämänvuotisista onnistujista on runsaat 100 000 euroa voittanut nuori nainen, jonka voitto sai astelemaan asuntokaupoille.