Loton potti nousee uuteen ennätykseen – ensi viikolla jaossa 14,3 miljoonaa euroa

Loton arvonnassa ei löytynyt kierroksella 46/2017 täysosumia, joten ensi viikolla täysosumille on jaossa 14,3 miljoonaa euroa. Kyseessä on kaikkien aikojen suurin Loton potti.

Lotossa oli edellisen kerran ennätyspotti kierroksella 24/2017, jolloin 14,2 miljoonan euron potin nappasi 50 osuuden nettipelaajaporukka. Kullakin osuudella voitti 284 000 euroa.

6+1 –tuloksia löytyi tällä kierroksella kaikkiaan kuusi kappaletta. Voittajat kuittaavat voitoistaan 48 167,30 euroa.

Loton oikea rivi (kierros 46/2017) on 10, 14, 16, 22, 25, 34 ja 38.Lisänumero on 5 ja tuplausnumero 16. Ensi viikolla (kierros 47/2017) jaossa ennätyspotti 14,3 miljoonaa euroa.

Lauantai-Jokerin voittorivi on 8769159. Jokerista ei löytynyt täysosumaa. 6 oikein –tuloksia oli kolme, joista osa tuplattuina. Voittajat saavat 20 000 ja 40 000 euroa voitoistaan.

Lomatonnin voittorivi on Ateena 19. Lomatonneja meni jakoon 24 kappaletta.

Lottokoneen käynnisti ohjaaja Lauri Maijala. Illan aiheena on Turun kaupunginteatterin klassikkonäytelmä Seitsemän Veljestä, jonka Maijala on ohjannut.

Loton täysosumat top 10 (kokonaisvoittopotin mukaan):
paikkakunta, päävoitto, kierros

1. 27,8 milj. euroa (tuplattu voitto): Vaasa 13,9 milj. euroa (10 osuuden porukka) ja veikkaus.fi 13,9 milj. euroa  (10 osuuden porukka, voittajat eri puolilta Suomea), kierros 7/2015
  2. 14,2 milj. euroa: veikkaus.fi (50 osuuden porukka, voittajat eri puolilta Suomea), kierros 24/2017
  3. 14,1 milj. euroa: Tuusula (porukka), kierros 6/2016
  4. 14 milj. euroa: Oulu 7 milj. euroa ja Helsinki 7 milj. euroa, kierros 49/2015
  5. 13,3 milj. euroa: Lahti, kierros 15/2014

Loton tuplaus poistuu – tilalle tulee Plus

Loton Tuplaus poistuu tammikuussa 2018 ja tilalle tulee Vikinglotosta tuttu Plus-pelitapa. Plussaamalla pelaaja voi saada päävoittoa lukuun ottamatta voittonsa viisinkertaisena.

Jos pelirivin plusnumero on oikein, mutta rivillä ei ole muuta voittoa, pelaaja voittaa viisi euroa. Oikealla plusnumerolla saa siis aina varman voiton.

Plussan hinta on 50 senttiä riviltä. Yksi lottorivi maksaa euron, ja hinta on pysynyt samana vuodesta