Lotto arvotaan pyhäinpäivän vuoksi vasta sunnuntaina

Loton, Lauantai-Jokerin ja Lomatonnin arvonta siirtyy tällä viikolla pyhäinpäivän vuoksi lauantailta sunnuntaille.

Kierroksen 44/2017 Loton, Lauantai-Jokerin ja Lomatonnin peliaika loppuu sunnuntaina klo 22.00. Lottoarvontalähetys nähdään suorana lähetyksenä MTV3-kanavalla sunnuntaina klo 22.20.

Lotossa tavoitellaan tällä viikolla kahdeksan miljoonan euron pottia. Jos yksi henkilö voittaa koko potin, kyseessä olisi Loton kaikkien aikojen viidenneksi suurin yhdelle henkilölle mennyt voitto.

Lottolähetyksessä esitellään tällä viikolla Mediakasvatuskeskus Metkan toimintaa. Lottokoneen käynnistää nuori elokuvantekijä Maija Alander, joka osallistui Metkan syyskuussa järjestämään Minun Elokuvani -tapahtumaan. Vuotuisessa tapahtumassa nuoret saavat palautetta elokuva-alan ammattilaisilta. Minun Elokuvani on Metkan vanhin ja suurin Veikkauksen tuotolla tuotettu tapahtuma.

Suurimmat yhdelle henkilölle menneet lottovoitot:

1. 13,3 milj. euroa: Lahti, kierros 15/2014
  2. 12,8 milj. euroa: Helsinki, kierros 36/2013
  3. 12,2 milj. euroa: Helsinki, kierros 43/2012
  4. 9 milj. euroa: Tuusula, kierros 1/2017
  5. 8 milj. euroa: Forssa, kierros 20/2011
    ja 8 miljoonaa euroa: Tampere, kierros 11/2016
    ja 8 miljoonaa euroa: Vihti, kierros 21/2016

Pikkuharavalla 300 000 voittanut jyväskyläläinen: ”Unohda viivotinrivit - pelaa vastakarvaan!”12.10.2018 20:04Tiedote

Eipä tiennyt mies, millaiseen kultasuoneen iski, kun jätti Vakion 4,50 euron haravarivinsä Seppälän Prismassa Jyväskylässä kesäkuun alussa. Hänen pelaamansa ainut täysosuma oli kertaistettu kahdella. Voitto-osuus olisi ollut ilman kesäbonusta kaksi kertaa 74 908,20 euroa eli 149 814,40 euroa, koska sama rivi oli pelattu kahteen kertaan. Veikkaus maksoi silti ainoalle täysosumalle luvatun 300 000 euron kesäbonuksen. – Kyllä siinä meni yö pyöriessä, mies muistelee yllätystä, kun voittosumma kasvoikin tuplaan odotetusta.