Lotto-kansan suosikit: kuviot ja pienet numerot

Lauantain lottoarvontaa varten kannattaa miettiä huolella pelinumerot. Tarjolla on nimittäin ennätyksellinen 8 miljoonan euron jättipotti.

Suomalaiset eivät valitse numeroitaan umpimähkään. Viime lauantain (kierros 19/2011) Loton arvonnan 12 suosituimmasta rivistä enemmistö muodostaa jonkinlaisen kuvion kupongille.

Pelaajien suosikkirivit ovat säilyneet vuodesta toiseen lähes samoina. Kaikista yleisin numerosarja on lottoruudukon kolmas pystyrivi: 3,9,15,21,27,33 ja 39. Se oli myös viime kierroksen suosikki, sillä jopa 3596 pelaajaa valitsi sen omakseen.

Jos arvontakone olisi arponut kyseisen numerosarjan viime lauantaina, täysosumalla olisi saanut noin 834 euroa.

Viime kierroksen toiseksi yleisin lottorivi oli seitsemän ensimmäisen numeron sarja. Se on ollut listan kärkipäässä jo pidemmän aikaa.

Seuraavaksi suosituin rivi viime kierroksella oli ensimmäinen pystyrivi, jonka jälkeen eniten luotettiin viiden kertotauluun, eli numerosarjaan: 5,10,15,20,25,30 ja 35.

Numero kahdeksan tuottaa onnea

Moni Loton pelaaja merkitsee kupongille läheistensä merkkipäiviä. Siitä johtuen numeroita 32-39 käytetään keskimääräistä vähemmän.

Yleensä pieniä numeroita pelataan enemmän kuin suuria. Suosituimpia numeroita ovat olleet: 9,3,21,10 ja 8.

Jos kiinalaiset päättäisivät ensi lauantain suosituimmat lottonumerot, olisi yksi niistä taatusti kahdeksan. Kyseistä numeroa pidetään nimittäin onnennumerona kiinalaisessa ja muissakin aasialaisissa kulttuureissa.

Juurikin tästä syystä Kiinan Pekingin olympialaisten avajaisseremonia pidettiin 8 minuuttia ja 8 sekuntia yli kahdeksan paikallista aikaa, 8. elokuuta vuonna 2008.

Vuonna 1971 alkanut Lotto löysi heti tiensä suomalaisten sydämiin, ja on siitä lähtien ollut Veikkauksen suosituin peli. Pelaamalla LottoPlus -lisävoittoluokkia on mahdollisuus napata Lotosta pienempiäkin voittoja. Loton suosiosta ovat vuosien saatossa hyötyneet kaikki suomalaiset. Veikkaus tuottaa yli yhdeksän miljoonaa euroa viikossa taiteen, liikunnan, tieteen ja nuorisotyön tukemiseen. Varat jakaa opetus- ja kulttuuriministeriö.

Suosituimmat rivit
Suosituimmat rivit

Veikkaus tuottaa suomalaiselle yhteiskunnalle monipuolista arvoa järjestämällä rahapelejä luotettavasti ja vastuullisesti. Veikkaus lupaa Iloa elämään, mikä tarkoittaa sekä peleihin ja pelaamiseen liittyvää iloa, jännitystä ja haaveilua että veikkausvoittovarojen edunsaajille tuomaaa iloa ja pelaamisen vastuullisuutta.