Lukupiiriharrastus on iloista ja mieltä avartavaa yhdessä tekemistä

Lukupiirit elävät uutta kukoistusta, eikä ihme, sillä niissä päästään käsiksi elämän iloihin ja suruihin. Yksityisen kirjallisuusharrastuksen vastapainoksi lukupiirit tarjoavat monipuolisia näkökulmia, kiinnostavia keskusteluja ja iloista yhdessäoloa.

Kirsi Ranin: Lukupiiri – Kirjoista keskustelemisen elämää muuttava taika

Julkaisupäivä 23.9.

Miksi kannattaa perustaa lukupiiri? Kuinka keskustelu käynnistetään? Viinillä vai ilman? Kuka valitsee seuraavan kirjan?

Kirsi Ranin perusti Kirsin Book Club -lukupiirin yli kymmenen vuotta sitten. Takana on satoja luettuja kirjoja, yhteisiä matkoja ja kirjailijatapaamisia. Lukupiiri – Kirjoista keskustelemisen elämää muuttava taika jakaa Raninin parhaat vinkit toimivan lukupiirin pyörittämiseen. Se on jokaisen lukupiiriläisen tai lukupiiristä haaveilevan henkilökohtainen opas ja lukupäiväkirja.

Kirjassa on runsaasti käytännön vinkkejä ja yli 200 toimivaksi lukupiirikirjaksi todettua kirjasuositusta. Lukupiiriläisiltä kerätyt kommentit vahvistavat, että kirjoista keskustelemisessa on elämää muuttavaa voimaa. Lisäksi kirjasta löytyy itse täytettäviä sivuja, jotka toimivat lukijan oman lukupiirin päiväkirjana tai henkilökohtaisena lukupäiväkirjana.

Kirsi Ranin vetää Kirsin Book Club -lukupiiriä ja Edita Publishingin yrityslukupiiriä. Hän on myös business-lukupiirin jäsen. Hän on osallistunut yli 200 lukupiiri-iltaan. Kirsin Book Clubiin kuuluu myös suosittu kirjablogi ja podcast.

Arvostelukappaleet, lisätiedot ja haastattelupyynnöt: hanna-leena.soisalo@otava.fi

Nemo on osa kustannusosakeyhtiö Otavaa.

Täältä tulee Alfie, kissa, joka mullistaa koko naapuruston arjen – Rachel Wellsin hurmaava sarja ihmisten ongelmia ratkovasta kissasta alkaa16.9.2021 12:30:00 EEST | Tiedote

Alfie – kissa kynnyksellä on tarina kodittomaksi jääneestä kissasta, joka löytää uudeksi kodikseen kokonaisen naapuruston. Samalla herkuille ja hellinnälle perso kehrääjä auttaa kotikatunsa asukkaita löytämään seuraa toisistaan. Sunday Timesin bestselleriksi ja hyvän mielen hitiksi muodostunut Alfie-sarja valloittaa nyt suomalaiset kissafanit.

Guinnessin maailmanennätyskirjassa pohditaan ilmastonmuutoksen torjuntaa – suomalaissaavutuksissa maistuu laku ja koetellaan fyysisiä voimia15.9.2021 13:00:00 EEST | Tiedote

Huippusuosittu Guinness World Records 2022 -kirja on täynnä toinen toistaan uskomattomampia ennätyksiä meiltä ja maailmalta. 16.9. julkaistavaan teokseen lähetettiin 41 959 ennätysyritystä, mikä tarkoittaa yli 800 hakemusta viikossa. Suomalaisten ennätysten tekijöiden joukosta löytyy tänäkin vuonna tuttuja nimiä: mukana on muun muassa formulakuski Kimi Räikkönen.

Pajtim Statovcin Finlandia-palkittu Bolla on Kirkus Prize -palkintoehdokkaana Yhdysvalloissa13.9.2021 16:00:00 EEST | Tiedote

Pajtim Statovcin kolmas romaani Bolla julkaistiin äskettäin Yhdysvalloissa, jossa siitä on jo kirjoitettu lukuisia ylistäviä arvioita. Statovcia on kutsuttu suureksi lahjakkuudeksi ja hänen kirjallisia kykyjään "pettämättömiksi". Kirkus Reviews -kirjallisuuslehti valitsi Bollan kuuden finalistin joukkoon 328 kaunokirjallisen teoksen joukosta lehden nimeä kantavan kirjallisuuspalkinnon saajaksi. Palkintoa pidetään yhtenä kirjallisuusmaailman suurimmista ja sen arvo on 50 000 dollaria. Palkinto jaetaan 28.10.2021.