Lumenkertymän vuoksi A- ja K-junien liikennettä supistetaan maanantaiaamupäivänä 4.2.

Aiempien päivien lumisateet vaikuttavat joukkoliikenteeseen HSL-alueella ja lumikertymä aiheuttaa haittaa myös junille. Ennakoivasti runsaan lumimäärän vuoksi Finrail, VR ja HSL ovat yhdessä päättäneet supistaa maanantaina 4.2. lähijunaliikenteen tarjontaa.

Leppävaaran suunnan A-junat sekä Keravan suunnan K -junat liikennöidään maanantaina kello 14 saakka 20 minuutin vuorovälillä eli joka toinen junavuoro jää ajamatta. D-junat Helsinki - Riihimäki ja Riihimäki - Helsinki sekä R-juna klo 15.51 Helsingistä on peruttu maanantaina. Kello 14 jälkeen A- ja K-junat on tarkoitus liikennöidä normaalisti ja asiasta tiedotetaan erikseen maanantaina klo 12 mennessä.

• A-junat: Helsingistä :04, :24, :44, Leppävaarasta :07, :27, :47.
  • K-junat: Helsingistä :01, :21, :41 ja Keravalta :01, :21, :41.

Muu junaliikenne on tarkoitus liikennöidä normaaleilla vuoroväleillä myös maanantaina.

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 390 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain yli 370 miljoonaa matkaa, mikä on 66 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

HSL:n hallituksen päätöksiä 8.10.20198.10.2019 12:17:30 EESTTiedote

Osavuosikatsaus 2/2019 Lipputulot ja matkustajamäärät ovat kehittyneet HSL-alueella odotuksia paremmin. Hallitus päätti merkitä osavuosikatsauksen 2/2019 tiedoksi. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. LINKKI PÖYTÄKIRJAAN: http://hsl01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2019596-2 Jäsenkuntien lausunnot HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelmaehdotukseen vuosille 2020–2022 Hallitus päätti merkitä tiedoksi kuntien lausunnot HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelmaehdotukseen vuosille 2020–2022. LINKKI PÖYTÄKIRJAAN: http://hsl01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2019596-3 Hsl.fi-verkkopalvelun kehityksen hankinta Hallitus päätti valita hsl.fi-verkkopalveluiden kehityksen toimittajaksi Solita Oy:n toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella. Solitan tarjous oli vertailussa kokonaistaloudellisesti edullisin. Hankinnan tarjouspyynnössä arvioidut kokonaiskustannukset ovat enintään 3 000 000 euroa (+alv. 24 prosenttia). LINKKI PÖYTÄKIRJAAN: http://hsl01.oncloud

Kaupunkipyörillä tyytyväisiä käyttäjiä2.10.2019 09:32:10 EESTTiedote

Helsingin ja Espoon kaupunkipyörien käyttäjät ovat entistä tyytyväisempiä. Asiakaskyselyyn vastasi 9 185 ihmistä, jotka antoivat kaupunkipyörille yleisarvosanaksi 3,84. Arvostelu tehtiin asteikolla 1–5, jossa 1 on huonoin ja 5 paras arvosana. Kaupunkipyörien NPS-luku eli palvelun suositteluarvo on 59, mikä on erinomainen tulos. Molemmat lukemat nousivat edellisvuodesta, jolloin yleisarvosana oli 3,81 ja NPS 56.