Lumenkertymän vuoksi A- ja K-junien liikennettä supistetaan maanantaiaamupäivänä 4.2.

Aiempien päivien lumisateet vaikuttavat joukkoliikenteeseen HSL-alueella ja lumikertymä aiheuttaa haittaa myös junille. Ennakoivasti runsaan lumimäärän vuoksi Finrail, VR ja HSL ovat yhdessä päättäneet supistaa maanantaina 4.2. lähijunaliikenteen tarjontaa.

Leppävaaran suunnan A-junat sekä Keravan suunnan K -junat liikennöidään maanantaina kello 14 saakka 20 minuutin vuorovälillä eli joka toinen junavuoro jää ajamatta. D-junat Helsinki - Riihimäki ja Riihimäki - Helsinki sekä R-juna klo 15.51 Helsingistä on peruttu maanantaina. Kello 14 jälkeen A- ja K-junat on tarkoitus liikennöidä normaalisti ja asiasta tiedotetaan erikseen maanantaina klo 12 mennessä.

• A-junat: Helsingistä :04, :24, :44, Leppävaarasta :07, :27, :47.
  • K-junat: Helsingistä :01, :21, :41 ja Keravalta :01, :21, :41.

Muu junaliikenne on tarkoitus liikennöidä normaaleilla vuoroväleillä myös maanantaina.

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 390 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain yli 370 miljoonaa matkaa, mikä on 66 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

HSL:n hallituksen päätöksiä 2.7.20202.7.2020 13:23:28 EESTTiedote

Bussiliikenteen tarjouskilpailun 51b/2020 ratkaisu Nobina Oy on voittanut HSL:n tarjouskilpailun, jossa oli mukana viisi eri puolille Helsinkiä sekä kaksi Vantaalle Myyrmäkeen kulkevaa linjaa. Mukana oli 68 linja-auton liikenne, josta Nobina Oy hoitaa huomattavan osan sähköbusseilla elokuusta 2021 alkaen. Olemme tiedottaneet asiasta erillisellä tiedotteella STT Info -palvelussa. Linkki pöytäkirjaan Liikennöitsijöille maksettava lisäkorvaus bussikaluston tehokkaammasta sisäpuhdistuksesta koronatartuntojen ehkäisemiseksi Hallitus päätti korvata bussiliikennöitsijöille kaluston lisäsiivouksesta ja desinfioinnista kalustotyypistä riippuen 50 tai 100 euroa/bussi/kk ajanjaksolla 16.3.–30.9.2020. Lisäksi hallitus valtuutti HSL:n toimitusjohtajan jatkamaan lisäkorvauksen maksua harkinnan perusteella 31.12.2020 saakka. Olemme tiedottaneet asiasta erillisellä tiedotteella STT Info -palvelussa. Linkki pöytäkirjaan Toimivallan siirto toimitusjohtajalle koronavirustilanteessa mahdollisesti tapahtuv

Kohti turvallisempia matkoja – näitä asioita asiakkaamme toivovat joukkoliikenteeseen26.6.2020 10:00:00 EESTTiedote

Kysyimme asiakkailtamme kesäkuussa, miten he suhtautuvat joukkoliikenteeseen nykyisessä koronatilanteessa ja mitkä toimet parantaisivat turvallisuuden tunnetta. Positiivisimmin joukkoliikenteen käyttöön vaikuttaisivat kyselyn perusteella tarkempi tieto liikennevälineiden ruuhkautumisesta, tehostettu siivous ja näkyvät ohjeet matkustajien käyttäytymiseen. Valtaosa kyselyyn vastanneista aikoo käyttää joukkoliikennettä lähiviikkojen aikana.