Lumenkertymän vuoksi A- ja K-junien liikennettä supistetaan maanantaiaamupäivänä 4.2.

Aiempien päivien lumisateet vaikuttavat joukkoliikenteeseen HSL-alueella ja lumikertymä aiheuttaa haittaa myös junille. Ennakoivasti runsaan lumimäärän vuoksi Finrail, VR ja HSL ovat yhdessä päättäneet supistaa maanantaina 4.2. lähijunaliikenteen tarjontaa.

Leppävaaran suunnan A-junat sekä Keravan suunnan K -junat liikennöidään maanantaina kello 14 saakka 20 minuutin vuorovälillä eli joka toinen junavuoro jää ajamatta. D-junat Helsinki - Riihimäki ja Riihimäki - Helsinki sekä R-juna klo 15.51 Helsingistä on peruttu maanantaina. Kello 14 jälkeen A- ja K-junat on tarkoitus liikennöidä normaalisti ja asiasta tiedotetaan erikseen maanantaina klo 12 mennessä.

• A-junat: Helsingistä :04, :24, :44, Leppävaarasta :07, :27, :47.
  • K-junat: Helsingistä :01, :21, :41 ja Keravalta :01, :21, :41.

Muu junaliikenne on tarkoitus liikennöidä normaaleilla vuoroväleillä myös maanantaina.

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 390 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain yli 370 miljoonaa matkaa, mikä on 66 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

HSL:n hallituksen päätöksiä 16.4.201916.4.2019 14:24:58 EESTTiedote

Bussiliikenteen tarjouskilpailun 48/2019 ratkaisu Hallitus päätti valita tarjousten perusteella seuraavat liikennöitsijät: Kohteen 257 (linja 55 Rautatientori – Koskela) uusi liikennöitsijä on Nobina Finland Oy, Kohteen 258 (linjat 71 Rautatientori – Malmi, 77N Rautatientori – Jakomäki, 78 Rautatientori – Latokartano, 78N Rautatientori – Latokartano) uusi liikennöitsijä on Nobina Finland Oy, Kohteen 259 (linjat 63 Kamppi – Paloheinä, 69 Kamppi – Jakomäki, 70 Kamppi – Malmi) uusi liikennöitsijä on Helsingin Bussiliikenne Oy Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2019584-2 Helsingin poikittaislinjaston kehittämissuunnitelma Hallitus päätti hyväksyä Helsingin poikittaislinjastosuunnitelman ohjeellisesti noudatettavaksi. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2019584-3 HSL:n lausunto Vantaan yleiskaava 2020 –l