Lumilautailun supertähti Enni Rukajärvestä Kaslinkin Aito-kauratuoteperheen brändilähettiläs

Lumilautailun slopestylen maailmanmestari ja olympiamitalisti Enni Rukajärvi ja kouvolalainen elintarvikealan perheyritys Kaslink ovat sopineet yhteistyöstä, jonka myötä Rukajärvestä tulee uuden kotimaisen Aito-kauratuoteperheen brändilähettiläs. Urheilumenestyksen lisäksi terveellisten ja ympäristöystävällisten valintojen puolestapuhujana tunnetuksi tullut Enni Rukajärvi pitää yhteistyötä vastuullisen kotimaisen elintarvikeyhtiön kanssa itselleen aidon luonnollisena. Rukajärvi tulee Kaslinkin kanssa edistämään suomalaisen kauran käyttöä vaihtoehtona perinteisille maitotuotteille.

Lumilautailun slopestylen maailmanmestari ja olympiamitalisti Enni Rukajärvi ja kouvolalainen elintarvikealan perheyritys Kaslink ovat sopineet yhteistyöstä, jonka myötä Rukajärvestä tulee uuden kotimaisen Aito-kauratuoteperheen brändilähettiläs. "Olemme ylpeitä päästessämme Enni Rukajärven kanssa kertomaan ensimmäisestä tuoreesta kotimaisesta vaihtoehdosta maidolle", iloitsevat Kaslinkin omistajaveljekset, viestintä- ja markkinointijohtaja Juha-Petteri Kukkonen, toimitusjohtaja Tuomas Kukkonen ja myyntijohtaja Matti Kukkonen uudesta yhteistyöstään. Kuva: Kaslink

Lumilautailun kansainväliseksi supertähdeksi noussut Enni Rukajärvi on tullut tunnetuksi oman tiensä kulkijana, joka tekee niin kilparadoilla, kuin niiden ulkopuolellakin rohkeita valintoja. Hän on nuoresta iästään huolimatta edennyt lajissaan maailman parhaimmistoon ja toimii tärkeänä esikuvana ja kannustajana myös nuoremmille laskijoille. Toisen olympiakautensa aloittava Enni Rukajärvi on suomalaisurheilijoista aktiivisimpia vastuullisuuden ja kestävän kehityksen puolestapuhujia, mikä sopii myös perinteisen suomalaisen elintarviketeollisuuden ennakkoluulottomana innovaattorina kunnostautuneen Kaslinkin arvoihin.

”En voisi kuvitella meille parempaa partneria, joten olemme erittäin ylpeitä päästessämme Ennin matkaan juuri tämän olympiakauden alussa. Jo kolmesti peräkkäin vuoden lumilautailijana palkittu Rukajärvi nimettiin hiljattain Urheilugaalassa Vuoden esikuvaksi, mikä kertoo paljon hänen nauttimastaan arvostuksesta myös kilparatojen ulkopuolella. Sellainen mekin haluamme olla, joten uskon, että tulemme yhteistyömme myötä oppimaan toisiltamme paljon”, kertoo perheyhtiö Kaslinkin markkinointi- ja viestintäjohtaja ja osakas Juha-Petteri Kukkonen.

Pienestä kastiketehtaasta Suomen kolmanneksi suurimmaksi meijeriksi vajaassa 20 vuodessa kasvaneen Kaslinkin tuorein innovaatio muuttaa kotimaisen kauran maidon kaltaiseksi raaka-aineeksi ja tarjoaa maailman johtavalle maitokansalle terveellisen ja aidon kotimaisen kasviperäisen vaihtoehdon. Markkinoiden ensimmäisen tuoreen kaurajuoman lisäksi Aito-sarjaan lanserataan elokuun lopussa myös lusikoitavia välipaloja.

”Kaslinkin asenne ympäristöä säästäviin tuotantomuotoihin on tehnyt minuun vaikutuksen. Koska kasvipohjaiset tuotteet sopivat itselleni paremmin, on kotimaisen kauran jalostaminen maidolle hyvältä maistuvaksi ja helposti nautittavaksi vaihtoehdoksi teema, jota haluan mahdollisuuksieni mukaan edistää. Siksi Kaslinkin Aito on minulle luonnollinen kumppanuus, jonka kanssa voin aidosti toimia niin kotimaassa kuin maailmallakin”, kertoo Enni Rukajärvi ja jatkaa: ”Olen pitkään pohtinut sitä, minkälaisten kumppanien kanssa haluan toimia ja miten ne voivat tukea omaa juttuani. Haluan kuitenkin vain laskea ja jos siinä sivussa pystyn auttamaan kumppaneitani eteenpäin, teen sen mielelläni. Kaslink on juuri tällainen ja toivon, että pystyn esimerkilläni kannustamaan kenties myös joitakin muita ihmisiä kohti kestävämpiä ja terveellisempiä valintoja.”

Ihmeviljaksi kutsuttu kaura on arvostettu vilja, jonka päivittäinen käyttö edistää veren kolesterolitasojen pysymistä normaalina tai jopa alentaa veren kolesterolia, mikä vähentää sydän- ja verisuonitautien riskiä, tasapainottaa ruoansulatusta ja parantaa veren sokeri- ja rasva-arvoja. Se on lisäksi merkittävä kuidun lähde.

Ennin kanssa myös maailmalle

Kaslink vie Kouvolassa valmistamiaan ruoanlaittotuotteita, juomia ja välipaloja jo yli 15 maahan Euroopassa. Uusien Kaslink Aito -kauratuotteiden esittely on alkanut myös Kaslinkin vientimarkkinoilla, joilla niiden vastaanotto on ollut kannustavan innostunutta.

"Kaslink Aito -kauratuoteperheemme tulee kasvamaan vuoden loppuun mennessä ainakin 10 tuotetta kattavaksi. Laajennamme sarjan ensi vuonna kaikkiin maitohyllyn tärkeimpiin tuotteisiin tarjoten kuluttajille aidon kotimaisen kasvipohjaisen vaihtoehdon. Tämän kertomisessa Enni Rukajärven kaltainen tiedostava supertähti on paras mahdollinen sanansaattaja niin Suomessa kuin kansainvälisilläkin markkinoillamme”, jatkaa perheyhtiön Juha-Petteri Kukkonen.

Kaslink

Kouvolasta kotoisin oleva perheyhtiö Kaslink on yksi suurimmista kotimaisista jokapäiväisten ruoanlaittotuotteiden, juomien ja välipalojen valmistajista. Kolmen Kukkosen veljeksen omistaman yrityksen liikevaihto vuonna 2016 oli 60 miljoonaa euroa ja se työllistää yli 140 henkilöä. Yrityksen on vuonna 2001 perustanut nykyomistajien Tuomas, Juha-Petteri ja Matti Kukkosen isä Raino Kukkonen ja sen valmistamia elintarvikkeita myydään jo yli 15 maassa Euroopassa.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt
Juha-Petteri Kukkonen, Kaslink Foods Oy, Markkinointi- ja viestintäjohtaja, 0407702319, petteri.kukkonen@kaslink.fi
Enni Rukajärvi, manageri Noora Vihervaara, 040 525 5323, noora.vihervaara@gmail.com
Samuel Sorainen, viestintätoimisto Wolfcom Oy, +358 400 5798653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Lumilautailun slopestylen maailmanmestari ja olympiamitalisti Enni Rukajärvi aloittaa uuden kotimaisen Aito-kauratuoteperheen brändilähettiläänä. Kuva: Kaslink Aito
Urheilumenestyksen lisäksi terveellisten ja ympäristöystävällisten valintojen puolestapuhujana tunnetuksi tullut Enni Rukajärvi pitää yhteistyötä vastuullisen kotimaisen elintarvikeyhtiön kanssa itselleen aidon luonnollisena. Kuva: Kaslink Aito
"Koska kasvipohjaiset tuotteet sopivat itselleni paremmin, on kotimaisen kauran jalostaminen hyvältä maistuvaksi ja helposti nautittavaksi vaihtoehdoksi maidolle teema, jota haluan olla mukana edistämässä", kertoo lumilautailija Enni Rukajärvi. Kuva: Kaslink Aito
Toisen olympiakautensa aloittava Enni Rukajärvi on suomalaisurheilijoista aktiivisimpia vastuullisuuden ja kestävän kehityksen puolestapuhujia, mikä sopii myös perinteisen suomalaisen elintarviketeollisuuden ennakkoluulottomana innovaattorina kunnostautuneen Kaslinkin arvoihin. Kuva: Kaslink Aito
"Kuluttajat etsivät kulutukseensa kasvipohjaisia vaihtoehtoja ja olemme ylpeitä päästessämme Enni Rukajärven kanssa kertomaan ensimmäisestä tuoreesta kotimaisesta vaihtoehdosta maidolle", iloitsevat Kaslinkin omistajaveljekset, viestintä- ja markkinointijohtaja Juha-Petteri Kukkonen, toimitusjohtaja Tuomas Kukkonen ja myyntijohtaja Matti Kukkonen uudesta yhteistyöstään Enni Rukajärven kanssa. Kuva: Kaslink Aito

Susa Valviosta MTV:n markkinointijohtaja6.7.2018 08:31Tiedote

MTV Oy:n mainosrahoitteisen liiketoiminnan markkinointijohtajaksi ja kyseisen liiketoimintaryhmän johtoryhmän jäseneksi on nimitetty 13.8.2018 alkaen Susa Valvio. Valvion vastuulla on jatkossa myös MTV Oy:n yritysviestintä. Valvio siirtyy MTV:lle IBM Suomen markkinointi- ja viestintäjohtajan tehtävästä. Yli 15 vuotta IBM:llä työskennellyt Susa Valvio tuo televisioyhtiöön lisää vahvaa mainostajan ja kuluttajan tuntemusta sekä dataohjautuvan sisällön mahdollisuuksien ymmärrystä. Valvion visiona on vahvistaa MTV:n markkinajohtajan asemaa kasvattamalla kanavan luomista ilmiöistä entistä parempia mahdollisuuksia myös mainostajille.

Suomalaispurjehtija Tapio Lehtinen maailman haastavimmalle purjehdukselle huippukunnossa30.6.2018 13:59Tiedote

Tapio Lehtinen, 60, osallistuu maailman ensimmäisten purjehtijoiden joukossa äärimmäisen haastavaan Golden Globe Race -purjehduskilpailuun. Ranskan Les Sables d’Olonnen satamasta sunnuntaina 1. heinäkuuta starttaava kisa on yksinpurjehdus maapallon ympäri ilman pysähdyksiä tai modernia teknologiaa edustavia apuvälineitä. Kilpailu on järjestetty kerran aikaisemmin, vuosina 1968-1969, jolloin kilpailijoita lähti matkaan yhdeksän, vain yhden saapuessa maaliin. Tapio Lehtinen on valmistautunut kisan tuomien äärimmäisten rasitusten kestämiseen Suomen johtavien urheilulääketieteen ammattilaisten valmennuksessa.

Suomen ensimmäinen MSC:n kestävän kalastuksen sertifikaatti Itämeren silakan ja kilohailin kalastukselle28.6.2018 09:00Tiedote

Silakan ja kilohailin ammattimainen trooli- ja rysäkalastus on ensimmäisenä Suomessa saavuttanut kansainvälisen MSC:n kestävän kalastuksen sertifikaatin. Kalastustoiminta sai hyvät arvosanat kaikilla kolmella MSC:n kestävän kalastuksen osa-alueella. Sertifioinnin johdosta noin 95 % Suomen merialueen saalista täyttää kestävän kalastuksen kriteerit. WWF Suomi onnittelee Suomen Ammattikalastajaliittoa projektin valmistumisesta.

BOY MEETS GIRL® -vaatebrändi Suomeen myös sateenkaaren väreissä27.6.2018 11:44Tiedote

Prisman Minut itseni kanssa -kampanja tuo Helsinki Pride -viikolle rohkeasti kantaaottavan Boy meets Girl® -vaatemerkin. Merkin luoja Stacy Igel saapui Suomeen esittelemään suositusta Pride-mallistostaan Suomen markkinoille suunnitellut t-paidat, jotka jatkavat näkemyksellisen vaatebrändin tasa-arvoa ja rakkautta korostavaa teemaa. Kansainvälisesti Boy meets Girl on edustettuna muotiin erikoistuneissa luksusliikkeissä ja -tavarataloissa, kuten esimerkiksi Macy’s-tavarataloketjussa. Suomessa merkkiä myy yksinoikeudella Prisma.

Tomi Einonen nimitetty MTV:n uutistoiminnan johtoon21.6.2018 09:45Tiedote

Lähes 20-vuotisen uran MTV:n uutistoiminnassa tehnyt Tomi Einonen, 48, on nimitetty MTV Uutisten vastaavaksi päätoimittajaksi ja Mediahub Oy:n toimitusjohtajaksi. Einonen on hoitanut tehtävää virkaatekevänä sen jälkeen, kun Merja Ylä-Anttilan kerrottiin huhtikuussa siirtyvän syksyllä Ylen uudeksi toimitusjohtajaksi. Tomi Einosen visioissa on kehittää uutispalvelu vastaamaan yhä nopeammin digitalisoituvan uutiskulutuksen tarpeita ja samalla huolehtia Suomen arvostetuimpiin kuuluvan uutisbrändin suosion ja laadun jatkuvuudesta.