Lumilautailun supertähti Enni Rukajärvestä Kaslinkin Aito-kauratuoteperheen brändilähettiläs

Lumilautailun slopestylen maailmanmestari ja olympiamitalisti Enni Rukajärvi ja kouvolalainen elintarvikealan perheyritys Kaslink ovat sopineet yhteistyöstä, jonka myötä Rukajärvestä tulee uuden kotimaisen Aito-kauratuoteperheen brändilähettiläs. Urheilumenestyksen lisäksi terveellisten ja ympäristöystävällisten valintojen puolestapuhujana tunnetuksi tullut Enni Rukajärvi pitää yhteistyötä vastuullisen kotimaisen elintarvikeyhtiön kanssa itselleen aidon luonnollisena. Rukajärvi tulee Kaslinkin kanssa edistämään suomalaisen kauran käyttöä vaihtoehtona perinteisille maitotuotteille.

Lumilautailun slopestylen maailmanmestari ja olympiamitalisti Enni Rukajärvi ja kouvolalainen elintarvikealan perheyritys Kaslink ovat sopineet yhteistyöstä, jonka myötä Rukajärvestä tulee uuden kotimaisen Aito-kauratuoteperheen brändilähettiläs. "Olemme ylpeitä päästessämme Enni Rukajärven kanssa kertomaan ensimmäisestä tuoreesta kotimaisesta vaihtoehdosta maidolle", iloitsevat Kaslinkin omistajaveljekset, viestintä- ja markkinointijohtaja Juha-Petteri Kukkonen, toimitusjohtaja Tuomas Kukkonen ja myyntijohtaja Matti Kukkonen uudesta yhteistyöstään. Kuva: Kaslink

Lumilautailun kansainväliseksi supertähdeksi noussut Enni Rukajärvi on tullut tunnetuksi oman tiensä kulkijana, joka tekee niin kilparadoilla, kuin niiden ulkopuolellakin rohkeita valintoja. Hän on nuoresta iästään huolimatta edennyt lajissaan maailman parhaimmistoon ja toimii tärkeänä esikuvana ja kannustajana myös nuoremmille laskijoille. Toisen olympiakautensa aloittava Enni Rukajärvi on suomalaisurheilijoista aktiivisimpia vastuullisuuden ja kestävän kehityksen puolestapuhujia, mikä sopii myös perinteisen suomalaisen elintarviketeollisuuden ennakkoluulottomana innovaattorina kunnostautuneen Kaslinkin arvoihin.

”En voisi kuvitella meille parempaa partneria, joten olemme erittäin ylpeitä päästessämme Ennin matkaan juuri tämän olympiakauden alussa. Jo kolmesti peräkkäin vuoden lumilautailijana palkittu Rukajärvi nimettiin hiljattain Urheilugaalassa Vuoden esikuvaksi, mikä kertoo paljon hänen nauttimastaan arvostuksesta myös kilparatojen ulkopuolella. Sellainen mekin haluamme olla, joten uskon, että tulemme yhteistyömme myötä oppimaan toisiltamme paljon”, kertoo perheyhtiö Kaslinkin markkinointi- ja viestintäjohtaja ja osakas Juha-Petteri Kukkonen.

Pienestä kastiketehtaasta Suomen kolmanneksi suurimmaksi meijeriksi vajaassa 20 vuodessa kasvaneen Kaslinkin tuorein innovaatio muuttaa kotimaisen kauran maidon kaltaiseksi raaka-aineeksi ja tarjoaa maailman johtavalle maitokansalle terveellisen ja aidon kotimaisen kasviperäisen vaihtoehdon. Markkinoiden ensimmäisen tuoreen kaurajuoman lisäksi Aito-sarjaan lanserataan elokuun lopussa myös lusikoitavia välipaloja.

”Kaslinkin asenne ympäristöä säästäviin tuotantomuotoihin on tehnyt minuun vaikutuksen. Koska kasvipohjaiset tuotteet sopivat itselleni paremmin, on kotimaisen kauran jalostaminen maidolle hyvältä maistuvaksi ja helposti nautittavaksi vaihtoehdoksi teema, jota haluan mahdollisuuksieni mukaan edistää. Siksi Kaslinkin Aito on minulle luonnollinen kumppanuus, jonka kanssa voin aidosti toimia niin kotimaassa kuin maailmallakin”, kertoo Enni Rukajärvi ja jatkaa: ”Olen pitkään pohtinut sitä, minkälaisten kumppanien kanssa haluan toimia ja miten ne voivat tukea omaa juttuani. Haluan kuitenkin vain laskea ja jos siinä sivussa pystyn auttamaan kumppaneitani eteenpäin, teen sen mielelläni. Kaslink on juuri tällainen ja toivon, että pystyn esimerkilläni kannustamaan kenties myös joitakin muita ihmisiä kohti kestävämpiä ja terveellisempiä valintoja.”

Ihmeviljaksi kutsuttu kaura on arvostettu vilja, jonka päivittäinen käyttö edistää veren kolesterolitasojen pysymistä normaalina tai jopa alentaa veren kolesterolia, mikä vähentää sydän- ja verisuonitautien riskiä, tasapainottaa ruoansulatusta ja parantaa veren sokeri- ja rasva-arvoja. Se on lisäksi merkittävä kuidun lähde.

Ennin kanssa myös maailmalle

Kaslink vie Kouvolassa valmistamiaan ruoanlaittotuotteita, juomia ja välipaloja jo yli 15 maahan Euroopassa. Uusien Kaslink Aito -kauratuotteiden esittely on alkanut myös Kaslinkin vientimarkkinoilla, joilla niiden vastaanotto on ollut kannustavan innostunutta.

"Kaslink Aito -kauratuoteperheemme tulee kasvamaan vuoden loppuun mennessä ainakin 10 tuotetta kattavaksi. Laajennamme sarjan ensi vuonna kaikkiin maitohyllyn tärkeimpiin tuotteisiin tarjoten kuluttajille aidon kotimaisen kasvipohjaisen vaihtoehdon. Tämän kertomisessa Enni Rukajärven kaltainen tiedostava supertähti on paras mahdollinen sanansaattaja niin Suomessa kuin kansainvälisilläkin markkinoillamme”, jatkaa perheyhtiön Juha-Petteri Kukkonen.

Kaslink

Kouvolasta kotoisin oleva perheyhtiö Kaslink on yksi suurimmista kotimaisista jokapäiväisten ruoanlaittotuotteiden, juomien ja välipalojen valmistajista. Kolmen Kukkosen veljeksen omistaman yrityksen liikevaihto vuonna 2016 oli 60 miljoonaa euroa ja se työllistää yli 140 henkilöä. Yrityksen on vuonna 2001 perustanut nykyomistajien Tuomas, Juha-Petteri ja Matti Kukkosen isä Raino Kukkonen ja sen valmistamia elintarvikkeita myydään jo yli 15 maassa Euroopassa.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt
Juha-Petteri Kukkonen, Kaslink Foods Oy, Markkinointi- ja viestintäjohtaja, 0407702319, petteri.kukkonen@kaslink.fi
Enni Rukajärvi, manageri Noora Vihervaara, 040 525 5323, noora.vihervaara@gmail.com
Samuel Sorainen, viestintätoimisto Wolfcom Oy, +358 400 5798653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Lumilautailun slopestylen maailmanmestari ja olympiamitalisti Enni Rukajärvi aloittaa uuden kotimaisen Aito-kauratuoteperheen brändilähettiläänä. Kuva: Kaslink Aito
Urheilumenestyksen lisäksi terveellisten ja ympäristöystävällisten valintojen puolestapuhujana tunnetuksi tullut Enni Rukajärvi pitää yhteistyötä vastuullisen kotimaisen elintarvikeyhtiön kanssa itselleen aidon luonnollisena. Kuva: Kaslink Aito
"Koska kasvipohjaiset tuotteet sopivat itselleni paremmin, on kotimaisen kauran jalostaminen hyvältä maistuvaksi ja helposti nautittavaksi vaihtoehdoksi maidolle teema, jota haluan olla mukana edistämässä", kertoo lumilautailija Enni Rukajärvi. Kuva: Kaslink Aito
Toisen olympiakautensa aloittava Enni Rukajärvi on suomalaisurheilijoista aktiivisimpia vastuullisuuden ja kestävän kehityksen puolestapuhujia, mikä sopii myös perinteisen suomalaisen elintarviketeollisuuden ennakkoluulottomana innovaattorina kunnostautuneen Kaslinkin arvoihin. Kuva: Kaslink Aito
"Kuluttajat etsivät kulutukseensa kasvipohjaisia vaihtoehtoja ja olemme ylpeitä päästessämme Enni Rukajärven kanssa kertomaan ensimmäisestä tuoreesta kotimaisesta vaihtoehdosta maidolle", iloitsevat Kaslinkin omistajaveljekset, viestintä- ja markkinointijohtaja Juha-Petteri Kukkonen, toimitusjohtaja Tuomas Kukkonen ja myyntijohtaja Matti Kukkonen uudesta yhteistyöstään Enni Rukajärven kanssa. Kuva: Kaslink Aito

Hampurilaismestarit tänä viikonloppuna Helsingissä11.6.2019 12:07:38 EESTTiedote

Burger Lovers -festivaali kokoaa 14.-16. kesäkuuta Helsinkiin Suomen parhaita ja arvostetuimpia hampurilaisravintoloita ja burgereihin erikoistuneita keittiömestareita. Kampin Narinkkatorilla järjestettävän ruokatapahtuman kipinä syttyi intohimoisten burgerinystävien halusta vahvistaa Suomen hampurilaiskulttuuria ja antaa kaikille mahdollisuus tutustua hampurilaisten monipuolisuuteen ruokavaliosta riippumatta.

ISS Palvelut modernisoi ravintolapalveluidensa omavalvonnan Fredmanin kanssa11.6.2019 07:50:00 EESTTiedote

Suomen suurimpiin yksityisiin työnantajin kuuluva ISS Palvelut on valinnut kotimaisen Fredman Food Tech -palvelukokonaisuuden varmistamaan ravintolapalveluidensa omavalvonnan ja keittiön johtamisprosessit. Palvelusopimuksen myötä yli sadan ravintolan omavalvontamenetelmät digitalisoidaan ruokaturvallisuuden takaamiseksi ja henkilökunnan työn helpottamiseksi. Fredmanin palvelun asennus ja henkilökunnan valmennus niiden käyttöön tullaan saattamaan valmiiksi vuoden 2019 loppuun mennessä.

Marttiini teki Sastalle 50-vuotisjuhlapuukon21.5.2019 09:50:00 EESTTiedote

Luonnonystäviä jo 50 vuoden ajan pukenut suomalainen erävaatemerkki Sasta esittelee juhlavuotenaan viisi muiden kotimaisten laatumerkkien kanssa suunniteltua ja valmistettua yhteistuotetta. Juhlamalliston tavoitteena on muistuttaa kuluttajia kotimaisen suunnittelun ja tuoteosaamisen jatkuvuuden tärkeydestä sekä tukea vastuullisia suomalaisia toimijoita. Ensimmäinen yhteistyö oli Coston kanssa tehty sarkalippis ja kesän kynnyksellä juhlavuoden valikoima täydentyy Marttiinin Sasta-juhlapuukolla.

Ylioppilaslakillakin voi erottautua24.4.2019 12:12:43 EESTTiedote

Noin 30 000 suomalaisnuorta painaa kesäkuun ensimmäisenä lauantaina päähänsä perinteisen ylioppilaslakin merkkinä ylioppilastutkinnon suorittamisesta. Suomessa valkolakkiperinteen lasketaan alkaneen vuonna 1865, jolloin muutama helsinkiläinen ylioppilas valmistutti itselleen ensin Tanskassa ja sittemmin Ruotsissa jo suosioon nousseen mallin mukaisesti samettisen ylioppilaslakin. Pohjoismaiden suurin ylioppilaslakkien ja valmistujaistuotteiden valmistaja C.L. Seifert on ulottanut räätälöidyn hattupalvelunsa myös suomalaisille ylioppilaille, jotka voivat verkkopalvelun avulla suunnitella ja tilata itselleen personoidun ja käsintehdyn laadukkaan, kaikki vaput ryhdikkäänä kestävän ylioppilaslakkinsa.