Lumo Kodit Oy on ostanut Helsingin Ristiretkeläistenkatu 19:n koko osakekannan

13.6.2017 10:30 | Kojamo Oyj

Lumo Kodit Oy on ostanut Rakennus Omera Oy:ltä ja e-House Oy:ltä Helsingin Ristiretkeläistenkatu 19:n koko osakekannan. Kiinteistöön valmistuu 30 uutta Lumo-vuokra-asuntoa Viikinmäkeen kesällä 2018.

Viikinmäkeen rakentuu tällä vuosikymmenellä runsaasti uusia asuntoja. Viikinmäki on hyvien kulkuyhteyksien ja palveluiden äärellä. Uudet Lumo-asunnot sijaitsevat hyvällä paikalla, lähellä luontoa ja erinomaisia ulkoilumahdollisuuksia.

• Helsingin Ristiretkeläistenkatu 19 on hyvä esimerkki strategisesta investoinnistamme tulevaisuuteen. Nämäkin vuokra-asunnot tulevat hyvälle paikalle palveluiden äärelle. Haluamme kasvattaa konsernin asuntomäärää tuhannella asunnolla vuodessa. Erityisesti investoimme pääkaupunkiseudulle ja kasvukeskuksiin Suomessa, sanoo Kojamon kiinteistökehitysjohtaja Kim Jolkkonen.
  • On hienoa olla mukana toteuttamassa Viikinmäen alueen yhtä laadukkaimmista asuntokortteleista, Rakennus Omera Oy:n toimitusjohtaja Tuomas Leppänen toteaa.
  • Viikinmäen sopimus toteuttaa e-Housen strategiaa, jossa yhtiön kiinteistökehityshankkeet rakennetaan yhdessä yhteistyökumppaneiden kanssa huomioiden hankkeen osapuolien yksilölliset tarpeet ja vahvuudet, e-House Oy:n toimitusjohtaja Jyrki Haavisto kertoo.

Lisätietoja:

Toimitusjohtaja Tuomas Leppänen, Rakennus Omera Oy 0400 611 141, tuomas.leppanen(at)omera.fi

Toimitusjohtaja Jyrki Haavisto, e-House Oy, puh. 040 1327801, jyrki.haavisto(at)ehouse.fi

Kiinteistökehitysjohtaja Kim Jolkkonen, Kojamo Oyj, puh. 0400 243 144, kim.jolkkonen(at)kojamo.fi

Kojamo Oyj keskittyy asuntosijoittamiseen Suomessa ja uudistaa vuokra-asumista tehden siitä entistä haluttavampaa. Yhtiö kehittää Lumo-koteja ja -palveluita, jotka edistävät työperäistä muuttoa kaupungistuvassa Suomessa, lisäävät hyvinvointia ja säästävät ympäristöä. Viiden vuoden aikana konserni on investoinut kaupalliseen vuokra-asumiseen lähes 1,5 miljardia euroa.