Lumo Kodit Oy rakentaa 62 Lumo-vuokra-asuntoa Helsingin Laajasaloon

As Oy Helsingin Henrik Borgströmin tie 2:n rakentaminen käynnistyy alkuvuodesta 2018. Uudet Lumo-vuokrakodit ovat valtaosaltaan yksiöitä ja kaksioita. Taloyhtiön arvioidaan valmistuvan loppuvuodesta 2018 Laajasalon Kruunuvuorenrantaan.

Taloyhtiön hissilliseen kerrostaloon rakennetaan yhteensä 62 korkeatasoista Lumo-asuntoa. Suurin osa asunnoista on yksiöitä ja kaksioita. Perheasuntoja on viisi. Asuntojen lisäksi kiinteistöön rakennetaan liiketila päivittäistavarakaupalle ja valotaide -teos etupihalle.

Talon suunnittelusta järjestettiin arkkitehtikilpailu yhdessä Helsingin kaupungin kanssa. Kilpailun voitti Serum Arkkitehdit Oy.

Laajasalon Kruunuvuorenranta rakennetaan vastapäätä Helsingin keskustaa, mistä näkymät ovat meren yli kantakaupunkiin ja Suomenlinnaan. Alueesta tulee viihtyisä paikka asua ja se on myös kaupunkilaisten virkistysalue. Alueelta löytyvät tärkeimmät palvelut, kuten päiväkoti, koulu sekä päivittäistavarakauppa ja muita palveluja.

Tulevaisuudessa Kruunusillat-hanke yhdistää Kruunuvuoren, Laajasalon ja Kalasataman osaksi kantakaupunkia. Helsingin kaupungin suunnitelmissa on rakentaa alueella pikaraitiotie.

Kiinteistön urakoitsijana toimii SSR Uusimaa Oy. Hanke valmistuu loppuvuodesta 2018.

Kojamo on vuokra-asumisen ja asuntosijoittamisen edelläkävijä, joka on uudistunut voimakkaasti viime vuosina. Uudistumisen avulla Kojamo voi luoda aidosti parempaa kaupunkiasumista nopeasti muuttuvassa maailmassa. Kojamo muuttaa suomalaista yhteiskuntaa yhdessä asiakkaiden, yritysten, kaupunkien ja muiden toimijoiden kanssa.