Lumo-yhteiskäyttöautoilua kesän ajaksi ilmaiseksi

20.6.2017 11:23 | Kojamo Oyj

Yhteiskäyttöauto on Lumo-brändin ja 24Rentin ekotehokkaan autoilun konsepti. Kesän aikana uusia toimintamalleja kokeillaan Helsingin Vuosaaressa, kun Retkeilijänkatu 1:n asukkaat saavat ajettavakseen yhteiskäyttöisen Lumo-kesäauton. Asukkaat varaavat normaaliin tapaan Lumo-kesäauton sujuvasti verkosta, mutta hinnoittelu on poikkeuksellinen. Asukkaat voivat käyttävät Lumo-kesäautoa vain bensojen hinnalla.

Yhteiskäyttöautopalvelu täydentää julkista liikennettä sekä luo asukkaille uusia ja käteviä liikkumismahdollisuuksia. Toimintamalli on itsessään ekologinen, ja lisäksi Retkeilijänkadun Lumo-kesäauto on vähäpäästöinen Toyota Auris hybrid. Myös tulevat, uudet Lumo-vuokrakotien asukkaiden yhteiskäyttöiset henkilöautot ovat taloudellisia, ympäristöystävällisiä ja äänettömiä hybridejä.

- Olemme kehittäneet aktiivisesti yhteiskäyttöautoilun konseptia. Henkilöautojen lisäksi tarjoamme yhteiskäyttöisiä pakettiautoja Lumo-kotien asukkaille. Olemme laajentamassa myös uusille paikkakunnille. Lumo-kesäauto on konseptin ensimmäinen hybridi ja samalla pilotti poikkeukselliselle hinnoittelulle, myyntipäällikkö Mikko Purola sanoo.

Yhteiskäyttöautoilu on ekologista, sillä yksi yhteiskäyttöinen auto korvaa laskennallisesti 8-25 omistusautoa. Yhteiskäyttöautopalvelun avulla myös pysäköintipaikkojen määrää voidaan alentaa 30-40 %. Kaikki Lumo-vuokra-asuntojen asukkaat voivat ajella tavallista edullisemmin yhteiskäyttöautolla jo seitsemässä isoimmassa kaupungissa Suomessa.

Lisätietoja:

Kojamo Oyj Myyntipäällikkö Mikko Purola, Puh. 0400 831 695, mikko.purola@lumo.fi