Lundia Oy

Lundian valaisinsuunnittelija Jukka Korpiheteellä näyttely Hämeenlinnan Taidemuseossa 28.1.-9.4.2012

Hämeenlinnan Taidemuseossa nähdään valaisinsuunnittelija Jukka Korpiheten Dreaming of Light-näyttely, joka antaa jatkoa syksyllä Japanissa nähdylle näyttelylle. Se tarjoaa läpileikkauksen Korpiheteen monipuolisesta teollisesta muotoilusta. Näyttelyssä nähdään myös taiteilijan uusin valoinstallaatio State of Liberty, jossa tutkitaan vapauden käsitettä ja unimaailman merkitystä. Teos pohjaa Hämeenlinnan Vanajan vankilan naisvankien uniin.

Jukka Korpihete (s. 1976) on paljon huomiota saanut valaisinsuunnittelija ja muotoilija. Tammikuussa 2011, hän sai Ilmari Tapiovaara -palkinnon ansioistaan teollisen muotoilun alalla.

Hämeenlinnan Taidemuseossa nähdään Dreaming of Light -näyttely, joka antaa jatkoa syksyllä Japanissa nähdylle näyttelylle. Se tarjoaa läpileikkauksen Korpiheteen monipuolisesta teollisesta muotoilusta. Näyttelyssä nähdään myös taiteilijan uusin valoinstallaatio State of Liberty , jossa tutkitaan vapauden käsitettä ja unimaailman merkitystä. Teos pohjaa Hämeenlinnan Vanajan vankilan naisvankien uniin. Näyttelyssä nähdään myös taltiointi Korpiheteen valoinstallaatiosta Jyväskylä Light Trilogy, joka on pysyvä valo-ääniteos Jyväskylän keskustassa. Näyttelyn äänimaailman on suunnitellut säveltäjä Juha T. Koskinen.

Jukka Korpihete on suunnitellut kotimaiselle huonekaluyritykselle Lundialle jo kymmenen valaisinta, jotka ulkomailla toimivat LND Design-nimen alla. Korpiheteen Soihtu-seinävalaisin voitti Good Design-palkinnon The Chicago Athenaeum Award 2009 ja Kajo-valaisin löytyy tulevasta Finnish Design Yearbook 2012-2013 kirjasta.
Valaisimia myy Suomessa Lundian omat myymälät, Lundian jälleenmyyjät sekä Helsingin keskustan Stockmann.

Jukka Korpihete - Dreaming of Light, 28.1.-9.4.2012
Hämeenlinnan Taidemuseo
Viipurintie 2, 13200 Hämeenlinna
Avoinna: ti - to 11-18, pe - su 11-17, ma suljettu
www.hameenlinna.fi/taidemuseo

Lisätiedot:
Muotoilija, valaisinsuunnittelija Jukka Korpihete
jukka.korpihete@korpihete.com, p. 050 411 6706

Lundian vientipäällikkö: Hélène Löthner, +41 787 600 929
Lundian markkinointi- ja viestintäpäällikkö Lotta Fagerlund, +358 40 8433 999
Lundian toimitusjohtaja: Michaela von Wendt, +358 50 582 2585
www.lnd-design.com, www.lundia.fi

Lundia Oy on kotimainen, inspiroiva ja innovatiivinen kalustetalo, jonka tuotanto on aloitettu Suomessa 1949. Osaksi Sinituote-konsernia Lundia tuli vuonna 2004. Lundia myy Lundia Classic- hyllyjärjestelmää, Lundia Fuuga-modulaarisia huonekaluja, Lundia Lofty-sänkyä sekä LND Design- valaisimia.

Lundia Oy
Hikiäntie 1303
05820 Hyvinkää

010 525 9500, info@lundia.fihttp://www.lundia.fi