Luottoluokittaja Standard & Poor’s nosti S-Pankin luokituksen näkymät vakaiksi

Kansainvälinen luottoluokittaja Standard & Poor’s on vahvistanut S-Pankille luottoluokituksen BBB/A-2. Luottoluokituksen näkymät ovat vakaat.

Luottoluokittaja Standard & Poor's (S&P) on nostanut S-Pankin luottoluokituksen näkymät vakaiksi. S&P:n aiemman arvion mukaan näkymät olivat negatiiviset.

Heinäkuussa 2020 S&P myönsi S-Pankille pitkäaikaisen varainhankinnan luottoluokitukseksi BBB ja lyhytaikaisen varainhankinnan luokitukseksi A-2. Tuolloin S&P arvioi luokituksen näkymät negatiivisiksi koronapandemian heikennettyä Suomen lähitulevaisuuden talousnäkymiä. S&P vahvisti luokituksen ja näkymät lokakuussa 2020.

S&P perustelee pankkisektorin näkymien nostoa Suomen muuta Eurooppaa paremmalla makrotaloudellisella ympäristöllä sekä menestyksellä koronapandemian hoidossa.