Luvassa myös huutokauppoja ja kädentaitoa – Erikoiset soittimetkin esillä Turun Taide- ja Antiikkimessuilla

Turun Taide- ja Antiikkimessuilla 16.-17.3 on tänä vuonna esillä mm. musiikkia. - Tapahtumassamme on mukana Sibelius-museo. He tuottavat tapahtumaan erikoisten soitinten näyttelyn. Lisäksemme yleisö pääsee kuulemaan Turun Filharmonisen Orkesterin esityksiä, kertoo messujen projektijohtaja Tiina Heiskari.

Turun Filharmonisen Orkesterin duoesityksissä kuullaan harvinaisempia soittimia molempina messupäivinä. Lauantaina 16.3. Markku Kolehmainen ja Hannes Kaukoranta soittavat luonnontorvea. Sunnuntaina 17.3. Juhani Listo musisoi luonnontrumpetilla ja sinkillä yhdessä Jarmo Korhosen kanssa. Korhonen soittaa dulciania. Yleisöllä on mahdollisuus tutustua Sibelius-museon poikkeuksellisen erikoisiin soittimiin, kuten virginaaliin.

Levymessut on mukana Taide- ja Antiikkimessuilla ensimmäistä kertaa. Paikalla on erikoisliikkeitä ja keräilijöitä aina Saksasta ja Ruotsista asti.

Esineitä arviointiin ja huutokauppoihin

Tuttuun tapaan messukävijä voi tuoda mukanaan messuille esineen, jonka ikä, käyttötarkoitus tai arvo sinua kiinnostaa. Stockholms Auktionsverk järjestää Helsingissä keväällä 2019 kaksi Fine art -huutokauppaa, joihin nyt vastaanotetaan tapahtumassa mm. suomalaista designia, suomalaista ja kansainvälistä taidetta, koruja sekä antiikkiesineitä.

Myös uusi turkulainen huutokauppatalo Eerik’s Auction House on mukana messuilla ja järjestää huutokaupan.

Kakolan kalusteita ja esineitä Ruotsista

Messuilta voi ostaa muun muassa arvorannekelloja, hopeaesineitä, antiikkikoruja, tauluja, nukkeja ja taidelasia. Messuilla on myös mm. 1920-luvulla Kakolassa valmistettuja huonekaluja. Ruotsalainen Bowallens Antik tuo tapahtumaan hopeaa, mm. Wiwen Nilssonin upea perunahaarukka (1250 euroa).

Samaan aikaan toisessa hallissa on myös Nukkekoti- ja Nukkemessut sekä Turun Rahan Päivä. Turun Numismaattinen Seura viettää tapahtumassa myös 50-vuotisjuhliaan. Rahamessujen yhteydessä julkaistaan myös seuran lyöttämä 50-vuotisjuhlamitali.

Turun Kädentaitomessut sijoittuu C-halliin, jossa tarjolla on kotimaista kädentaitoa.

Avoinna 16.-17.3. kello 10-17

Tiina Heiskari
projektijohtaja
puh. 050 487 2015
tiina.heiskari@turunmessukeskus.fi

Kutsu Piha & Puutarha -messujen ja Mökki & Meri -messujen infoon 29.3.22.3.2019 13:05:24 EETKutsu

Suosittu Piha & Puutarha -messut yhdessä Mökki & Meri -messujen kanssa avautuu 29.-31.3. Tällä kertaa yleisö pääsee tutustumaan mm. suosiotaan kasvattaviin ilmakasveihin, vanhojen puutarhojen omenoihin, terassi-istuttamisen trendeihin ja kattopuutarhaan. Messuilla mitellään taitoja kukkien sidonnasta ja mm. tehdään hankintoja tulevaa kevättä ja kesää varten. Messujen koristelussa ja rakentamisessa on apuna noin 70 oppilaitoksen edustajaa.

Life Science Live 15.-16.5.2019 - Tekoälyn ja hyvinvoinnin yhdistäminen kokoaa alan kansainväliset huippuosaajat Suomeen27.2.2019 11:05:14 EETTiedote

MEDIATIEDOTE 27.2.2019. Life Science Live 15.-16.5.2019 kokoaa lääketieteen ja terveydenhoidon tutkimusyhteisöt ja yritysmaailman Turun Messukeskukseen. Kansainvälisen ammattilaistapahtuman keynote-puhujia ovat mm. Perkin Elmerin Vice President Karen Madden, IBM:n globaalin Life Science Industryn johtaja Andrew Fried ja European Institute for Innovation through Health Data -organisaatiota johtava Dipak Kalra.