Luvassa myös huutokauppoja ja kädentaitoa – Erikoiset soittimetkin esillä Turun Taide- ja Antiikkimessuilla

Turun Taide- ja Antiikkimessuilla 16.-17.3 on tänä vuonna esillä mm. musiikkia. - Tapahtumassamme on mukana Sibelius-museo. He tuottavat tapahtumaan erikoisten soitinten näyttelyn. Lisäksemme yleisö pääsee kuulemaan Turun Filharmonisen Orkesterin esityksiä, kertoo messujen projektijohtaja Tiina Heiskari.

Turun Filharmonisen Orkesterin duoesityksissä kuullaan harvinaisempia soittimia molempina messupäivinä. Lauantaina 16.3. Markku Kolehmainen ja Hannes Kaukoranta soittavat luonnontorvea. Sunnuntaina 17.3. Juhani Listo musisoi luonnontrumpetilla ja sinkillä yhdessä Jarmo Korhosen kanssa. Korhonen soittaa dulciania. Yleisöllä on mahdollisuus tutustua Sibelius-museon poikkeuksellisen erikoisiin soittimiin, kuten virginaaliin.

Levymessut on mukana Taide- ja Antiikkimessuilla ensimmäistä kertaa. Paikalla on erikoisliikkeitä ja keräilijöitä aina Saksasta ja Ruotsista asti.

Esineitä arviointiin ja huutokauppoihin

Tuttuun tapaan messukävijä voi tuoda mukanaan messuille esineen, jonka ikä, käyttötarkoitus tai arvo sinua kiinnostaa. Stockholms Auktionsverk järjestää Helsingissä keväällä 2019 kaksi Fine art -huutokauppaa, joihin nyt vastaanotetaan tapahtumassa mm. suomalaista designia, suomalaista ja kansainvälistä taidetta, koruja sekä antiikkiesineitä.

Myös uusi turkulainen huutokauppatalo Eerik’s Auction House on mukana messuilla ja järjestää huutokaupan.

Kakolan kalusteita ja esineitä Ruotsista

Messuilta voi ostaa muun muassa arvorannekelloja, hopeaesineitä, antiikkikoruja, tauluja, nukkeja ja taidelasia. Messuilla on myös mm. 1920-luvulla Kakolassa valmistettuja huonekaluja. Ruotsalainen Bowallens Antik tuo tapahtumaan hopeaa, mm. Wiwen Nilssonin upea perunahaarukka (1250 euroa).

Samaan aikaan toisessa hallissa on myös Nukkekoti- ja Nukkemessut sekä Turun Rahan Päivä. Turun Numismaattinen Seura viettää tapahtumassa myös 50-vuotisjuhliaan. Rahamessujen yhteydessä julkaistaan myös seuran lyöttämä 50-vuotisjuhlamitali.

Turun Kädentaitomessut sijoittuu C-halliin, jossa tarjolla on kotimaista kädentaitoa.

Avoinna 16.-17.3. kello 10-17

Tiina Heiskari
projektijohtaja
puh. 050 487 2015
tiina.heiskari@turunmessukeskus.fi

Kutsu ja tiedote: Kansainväliset terveydenhuollon tekoälyasiantuntijat kokoontuvat Turussa - Life Science Live -tapahtuma 15.-16.5.2.5.2019 10:51:06 EESTKutsu

Kansainvälinen Life Science Live -tapahtuma järjestetään ensimmäistä kertaa 15.-16. toukokuuta 2019 Turun Messukeskuksessa. Tapahtuman keskeisin teema on tekoäly ja sen sovellukset terveydenhuollossa, lääkekehityksessä ja biotekniikassa. Tapahtuma yhdistää lääketieteen ja terveydenhoidon alan tiedeyhteisöt ja liike-elämän ammattilaiset. Life Science Live -tapahtuman tuottamisesta vastaavat yhdessä Turun Messukeskuksen kanssa Turun yliopisto, Åbo Akademi, Turun ammattikorkeakoulu ja Turku Science Park Oy osana HealthTurku-kärkialan kehitystyötä. Mukana tapahtumassa ovat myös mm. Bayer, Sitra ja PerkinElmer. Toisen tapahtumapäivän lopuksi myös suuri yleisö pääsee tutustumaan alaan, sillä tapahtumaan on avoimet ovet kello 14-18. Tuolloin voi tutustua mm. Turun yliopistoon tutkimustyöhön.