LVIA-osaamista suunnittelusta toteutukseen

Assemblin suunnitteli ja toteutti LVIA-ratkaisut Veikkolassa sijaitsevan tuotantolaitoksen varastotilojen laajennusosaan.

Kiinteistö toimii suomalaisen perheyritys Delipap Oy:n tuotantolaitoksena. Kuva: Delipap Oy

Kiinteistö toimii suomalaisen perheyritys Delipap Oy:ntuotantolaitoksena, missä kehitetään ja valmistetaan muun muassa hygieniatuotteita. Uuden varastohallin kokonaispinta-ala on noin 3000 m2, joka toteutettiin asiakkaalle alle puolessa vuodessa.

- Kohde sisälsi erittäin perinteistä talotekniikkatyöskentelyä savunpoistopuhaltimista kattojen sadevesiviemäröintiin. Suunnittelimme kohteen tarkasti ja kävimme jo suunnitteluvaiheen aikana läpi mahdolliset ongelmakohdat. Näin pystyimme pysymään helposti kohteeseen sovitussa aikataulussa, toteaaAssemblin talotekniikkaurakoinnin liiketoimintajohtaja Jukka Jäppinen.

Varastotilojen laajennuksen työmaatoiminta aloitettiin heinäkuussa 2018 ja luovutettiin tilaajalle joulukuussa 2018. Puolen vuoden aikana kohteeseen asennettiin huippuimurit, kellarikerroksen ilmanvaihtojärjestelmät ja savunpoistopuhaltimet. Putkitöihin lukeutui muun muassa uusi vesijohto-, viemäri- ja sadevesiviemärilinjan toteuttaminen asemapiirrustusten mukaisesti.

Assemblinin toteutti Veikkolan varastotilojen laajennusosan yhdessäRakennus Oy Isotalon kanssa. Vuonna 1994 perustettu Rakennus Oy Isotalo tunnetaan vaativien toimisto- ja liiketilojen muutostöiden sekä teollisuuden hankkeiden toteuttajana.

Kuvat: Delipap Oy

Assemblin on täyden palvelun asennus- ja palvelukumppani, joka toimii Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Kehitämme, toteutamme ja ylläpidämme ilmaan, veteen ja energiaan liittyviä järjestelmiä. Visionamme on tarjota älykkäitä ja vastuullisia teknisiä ratkaisuja ja saada siten rakennukset toimimaan ja ihmiset viihtymään. Tukenamme on tiivis paikallinen yhteistyö ja vahva organisaatio. Assemblinin liikevaihto on noin 800 miljoonaa euroa, ja palveluksessamme on noin 5 700 henkilöä yli sadalla pohjoismaisella paikkakunnalla.