M-Files avaa pääsyn kaikkeen liiketoimintatietoon suoraan Microsoft Office 365:stä

Tekoälyä hyödyntävä älykkään tiedonhallinnan alusta tehostaa päivittäistä työskentelyä mahdollistamalla pääsyn eri tietovarastoihin ja -järjestelmiin suoraan Office 365:stä. Käyttäjien ei tarvitse siirtyä järjestelmästä toiseen eri tunnuksilla, vaan työskentely tapahtuu kokonaisvaltaisesti käyttäjän valitsemassa järjestelmässä.

M-Files tarjoaa pääsyn SharePoint Onlinesta, Outlookista ja Microsoft Teamsista suoraan useisiin ulkoisiin tietojärjestelmiin ja liiketoimintasovelluksiin.

Älykkään tiedonhallinnan ohjelmistoja kehittävä M-Files Oy on julkaissut uuden tiedonhallintaratkaisun Office 365:n käyttäjille. M-Files tarjoaa turvatun ja automatisoidun dokumenttienhallinnan käyttäjille tutuissa Microsoftin SharePoint Online-, Outlook- ja Teams-järjestelmissä.

M-Files tarjoaa pääsyn O365:stä suoraan useisiin ulkoisiin tietojärjestelmiin ja liiketoimintasovelluksiin. Tiedot voivat olla tallennettuina esimerkiksi verkkolevyille, OneDrive for Businessiin, SharePoint Serverille, Dropboxiin, Google Driveen, Boxiin, OpenTextiin, Salesforceen, Microsoft Dynamics 365:een tai muihin CRM- ja ERP-järjestelmiin. Tällöin tietoja ei tarvitse siirtää M-Filesiin tai Office 365:een, vaan käyttäjät pääsevät tietoihin ja tiedostoihin käsiksi suoraan SharePoint Onlinen, Outlookin ja Teamsin käyttöliittymien kautta. Lisäksi organisaatiot voivat tallentaa tietoja M-Filesin turvalliseen tietovarastoon, joka tarjoaa edistyksellisiä tiedonhallinnan omaisuuksia, kuten esimerkiksi versionhallinnan, automaattiset käyttöoikeudet, tiedostojen yhteismuokkauksen, työnkulut sekä sähköiset allekirjoitukset.

M-Files hyödyntää tekoälyä dokumenttien automaattisessa analysoinnissa ja varmistaa esimerkiksi sen, että arkaluonteista tietoa ja henkilötietoja käsitellään asianmukaisesti ja GDRP-säännöksiä noudattaen. Tekoälyominaisuudet, kuten tiedon automaattinen luokittelu, auttavat tiedon merkityksellisuuden, arvon ja arkaluonteisuuden määrittelyssä ohjaten käyttäjiä ja automatisoiden liiketoiminnan prosesseja.

Uusien integroitujen ratkaisujen avulla Office 365 -käyttäjät hyötyvät metatietoihin perustuvasta M‑Filesista muun muassa siten, että tietoihin pääsee käsiksi aina oikeassa asiayhteydessä ja käyttäjälle tutussa käyttöliittymässä. Esimerkiksi yrityksen lakiosastolla voi olla pääsy sopimuksen uusimpaan versioon suoraan Outlook-kansion kautta, kun taas projektitiimi käsittelee sitä SharePointin kautta. Asiakaspalvelutiimi voi käsitellä samoja sopimuksia vastaavasti Teams-ympäristössä ilman tietojen siirtämistä tai tuplaversioiden luomista. Samalla dokumenttien käyttöoikeudet voidaan turvata ja automatisoida metatietojen avulla. Käyttäjä kirjautuu järjestelmiin yksillä ja samoilla AzureActive Directory -tunnuksilla.

”Digitaalinen työympäristö kehittyy hurjaa vauhtia, mikä mahdollistaa entistä tehokkaamman yhteistyön niin yrityksen sisällä kuin myös ulkoisten sidosryhmien kanssa. SharePoint ja Teams tarjoavat välineet yhteistoiminnalle, ja M-Files täydentää kokonaisuutta tarjoamalla tehokkaat työnkulku- ja suojausominaisuudet tietovarastoihin. M-Filesin avulla Office 365:n kautta voidaan käyttää eri tietovarastoissa olevaa tietoa, mikä tarjoaa käyttäjälle kaiken päätöksenteon kannalta oleellisen tiedon yhdessä näkymässä. Me haluamme kiihdyttää digiloikkaa ja Office 365:n käyttöönottoja saattamalla tietojärjestelmät turvallisesti yhteen ja tarjoamalla loppukäyttäjälle helpon ja tutun tavan hallita tietoa hänelle tutuissa sovelluksissa", kertoo M-Filesin tuotemarkkinointijohtaja Mika Javanainen.

”Yritykset luottavat Microsoft SharePointiin ja Microsoft Office 365:een. Nämä järjestelmät ovat liiketoimintojen digitaalisen työympäristön keskeisiä elementtejä. M-Files tehostaa molempien järjestelmien käytettävyyttä ja mahdollistaa digitaalisen liiketoiminnan kehittymisen", toteaa johtaja Mike Ammerlaan Microsoftilta.

Lue lisätietoja M-Filesin www-sivuilta.

Boost Office 365 with Intelligent Information Management
Siirry videokanavalle

Tuhannet yritykset yli 100 maassa käyttävät M-Filesia parantaakseen tietotyön laatua ja tuottavuutta sekä täyttääkseen tiedonhallintaan liittyviä standardeja ja vaatimuksia. M-Files on käytössä noin 1 200 organisaatiossa Suomessa. Asiakkaita ovat muun muassa SSAB, Nokian Renkaat, Valmet, Caverion, Finavia, Fingrid, Rovio, Technopolis, Patria, R-kioski, DNA ja Liikennevirasto. Lisätietoja: www.m-files.fi

Tutkimus: Suomalaiset tarvitsevat työssään älypuhelinta, mutta eivät pääse sillä käsiksi tärkeisiin tietoihin28.6.2019 08:27:51 EESTTiedote

Suomalaiset tietotyöntekijät ovat tottuneita kännykän käyttäjiä, ja työhön liittyvän tiedon käsittely matkapuhelimella koetaankin tutkimuksen mukaan täällä tärkeämmäksi kuin missään muualla maailmassa. Samalla kuitenkin lähes 15 prosenttia suomalaisista vastaajista raportoi, ettei pääse mobiililaitteellaan käsiksi tarvitsemaansa tietoon.