M-Files avaa pääsyn kaikkeen liiketoimintatietoon suoraan Salesforcesta

M-Filesin tekoälyä hyödyntävä älykkään tiedonhallinnan alusta mahdollistaa pääsyn kaikkiin asiakasta koskeviin dokumentteihin ja tietoihin suoraan Salesforcen käyttöliittymästä. Tiedot ja tiedostot voivat olla tallennettuina SharePointiin, verkkolevyille tai muihin tietojärjestelmiin.

Älykkään tiedonhallinnan ohjelmistoja kehittävä M-Files Oy on julkaissut uuden tiedonhallintaratkaisun Salesforce-käyttäjille: M-Files for Salesforce integroi M-Filesin tiedonhallintapalvelut suoraan Salesforcen käyttöliittymään, jolloin käyttäjät voivat etsiä, käyttää, muokata ja hallinnoida asiakkaisiin sekä myyntimahdollisuuksiin liittyviä dokumentteja ilman hyppimistä eri sovellusten välillä.

Salesforceen integroidut tiedonhallintapalvelut mahdollistavat pääsyn pilvessä ja verkkolevyillä oleviin tietovarastoihin tarjoten samalla versionhallinnan, tietoturvan, tiimityöskentelyn eri toiminnallisuudet, työnkulkujen automatisoinnin, sähköiset allekirjoitukset sekä vaatimustenmukaisuuden. Palveluiden ansiosta tiedostoja ei tarvitse siirtää järjestelmästä toiseen, koska M-Files tarjoaa suoran pääsyn useisiin ulkoisiin tietojärjestelmiin ja liiketoimintasovelluksiin. Näihin lukeutuvat esimerkiksi OneDrive for Business, SharePoint, Dropbox, Google Drive, Box, OpenText sekä erilaiset ERP-sovellukset, kuten NetSuite ja SAP.

Syyskuussa 2018 Salesforce julkaisi Customer 360:n, jonka tarkoituksena on tuoda kaikki Salesforcen tuotteissa hallittava tieto samaan näkymään. Kuitenkin tutkimusyhtiö Datamationin mukaan yli 85 prosenttia yritysten datasta on jäsentämätöntä tietoa, kuten Word-, Excel- ja PowerPoint-asiakirjoja, sähköposti-, video- ja äänitiedostoja, keskusteluita ja muuta dataa. Tehokkaan tiedonhallinnan kannalta onkin oleellista pystyä integroimaan myös kaikki jäsentämätön tieto osaksi hallittavaa kokonaisuutta, kuten esimerkiksi sähköpostikeskustelut ja dokumentit osaksi asiakkuuteen liittyvää tiedonhallintaa.

"Kyse on siitä, että pystymme erottamaan merkityksellisen tiedon ja tarjoamaan sen käyttäjälle silloin, kun hän sitä tarvitsee. Se, mikä tieto on milloinkin olennaista, riippuu tilanteesta. Salesforcessa keskiössä on asiakas. M-Files tarjoaa tiedonhallintaan 360 asteen näkökulman, joka voi perustua mihin tahansa organisaation kannalta olennaiseen tehtävään tai asiayhteyteen: tietoja voi hallita esimerkiksi asiakkuuteen, yhteyshenkilöihin, projekteihin tai dokumenttiluokkiin perustuen. Lähestymistapamme laajentaakin erittäin hyvin Salesforcen Customer 360 -tarjoamaa", sanoo M-Filesin tuotemarkkinointijohtaja Mika Javanainen.

M-Files for Salesforce hyödyntää tekoälyä tietojen automaattisessa tallentamisessa, jolloin asiakirjat ja muut tärkeät tiedot näkyvät oikeassa kontekstissaan aina, kun niitä tarvitaan ja haetaan. Tekoälytoiminnallisuudet, kuten tiedon automaattinen luokittelu ja sen arkaluonteisuuden tunnistaminen, lisäävät tuottavuutta ohjaamalla käyttäjiä ja automatisoimalla prosesseja. Tämä lisää merkittävästi Salesforcesta saatavaa arvoa.

"Salesforce on kriittisessä roolissa myynnissämme ja asiakaspalvelussamme. Uuden, saumattoman Salesforce-integraation avulla M-Files auttaa meitä tehostamaan myyntiprosessejamme. Se antaa meille mahdollisuuden käyttää ja hallita kaikkia eri järjestelmiin tallennettuja asiakkaisiin liittyviä dokumentteja ilman, että meidän täytyy poistua tutusta Salesforce-käyttöliittymästä", kertoo hisseihin ja liukuportaisiin erikoistuneen suunnitteluyrityksen VDA:n teknologiapäällikkö Troy Adams.

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.M-Files for SalesforceSiirry videokanavalle

Tuhannet yritykset yli 100 maassa käyttävät M-Filesia parantaakseen tietotyön laatua ja tuottavuutta sekä täyttääkseen tiedonhallintaan liittyviä standardeja ja vaatimuksia. M-Files on käytössä noin 1 200 organisaatiossa Suomessa. Asiakkaita ovat muun muassa SSAB, Nokian Renkaat, Caverion, Finavia, Fingrid, Rovio, Technopolis, Patria, R-kioski, DNA ja Liikennevirasto. Lisätietoja: www.m-files.fi.

Tietotyön automaation markkinajohtaja M-Files ennakoi katsauksessaan tietotyön tulevan vuoden kehitystä ja tekoälyn työhön tuomia murroksia. Yhtiö perustaja ja toimitusjohtaja Antti Nivala näkee tekoälyn nousevan yritysten arjessa ensi vuonna entistä keskeisempään rooliin, mutta kohtaavan myös haasteita. Vuoden keskeisin kysymys tulee olemaan siinä, miten yritykset pystyvät kuratoimaan tekoälylle ohjattua tietoa.