M-Files ja Visma Solutions yhteistyöhön: tehokasta sopimusten- ja tiedonhallintaa sähköisillä allekirjoituksilla

Älykkään tiedonhallinnan ohjelmistoyhtiö M-Files Oy on integroinut Visma Sign -allekirjoituspalvelun osaksi tuotetarjontaansa. Visma Sign tarjoaa vahvaan tunnistautumiseen perustuvia sähköisiä allekirjoituspalveluita, joiden avulla organisaatiot pääsevät eroon tehottomuudesta ja paperiversioihin liittyvistä riskeistä.

M-Files on integroinut Visma Signin sähköisen allekirjoituspalvelun osaksi palveluratkaisujaan. Visma Signin allekirjoituspalvelu perustuu vahvaan tunnistautumiseen pankkitunnuksilla (TUPAS) tai mobiilivarmenteella. Vahva tunnistautuminen on juridisesti paras vaihtoehto ja aina jälkikäteen validoitavissa: asiakirjan allekirjoittajat, allekirjoitusaika ja allekirjoitettu sisältö ovat kiistämättömästi todennettavissa. Ratkaisu täyttää EU:n asettamat vaatimukset vahvalle sähköiselle allekirjoittajan tunnistamiselle (eIDAS).

Visma Signin allekirjoituspalvelun avulla kaikenkokoiset organisaatiot toimialasta riippumatta pääsevät eroon paperiversioihin liittyvistä tietoturvariskeistä sekä samalla nopeuttavat allekirjoitusten keräämistä ja tallentamista suoraan järjestelmään. Sopimukset, pöytäkirjat, valtakirjat ja muut dokumentit on helppo allekirjoittaa ajasta ja paikasta riippumatta millä tahansa laitteella turvallisesti ja luotettavasti.

M-Filesin avulla voidaan merkittävästi tehostaa sopimusten ja muiden asiakirjojen allekirjoittamisprosessia työnkulkujen ja automaattisten tehtävänantojen avulla. M-Files tarjoaa myös monipuolisen ratkaisun dokumenttipohjien hallintaan sekä vedosversioiden hyväksymiseen ennen allekirjoitusvaihetta. Kun sopimus tai muu asiakirja on valmis allekirjoitettavaksi, lähtee siitä automaattisesti sähköposti-ilmoitus kaikille allekirjoittajille. Kun kaikki ovat allekirjoittaneet sopimuksen Visma Signissa, tallentuu allekirjoitettu versio automaattisesti M-Filesiin. Myös sopimuksen julkaisu voidaan automatisoida M-Filesissa: lopullinen allekirjoitettu versio julkaistaan virallisena sopimuksena ja jaetaan automaattisesti tiedoksi sidoshenkilöille ja -ryhmille. Sopimukselle voidaan määrittää myös voimassaoloaika sekä hälytykset sopimuksen uusimista varten. Sopimusten luku- ja muokkaussoikeudet voidaan myös automatisoida käyttäjien roolin, sopimuksen tyypin tai muun metatiedon perusteella.

"Visma Signin tarjoama vahvaan tunnistautumiseen perustuva allekirjoituspalvelu tukee erinomaisesti asiakkaidemme tarpeita sähköisille allekirjoituksille. Visma Sign -integraatio nopeuttaa allekirjoitusten keräämistä ja vähentää samalla sopimuksiin liittyviä riskejä", toteaaM-Files Oy:n tuotehallintajohtaja Mika Javanainen.

"Sähköinen allekirjoituspalvelumme yhdistettynä M-Filesin innovatiivisiin tiedonhallinnan ratkaisuihin tarjoaa yrityksille tietoturvallisen tavan varmistaa sopimustenhallinnan koko elinkaari. M-Filesin avulla koko sopimusprosessi voidaan automatisoida, mikä yhtenäistää ja tehostaa organisaatioiden toimintaa", kertoo yhteistyöstä vastaava johtaja Harri Koponen Vismalta.

Visma Sign ja Visma-konserni

Visma Sign digitalisoi sopimusten, pöytäkirjojen, valtakirjojen ja muiden dokumenttien allekirjoittamisen turvallisesti. Lisätietoa: allekirjoitus.visma.fi.

Visma tehostaa yritysten toimintaa tarjoamalla ohjelmistoja, kaupankäyntiratkaisuja, vähittäiskaupan IT-ratkaisuja sekä IT-alan projekti- ja konsultointipalveluita. Visma sujuvoittaa ja digitalisoi liiketoimintaprosesseja sekä yksityisen että julkisen sektorin asiakkaille. 760 000 asiakasta Euroopassa käyttää Visman tuotteita ja palveluita. Visma-konsernissa on 6 700 työntekijää, ja vuonna 2017 sen liikevaihto oli 964 milj. euroa. Lisätietoja: www.visma.fi.

Harri Koponen, johtaja (sähköinen allekirjoitus), Visma Solutions Oy, puh. 044 500 0020, harri.koponen@visma.com

Arvostetut kansainväliset markkinatutkimuslaitokset ovat nostaneet M-Filesin maailman johtavien toimijoiden joukkoon. Tuhannet yritykset yli 100 maassa käyttävät M-Filesia parantaakseen tietotyön laatua ja tuottavuutta sekä täyttääkseen tiedonhallintaan liittyviä standardeja ja vaatimuksia. M-Files on käytössä noin 1 200 organisaatiossa Suomessa. Asiakkaita ovat muun muassa SSAB, Nokian Renkaat, Caverion, Finavia, Fingrid, Rovio, Technopolis, Patria, R-kioski, DNA ja Liikennevirasto. Lisätietoja: www.m-files.fi.

M-Files matkaa pääministerin mukana Washingtoniin ja vahvistaa asemaansa Yhdysvalloissa26.11.2018 08:30Tiedote

Yhdysvaltojen suurilla markkinoilla jo hyvän jalansijan saanut ohjelmistoyhtiö M-Files osallistuu pääministeri Juha Sipilän työvierailulle Washingtoniin. Tänään 26.11. alkavan matkan tarkoituksena on vahvistaa Suomen ja Yhdysvaltojen kahdenvälisiä suhteita sekä taloudellista ja teknologista yhteistyötä. M-Filesin toimitusjohtaja Miika Mäkitalo näkee matkan mahdollisuutena vahvistaa M-Filesin asemaa Yhdysvalloissa.

M-Files sai Tasavallan presidentin kansainvälistymispalkinnon14.11.2018 11:00Tiedote

Tasavallan presidentti Sauli Niinistö on myöntänyt M-Filesille palkinnon menestyksestä kansainvälisillä markkinoilla. Kansainvälisen kasvun lisäksi M-Files valikoitui palkinnon saajaksi innovatiivisten älykkään tiedonhallinnan ratkaisujensa sekä Suomen talouteen tekemänsä positiivisen, inspiroivan vaikutuksen ansiosta. M-Files haluaa ratkaista tietokaaoksen aiheuttamat ongelmat sekä muuttaa tavan, jolla tietoa käsitellään.

Gartner: M-Files on tiedonhallinnan globaali visionääri 201830.10.2018 08:10Tiedote

Älykkään tiedonhallinnan ohjelmistoja kehittävä M-Files on nimetty visionääriksi Gartnerin tiedonhallintaa käsittelevässä globaalissa raportissa. Gartnerin arvio perustuu M-Filesin tiedonhallinnan vision täydellisyyteen sekä toimintakyvykkyyteen markkinoilla. Menestys maailman merkittävimpien markkinatutkimuslaitosten, kuten Gartnerin, raporteissa vauhdittaa suomalaisen ohjelmistoyhtiön kansainvälistymistä.

Pimeä tieto lamauttaa organisaatiot – jopa 30 prosenttia työajastamme kuluu turhaan työhön20.9.2018 08:30Tiedote

Tietokaaos ja pimeä tieto ovat vieneet suomalaiset organisaatiot tilanteeseen, jossa jopa 30 prosenttia työntekijän työajasta voi kulua turhaan ja turhauttavaan työhön. Yli 50 prosenttia organisaatioiden datasta on pimeää tietoa, josta olisi lisäarvoa organisaatiolle, mutta sitä ei pystytä hyödyntämään liiketoiminnassa. Tekoäly voi auttaa ratkaisemaan nämä ongelmat.