M-Files ja Visma Solutions yhteistyöhön: tehokasta sopimusten- ja tiedonhallintaa sähköisillä allekirjoituksilla

Älykkään tiedonhallinnan ohjelmistoyhtiö M-Files Oy on integroinut Visma Sign -allekirjoituspalvelun osaksi tuotetarjontaansa. Visma Sign tarjoaa vahvaan tunnistautumiseen perustuvia sähköisiä allekirjoituspalveluita, joiden avulla organisaatiot pääsevät eroon tehottomuudesta ja paperiversioihin liittyvistä riskeistä.

M-Files on integroinut Visma Signin sähköisen allekirjoituspalvelun osaksi palveluratkaisujaan. Visma Signin allekirjoituspalvelu perustuu vahvaan tunnistautumiseen pankkitunnuksilla (TUPAS) tai mobiilivarmenteella. Vahva tunnistautuminen on juridisesti paras vaihtoehto ja aina jälkikäteen validoitavissa: asiakirjan allekirjoittajat, allekirjoitusaika ja allekirjoitettu sisältö ovat kiistämättömästi todennettavissa. Ratkaisu täyttää EU:n asettamat vaatimukset vahvalle sähköiselle allekirjoittajan tunnistamiselle (eIDAS).

Visma Signin allekirjoituspalvelun avulla kaikenkokoiset organisaatiot toimialasta riippumatta pääsevät eroon paperiversioihin liittyvistä tietoturvariskeistä sekä samalla nopeuttavat allekirjoitusten keräämistä ja tallentamista suoraan järjestelmään. Sopimukset, pöytäkirjat, valtakirjat ja muut dokumentit on helppo allekirjoittaa ajasta ja paikasta riippumatta millä tahansa laitteella turvallisesti ja luotettavasti.

M-Filesin avulla voidaan merkittävästi tehostaa sopimusten ja muiden asiakirjojen allekirjoittamisprosessia työnkulkujen ja automaattisten tehtävänantojen avulla. M-Files tarjoaa myös monipuolisen ratkaisun dokumenttipohjien hallintaan sekä vedosversioiden hyväksymiseen ennen allekirjoitusvaihetta. Kun sopimus tai muu asiakirja on valmis allekirjoitettavaksi, lähtee siitä automaattisesti sähköposti-ilmoitus kaikille allekirjoittajille. Kun kaikki ovat allekirjoittaneet sopimuksen Visma Signissa, tallentuu allekirjoitettu versio automaattisesti M-Filesiin. Myös sopimuksen julkaisu voidaan automatisoida M-Filesissa: lopullinen allekirjoitettu versio julkaistaan virallisena sopimuksena ja jaetaan automaattisesti tiedoksi sidoshenkilöille ja -ryhmille. Sopimukselle voidaan määrittää myös voimassaoloaika sekä hälytykset sopimuksen uusimista varten. Sopimusten luku- ja muokkaussoikeudet voidaan myös automatisoida käyttäjien roolin, sopimuksen tyypin tai muun metatiedon perusteella.

"Visma Signin tarjoama vahvaan tunnistautumiseen perustuva allekirjoituspalvelu tukee erinomaisesti asiakkaidemme tarpeita sähköisille allekirjoituksille. Visma Sign -integraatio nopeuttaa allekirjoitusten keräämistä ja vähentää samalla sopimuksiin liittyviä riskejä", toteaaM-Files Oy:n tuotehallintajohtaja Mika Javanainen.

"Sähköinen allekirjoituspalvelumme yhdistettynä M-Filesin innovatiivisiin tiedonhallinnan ratkaisuihin tarjoaa yrityksille tietoturvallisen tavan varmistaa sopimustenhallinnan koko elinkaari. M-Filesin avulla koko sopimusprosessi voidaan automatisoida, mikä yhtenäistää ja tehostaa organisaatioiden toimintaa", kertoo yhteistyöstä vastaava johtaja Harri Koponen Vismalta.

Visma Sign ja Visma-konserni

Visma Sign digitalisoi sopimusten, pöytäkirjojen, valtakirjojen ja muiden dokumenttien allekirjoittamisen turvallisesti. Lisätietoa: allekirjoitus.visma.fi.

Visma tehostaa yritysten toimintaa tarjoamalla ohjelmistoja, kaupankäyntiratkaisuja, vähittäiskaupan IT-ratkaisuja sekä IT-alan projekti- ja konsultointipalveluita. Visma sujuvoittaa ja digitalisoi liiketoimintaprosesseja sekä yksityisen että julkisen sektorin asiakkaille. 760 000 asiakasta Euroopassa käyttää Visman tuotteita ja palveluita. Visma-konsernissa on 6 700 työntekijää, ja vuonna 2017 sen liikevaihto oli 964 milj. euroa. Lisätietoja: www.visma.fi.

Harri Koponen, johtaja (sähköinen allekirjoitus), Visma Solutions Oy, puh. 044 500 0020, harri.koponen@visma.com

Arvostetut kansainväliset markkinatutkimuslaitokset ovat nostaneet M-Filesin maailman johtavien toimijoiden joukkoon. Tuhannet yritykset yli 100 maassa käyttävät M-Filesia parantaakseen tietotyön laatua ja tuottavuutta sekä täyttääkseen tiedonhallintaan liittyviä standardeja ja vaatimuksia. M-Files on käytössä noin 1 200 organisaatiossa Suomessa. Asiakkaita ovat muun muassa SSAB, Nokian Renkaat, Caverion, Finavia, Fingrid, Rovio, Technopolis, Patria, R-kioski, DNA ja Liikennevirasto. Lisätietoja: www.m-files.fi.

27 miljoonan euron rahoitus ohjelmistoyhtiö M-Filesille19.7.2018 15:00Tiedote

M-Files käyttää rahoituksen kansainväliseen kasvuun, kumppaniverkoston laajentamiseen sekä tutkimuksen ja kehityksen kiihdyttämiseen Euroopassa. Yhtiö laajentaa toimintojaan Isossa-Britanniassa, Saksassa, Ranskassa, Australiassa ja Yhdysvalloissa sekä panostaa älykkään tiedonhallinnan tuotekehitykseen. Lainan takaajana on Euroopan strategisten investointien rahasto, joka on osa menestynyttä Junckerin suunnitelmaa.