M-Files matkaa pääministerin mukana Washingtoniin ja vahvistaa asemaansa Yhdysvalloissa

Yhdysvaltojen suurilla markkinoilla jo hyvän jalansijan saanut ohjelmistoyhtiö M-Files osallistuu pääministeri Juha Sipilän työvierailulle Washingtoniin. Tänään 26.11. alkavan matkan tarkoituksena on vahvistaa Suomen ja Yhdysvaltojen kahdenvälisiä suhteita sekä taloudellista ja teknologista yhteistyötä. M-Filesin toimitusjohtaja Miika Mäkitalo näkee matkan mahdollisuutena vahvistaa M-Filesin asemaa Yhdysvalloissa.
M-Filesin toimitusjohtaja Miika Mäkitalo

Pääministeri Juha Sipilä tapaa tänään alkavan Washingtonin-matkansa aikana Yhdysvaltain poliittista ja taloudellista johtoa. Pääministerin mukana matkustaa yritysvaltuuskunta, johon kuuluvat M-Filesin lisäksi ABB, Fortum, Nokia ja Wärtsilä.

Kansainvälistä menestystä saavuttaneen, älykkään tiedonhallinnan ratkaisuja tarjoavan M-Filesin liikevaihdosta 25 prosenttia tulee tällä hetkellä Yhdysvalloista. Vastikään Tasavallan presidentin kansainvälistymispalkinnon saanut M-Files on rakentanut asemaansa Yhdysvalloissa systemaattisesti vuosien ajan. Yhtiöllä on Yhdysvalloissa yli 100 työntekijää ja satoja jälleenmyyjiä. M-Files perusti tytäryhtiön Yhdysvaltoihin vuonna 2009.

”On hienoa päästä pääministerin mukaan Washingtoniin ja olla edustamassa suomalaisen teknologiaosaamisen kärkeä. Meillä on yli tuhat asiakasta Yhdysvalloissa, ja markkina on meille tärkeä. Vierailumme toivon mukaan vahvistaa asemaamme Yhdysvalloissa entisestään”, M-Filesin toimitusjohtaja Miika Mäkitalo kertoo.

Gartnerin ja Forresterin kaltaiset toimialan merkittävimmät markkinatutkimuslaitokset ovat amerikkalaisia yhtiöitä, jotka seuraavat tarkasti Yhdysvaltojen markkinoiden kehitystä. Gartner nimesi M-Filesin visionääriksi vuoden 2018 tiedonhallintaa käsittelevässä globaalissa Magic Quadrant for Content Services Platforms -raportissaan. Forrester Research puolestaan nimesi M-Filesin maailman johtavien tiedonhallintatoimittajien joukkoon vuoden 2017 toimialaraportissaan.

M-Filesin toimitusjohtaja Miika Mäkitalo

M-Files tarjoaa älykkään tiedonhallinnan ohjelmistoratkaisuja, joiden avulla organisaatiot saavuttavat merkittäviä liiketoimintaetuja tehostamalla toimintaansa ja prosessienhallintaansa. M-Files toimii täysin uudella tavalla verrattuna perinteisiin järjestelmiin: M-Files yhdistää eri järjestelmät ja niissä olevan liiketoimintatiedon läpi koko organisaation häiritsemättä nykyisten järjestelmien käyttöä ja prosesseja ‒ ja ilman tietojen siirtämistä. M-Files poistaa tietosiilot sekä tarjoaa dynaamisen 360 asteen näkymän ja pääsyn kaikkeen liiketoimintatietoon riippumatta siitä, mihin järjestelmään tai paikkaan tieto on tallennettu. Eri järjestelmien tuottama tieto on yhtenäisesti koko liiketoiminnan käytössä. Käyttäjät löytävät nopeasti oikean tiedon ajasta, paikasta ja laitteesta riippumatta. Tuhannet yritykset yli 100 maassa käyttävät M-Filesia parantaakseen tietotyön laatua ja tuottavuutta sekä täyttääkseen tiedonhallintaan liittyviä standardeja ja vaatimuksia. M-Files on käytössä noin 1 200 organisaatiossa Suomessa. Asiakkaita ovat muun muassa SSAB, Nokian Renkaat, Caverion, Finavia, Fingrid, Rovio, Technopolis, Patria, R-kioski, DNA ja Liikennevirasto. Lisätietoja: www.m-files.fi.