M niin kuin Mylly – 20 vuotta täyttävä Kauppakeskus Mylly uudistuu

Kauppakeskus Mylly räväyttää 20-vuotissyntymäpäivänsä kynnyksellä. Varsinais-Suomen suurin ja Suomen hyvämaineisin kauppakeskus päivittää brändinsä logoa myöten ja tähtää kohti elämyksellisyyttä.

– Pandemian aikana on ollut hyvä hetki tehdä kehitystyötä ja pohtia, minkälainen kauppakeskus haluamme olla nyt ja tulevaisuudessa. Syntymäpäivä antoi erinomaisen tilaisuuden lanseerata uusi brändi-identiteetti tuleville vuosille, kertoo Kauppakeskus Myllyn toimitusjohtaja Mari Hantula.

Varsinais-Suomen suurin Kauppakeskus Mylly on 20 vuodessa lunastanut paikkansa alueensa ykköskauppakeskuksena ja houkutellut ympärilleen mittavan ja monipuolisen liiketoimintakeskittymän. Nyt konseptia ja kiinteistöä uudistetaan vastaamaan entistä paremmin asiakkaiden tulevaisuuden odotuksia ja tarpeita.

– Tavoitteenamme on tuottaa asiakkaille kokemuksia, joiden vuoksi Myllyyn halutaan tulla ympäri Suomen. Uusi brändimme herää eloon loistavassa asiakaspalvelussa, yllätyksellisissä kohtaamisissa, liikkeiden, ravintoloiden ja keväällä 2022 avattavan Finnkinon tarjonnassa sekä koko kauppakeskuskonseptin jatkuvassa kehitystyössä, Hantula jatkaa.

Kauppakeskuksiin tullaan jatkossakin ensisijaisesti ostoksille, mutta yhä enemmän myös viihtymään ja viipymään.

– Uusi sloganimme on “Maailman ihmeellisin raisiolainen kauppakeskus”, joka viestii paikallisuutta, hauskuutta sekä Myllyn korkealle asetettuja tavoitteita edelläkävijyydestä, kertoo Kauppakeskus Myllyn markkinointipäällikkö Meri Hakulinen

Hantulan ja Hakulisen mukaan kauppakeskuksilta vaaditaankin nyt kykyä ja halua vastata muuttuviin kulutustottumuksiin.

– Kauppakeskusten tulee elää ajassa ja uudistua ketterästi. Siksi kehitämme Myllyn brändiä ja palvelutarjontaa jatkossakin.

Myllyntorni mukana arjessa ja juhlassa

Uudistuvan Myllyn ensimmäiset ja näkyvimmät muutokset ovat uusi visuaalinen ilme ja logo, tunnusmusiikki sekä julkisivuremontti, jonka yhteydessä ikoninen Myllyntorni saa väriä vaihtavan valaistuksen.

– Harva brändi näyttää samalta kuin aloittaessaan. Uusi logo ja ilme kuvastaa paremmin sitä tulevaisuuden elämyksellistä Myllyä, johon lähdemme nyt määrätietoisesti tähtäämään, Hakulinen kertoo.

Uuden logon voi bongata M-kirjaimena Myllyntornista jo nyt. Kehätien ikoninen maamerkki näkyy asukkaiden ja asiakkaiden arjessa jatkossa entistäkin vahvemmin. 50-metriseen torniin asennetaan väriä vaihtava valaistus ja torniin nousee myöhemmin myös uusi led-valonäyttö.

– Vaihtuva valaistus on hauska uutuus. Torni voi jatkossa loistaa punaisena joulun aikaan ja sinivalkoisena itsenäisyyspäivänä. Lisäksi voimme toteuttaa erilaisia markkinointitempauksia esimerkiksi Pride-viikolla tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden puolesta tai tsempata suomalaisia urheilijoita arvokisojen aikana, Hakulinen sanoo.

Tiesitkö tämän Kauppakeskus Myllystä?

• Varsinais-Suomen suurin kauppakeskus, jossa on yli 150 liikettä.
  • Myllyssä vierailee yli kuusi miljoonaa kävijää vuosittain.
  • Kokonaismyynti oli 210 miljoonaa euroa vuonna 2020.
  • Pinta-ala 86 000 neliömetriäLisäksi kauppakeskuksen alueella ja kolmikerroksisessa pysäköintilaitoksessa on yhteensä noin 3000 parkkipaikkaa.
  • Suomen hyvämaineisin kauppakeskus 2021 (T-Median Luottamus&Maine -tutkimus).
  • Myllyn tunnettuus alueella on tutkimusten mukaan 100 prosenttia.
  • Myllyssä työskentelee yhteensä 1500 henkilöä.
  • Maamerkkinä Myllyntorni, jolla korkeutta 50 metriä.Tornin huipulla olevien tuuliturbiinien korkeus on kuusi metriä.
  • Myllyntornin LED-valonäyttöön saadaan esille vaihtuvaa informaatiota ja aina ajantasaiset aukioloajat.

Brändiuudistus pähkinänkuoressa:

• Brändiuudistus aloitettiin elokuussa 2020 yhdessä turkulaislähtöisen mainostoimisto Grundlagen kanssa.
  • Uudistus kattaa muun muassa logon ja sloganin, väri- ja äänimaailman sekä uudet elämyksellisyyttä korostavat brändiviestit.
  • Myös M-logon on suunnitellut mainostoimisto Grundlage. Myllyntornin uusi logo on kooltaan 5,5 x 6,5 m.
  • Kauppakeskus Myllyn uusi slogan on ”Maailman ihmeellisin raisiolainen kauppakeskus”, joka viestii paikallisuutta, hauskuutta sekä Myllyn tavoitetta nousta maailman mittakaavassa tunnetuksi ja arvostetuksi kauppapaikaksi.
  • Uuden tunnusmusiikin on säveltänyt elokuvamusiikistaan tunnettu Juri Seppä

Kauppakeskus Mylly on maailman ihmeellisin raisiolainen kauppakeskus. Varsinais-Suomen suurimpana se palvelee liki kuutta miljoonaa kävijää vuosittain. Yli 150 liikettä, 3 000 autopaikkaa ja loputtomasti arjen elämyksiä.