M Room valittiin vuoden franchisingketjuksi

Suomen Franchising-Yhdistys on valinnut parturiketju M Roomin vuoden 2018 franchisingketjuksi. Palkinto jaettiin perjantai-iltana 23.3. Helsingissä järjestetyssä Suomen Franchising-Yhdistyksen 30-vuotisjuhlassa.

M Room on vuonna 2008 perustettu parturiketju, jolla on yhteensä 78 toimipistettä kuudessa eri maassa. Vuonna 2017 ketjun kokonaisliikevaihto kasvoi 9 prosenttia. Ketjun tavoitteena on kasvattaa toimipisteiden määrä peräti 400 yksikköön vuoteen 2020 mennessä.

”M Room edustaa samanaikaisesti sekä suomalaisen franchisingin historiaa että sen tulevaisuutta”, sanoo Suomen Franchising-Yhdistyksen toiminnanjohtaja Juha Vastamäki.

”M Room pohjaa franchisingin 30-vuotiaaseen perinteeseen siinä, miten se on lähtenyt uudistamaan perinteistä alaa yrittäjyyden ja uudenlaisen asiakaskokemuksen pohjalta. Toisaalta M Room edustaa myös suomalaisessa franchisingissa uutta aikaa. Vaikka Suomi on M Roomin koti, ketju on tähdännyt alusta alkaen pelottomasti kansainvälisille markkinoille.”

Vuoden yrittäjät toimivat Espoon ja Kirkkonummen kiinteistöalalla

Vuoden franchisingyrittäjinä palkittiin Kiinteistömaailma-ketjun Espoossa ja Kirkkonummella toimivat yrittäjät Päivi ja Hannu Salo. Salojen kahden yrityksen yhteenlaskettu liikevaihto kasvoi vuonna 2017 peräti 52 prosenttia. Yritykset tunnetaan myös poikkeuksellisen korkeasta asiakastyytyväisyydestä.

Vuoden Franchisingketju ja Vuoden Franchisingyrittäjä on palkittu Franny Awards -tapahtumassa vuosittain vuodesta 1991 lähtien. Tänä vuonna gaalassa juhlistettiin samanaikaisesti SFY:n ja suomalaisen franchisingtoiminnan kolmekymmenvuotista historiaa. Suomen Franchising-Yhdistys perustettiin vuonna 1988 suomalaisen franchisingtoiminnan yhteistyö- ja itsesäätelyelimeksi.

Franchisingsektori työllistää Suomessa yli 100 000 työntekijää ja franchisingketjujen yhteenlaskettu liikevaihto on yli 5 miljardia euroa. Franchisingketjuja toimii Suomessa kaikkiaan yli 250.

Juha Vastamäki, Suomen Franchising-Yhdistys
juha.vastamaki@franchising.fi, 050 337 5768

Bulevardi 21

Suomen Franchising-Yhdistys ry

Vuonna 1988 perustetun Suomen Franchising-Yhdistyksen tarkoituksena on edistää franchisingperiaatteella toimivien yritysten yhteistoimintaa sekä edistää ja kehittää hyvää franchisingtapaa, lisätä tietoutta franchisingista, hoitaa yhteiskuntasuhteita sekä ylläpitää yhteyksiä eri maissa toimiviin franchisingyhdistyksiin. Suurimpia franchisingperiaatteella toimivia ketjuja Suomessa ovat mm. R-kioski, Kotipizza, Laatutakuu, Kiinteistömaailma ja Subway. Suomen Franchising-Yhdistys ry on European Franchise Federationin (EFF) ja World Franchise Councilin (WFC) jäsen.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Suomen Franchising-Yhdistys ry

Kolme franchisingketjua neljästä arvioi liikevaihtonsa ja henkilöstömääränsä kasvavan seuraavan vuoden aikana. Tiedot pohjautuvat franchisingalan kasvuselvitykseen, jonka on toteuttanut ketjuista riippumaton alan asiantuntijayritys FranCon Franchise Consulting yhteistyökumppaneinaan Telia, Ferratum, Lexia Asianajotoimisto sekä Suomen Franchising-Yhdistys. Kyselyyn haastateltiin 179 Suomessa toimivan franchisingketjun toimitusjohtajaa tai ketjuliiketoiminnasta vastaavaa johtajaa. Tulokset julkistettiin Franchise News Day -tapahtumassa 26.9.

Suomen Franchising-Yhdistys palkitsi franchisingketjuja ja -yrittäjiä Franny Awards -juhlassa25.3.2017 09:00:00 EET | Tiedote

Lehdistötiedote 25.3.2017 klo 9.00. Suomen Franchising-Yhdistys on valinnut Kotipizzan vuoden 2017 franchisingketjuksi. Kotipizza-ketjun vertailukelpoinen myynti kasvoi viime vuonna 16,3 prosenttia. Vuoden franchisingyrittäjänä palkittiin Laatutakuu-ketjun oululainen yrittäjä Tero Vaarala. Palkinnot julkistettiin ja jaettiin perjantai-iltana 24.3. Helsingissä järjestetyssä Franny Awards -juhlassa.