Maailmanlaajuinen fantasiailmiö Nevermoor ilmestyy suomeksi 29.3.

Kirjasarjan ensimmäinen osa Nevermoor on koukuttanut uuden lukijasukupolven fantastisten tarinoiden äärelle. Nyt suomeksi ilmestyvästä Jessica Townsendin esikoisteoksesta on tulossa myös elokuva.

Kansainvälinen kirjasensaatio Nevermoor – Morriganin koetukset julkaistaan suomeksi 29.3. Nevermoor on Jessica Townsendin esikoisromaani, joka aloittaa Morriganin elämästä kertovan sarjan. Lokakuussa englanniksi ilmestyneen kirjan käännösoikeudet on myyty kymmeniin maihin ja sen elokuvaoikeudet on ostanut Twentieth Century Fox.

Fantasiaromaani Nevermoor kertoo kirotun Morrigan Korpin tarinan. Koska Morrigan on syntynyt ehtoona, ajan viimeisenä päivänä, häntä syytetään kaikista onnettomuuksista, sattuivat ne kenelle tahansa. Mutta mikä pahinta, hänen on määrä kuolla yhdentenätoista syntymäpäivänään.

Jaana Kapari-Jatan loistokas suomennos toistaa upeasti alkuteoksen tarkan kekseliästä sanankäyttöä.

”Townsendin taianomaista debyyttiä ympäröi innostuksen hyöky: elokuvasopimus, useita erikielisiä käännöksiä ja runsaasti vertauksia Harry Potteriin. Onneksi tämä erinomaisen viihdyttävä seikkailu todella on sen kaiken arvoinen.”

– The Observer

Jessica Townsend: Australian Queenslandista kotoisin oleva kirjailija on asunut pitkiä aikoja lempikaupungissaan Lontoossa. Hän on työskennellyt mainostoimittajana ja lasten luontolehden toimittajana. Hänen kiinnostuksenkohteitaan ovat julkinen liikenne, hotellit, kuolema, joulu, oopperalaulajat, salaiset järjestöt ja jättikissat – jotka ovat kaikki löytäneet tiensä Nevermoor-sarjaan.

Arvostelukappaleet: hannele.tavi@otava.fi

Astu maailmaan, jossa taikuus on totta.
Astu maailmaan, jonka kaltaista ei ole.

Nevermoor - Morriganin koetukset
Jessica Townsend Kirjailijakuva: Lani Carter

Alkuvuoden himotuimmat dekkariuutuudet ovat pian täällä15.1.2019 08:46Tiedote

Ruth Ware – Rouva Westaway on kuollut (juuri ilmestynyt) Jokaisella perheellä on salaisuutensa – joidenkin salaisuuksien vuoksi ollaan valmiita vaikka tappamaan. Kansainvälisten bestsellerlistojen huippunimi Ruth Ware valloittaa uudella psykologisella trillerillä. ”Loistava trilleri” – The Washington Post Lina Bengtsdotter – Francesca (juuri ilmestynyt) Taattua skandijännitystä Ruotsista! Francescan paras ystävä kuolee, eikä kukaan usko hänen väitteitään, ettei kuolinsyy olisikaan itsemurha. Sitten Francesca katoaa. 20 vuotta myöhemmin rikostutkija Charlie Lager päätyy selvittämättä jääneen tapauksen perässä takaisin lapsuutensa Gullspångiin. Stina Jackson – Hopeatie (vk 5) Uutta verta dekkaritähtien joukossa! Parhaan ruotsalaisen dekkarin palkinnon voittanut Hopeatie on esikoisdekkaristin napakymppi. Isä oli viimeinen, joka näki Linan elossa. Hän ajaa Pohjois-Ruotsia halkovaa Hopeatietä ja koluaa joka ikisen mökki- ja metsäautotien, tutkii hylättyjä maatiloja, umpeenkasvaneita pusikoi