Maailmanlaajuinen fantasiailmiö Nevermoor ilmestyy suomeksi 29.3.

Kirjasarjan ensimmäinen osa Nevermoor on koukuttanut uuden lukijasukupolven fantastisten tarinoiden äärelle. Nyt suomeksi ilmestyvästä Jessica Townsendin esikoisteoksesta on tulossa myös elokuva.

Kansainvälinen kirjasensaatio Nevermoor – Morriganin koetukset julkaistaan suomeksi 29.3. Nevermoor on Jessica Townsendin esikoisromaani, joka aloittaa Morriganin elämästä kertovan sarjan. Lokakuussa englanniksi ilmestyneen kirjan käännösoikeudet on myyty kymmeniin maihin ja sen elokuvaoikeudet on ostanut Twentieth Century Fox.

Fantasiaromaani Nevermoor kertoo kirotun Morrigan Korpin tarinan. Koska Morrigan on syntynyt ehtoona, ajan viimeisenä päivänä, häntä syytetään kaikista onnettomuuksista, sattuivat ne kenelle tahansa. Mutta mikä pahinta, hänen on määrä kuolla yhdentenätoista syntymäpäivänään.

Jaana Kapari-Jatan loistokas suomennos toistaa upeasti alkuteoksen tarkan kekseliästä sanankäyttöä.

”Townsendin taianomaista debyyttiä ympäröi innostuksen hyöky: elokuvasopimus, useita erikielisiä käännöksiä ja runsaasti vertauksia Harry Potteriin. Onneksi tämä erinomaisen viihdyttävä seikkailu todella on sen kaiken arvoinen.”

– The Observer

Jessica Townsend: Australian Queenslandista kotoisin oleva kirjailija on asunut pitkiä aikoja lempikaupungissaan Lontoossa. Hän on työskennellyt mainostoimittajana ja lasten luontolehden toimittajana. Hänen kiinnostuksenkohteitaan ovat julkinen liikenne, hotellit, kuolema, joulu, oopperalaulajat, salaiset järjestöt ja jättikissat – jotka ovat kaikki löytäneet tiensä Nevermoor-sarjaan.

Arvostelukappaleet: hannele.tavi@otava.fi

Astu maailmaan, jossa taikuus on totta.
Astu maailmaan, jonka kaltaista ei ole.

Nevermoor - Morriganin koetukset
Jessica Townsend Kirjailijakuva: Lani Carter

Yhdysvaltojen entisen presidentin puolison Michelle Obaman odotettujen muistelmien kansi on nyt julkistettu. Minun tarinani -kirja ilmestyy 13. marraskuuta 2018 maailmanlaajuisesti25.5.2018 12:20Tiedote

Helsinki/Suomi 25.5.2018 Yhdysvaltojen entisen presidentin puoliso Michelle Obama julkaisi Instagramissa eilen erittäin odotetun elämäkertansa Minun tarinani kannen. Kirja ilmestyy maailmanlaajuisesti 13. marraskuuta 2018. Englanninkielisen alkuteoksen nimi on BECOMING. Michelle Obama valitsi kirjan kanteen Miller Mobleyn valokuvan, joka otettiin tänä vuonna kuvauksissa Washington DC:ssä. Stailauksesta vastasi Meredith Koop, meikistä Carl Ray ja hiuksista Yene Damtew. Kirjan kannen on suunnitellut Crown Publishing Groupin varapääjohtaja, luova johtaja Christopher Brand. Michelle Obama jakoi Instagramissa kirjan kansikuvan ja neljä aiemmin julkaisematonta perhekuvaa, jotka kertovat hänen matkastaan naiseksi, jollainen hän tänä päivänä on. Michelle Obama toteaa (@michelleobama): “Olen haltioissani siitä, että saan jakaa kanssanne kirjani BECOMING kannen. Kirjan kirjoittaminen on ollut minulle henkilökohtaisesti tärkeää ja valaisevaa. Toivon, että kun kirjani BECOMING ilmestyy syksyllä, a

Kevään kotimaisissa kuvakirjoissa ratsastetaan keppareilla ja tutustutaan merkityksellisyyteen14.5.2018 10:16Tiedote

Otavan kevään kotimaiset kuvakirjat huipputekijöiltä kannustavat huomaamaan, kuinka jokainen meistä on tärkeä ja merkityksellinen. Kuvittaja Jenna Kunnaksen ensimmäisessä kuvakirjassa seikkaillaan kirjojen maailmassa. Kikattavan Kakkiainen taas alkaa naurattaa ystäviään television ja sovellusten lisäksi myös perinteisissä iltasatukirjoissa. Tikkumäen kepparikirjassa jaetaan kivoja vinkkejä ja ohjeita pienille keppariharrastajille.