Maanpuolustuksen Henkilökuntaliitto MPHL ry

Maanpuolustuksen henkilökuntaliiton puheenjohtaja vaihtui

Maanpuolustuksen Henkilökuntaliitto MPHL ry valitsi yksimielisesti Helsingissä 19.10.2017 pitämässään liittokokouksessa liiton puheenjohtajaksi pääluottamusmies Elina Laihon seuraavalle nelivuotiskaudelle 2017 - 2021. Hän on toiminut päätoimisena pääluottamusmiehenä vuodesta 2003. Elina Laiho seuraa tehtävästä eläkkeelle siirtyvää Marja-Leena Karekiveä.

Elina Laiho

Puheenjohtajistoon vuosille 2017 - 2021 tehtiin seuraavat valinnat:

- valtuuston puheenjohtajaksi valittiin varastomestari Markku Rajamäki, Kuusankoskelta. Rajamäki työskentelee Karjalan Prikaatissa Vekaranjärvellä.

- valtuuston varapuheenjohtajaksi valittiin toimistosihteeri Jeanette Wahlström, Dragsvikista. Wahlström työskentelee Sotilaslääketieteen keskuksen Dragsvikin terveysasemalla.

- liiton varapuheenjohtajaksi valittiin materiaalipäällikkö Jukka Peltola, Tampereelta. Peltola työskentelee Satakunnan Lennostossa.

Valtion voimassaoleva virka- ja työehtosopimus päätyy 31.1.2018. MPHL pitää tärkeänä, että ostovoiman turvaamiseksi valtiolla uuteen sopimukseen saadaan palkankorotuksia vähintään sillä tasolla mitä yksityissektorilla toteutetaan. Julkisen sektorin lomarahan leikkauksesta tulee luopua.

Liitto edellyttää lisäksi, että henkilöstön työssä jaksamisen turvaamiseksi työpaikkojen henkilöstöresurssien pitää olla tehtäviin nähden kunnossa ja riittävät.

Lisätietoja antaa puheenjohtaja Elina Laiho, puh. 040 124 1215.

Elina Laiho

Maanpuolustuksen Henkilökuntaliitto MPHL ry
Ratamestarinkatu 11

Maanpuolustuksen Henkilökuntaliittoon kuuluu noin 2400 jäsentä puolustus-hallinnosta, rajavartiolaitoksesta, Palkeet virastosta, Millog Oy:stä sekä Leijona Catering Oy:stä. MPHL ry kuuluu Palkansaajajärjestö Pardiaan ja Toimihenkilökeskusjärjestö STTK:n.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi