Maaseudun töitä välittävä TöitäSuomesta.fi-palvelu avautui vauhdikkaasti

Maaseudun monipuoliset työmahdollisuudet löytyvät 12.4.2018 alkaen MTK:n ja CoReorient Oy:n lanseeraamasta www.töitäsuomesta.fi-palvelusta. –Kiinnostus avaamaamme palvelua kohtaan on ylittänyt kaikki odotukset, MTK:n elinkeinojohtaja Marko Mäki-Hakola toteaa. Nyt tavoitteenamme on nopeasti vakiinnuttaa tuoreen palvelun paikka osana maamme työnvälityskenttää.

Juuso Lautiainen käyttämässä TöitäSuomesta.fi-palvelua.

Ensimmäiset työpaikkailmoitukset on jo julkaistu. Ja palvelun kysyntä enteilee, että työpaikkoja on pian tarjolla useilta eri toimialoilta marjatiloista koneyrityksiin ja maidontuotannosta maaseutumatkailuun. Palvelu näyttää nopeasti löytävän paikkansa työnantajien parissa.

Palvelun lanseeraus sujuu suunnitelman mukaan ja töiden välittäminen toimii. Pankkitunnuksilla tapahtuva tunnistautuminen onnistuu jo nyt Osuuspankin, Nordean, Aktian, POP:in, Ålandsbankenin ja Handelsbankenin tunnuksilla ja muiden pankkien tunnuksilla lähiaikoina. TöitäSuomesta-palveluun yhdistetyssä Palkkaus.fi-palvelussa voidaan hoitaa kaikki palkanmaksuun liittyvät asiat helposti.

– TöitäSuomesta-palvelu täyttää selvästi tyhjiön, joka maaseudun työmarkkinoiden toimivuudessa on ollut. Toivottavasti maaseudun yrittäjät, yhteisöt ja asukkaat ottavat palvelun nopeasti omakseen. Alku on ollut lupaavaa, koska mukaan on jo nyt lähtenyt suuri joukko maaseudun toimijoita, Mäki-Hakola toteaa.

–TöitäSuomesta-palvelun kehittäminen jatkuu, ja olemme saaneet runsaasti hyviä ideoita palvelun jatkokehitykseen, CoReorientin toimitusjohtaja Harri Paloheimo kertoo.

TöitäSuomesta-palvelun peruskäyttö on käyttäjille maksutonta. MTK haluaa tämän palvelun avulla mahdollistaa työvoiman saannin ja työllistymisen maaseudulla. Samalla maaseudun vetovoima kasvaa entisestään.

elinkeinojohtaja Marko Mäki-Hakola, MTK, marko.maki-hakola@mtk.fi, puh. 040 502 6810
markkinointipäällikkö Henni Ahvenlampi, CoReorient Oy, henni.ahvenlampi@coreorient.com, puh. 045 601 0390

Merja Elomaa
Viestinnän suunnittelija
Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliitto MTK ry
PL 510 (Simonkatu 6), 00101 Helsinki
puh. 020 413 2323, 040 661 8699
merja.elomaa@mtk.fi
www.mtk.fi

Juuso Lautiainen käyttämässä TöitäSuomesta.fi-palvelua.