Maaseudun töitä välittävä TöitäSuomesta.fi-palvelu avautui vauhdikkaasti

Maaseudun monipuoliset työmahdollisuudet löytyvät 12.4.2018 alkaen MTK:n ja CoReorient Oy:n lanseeraamasta www.töitäsuomesta.fi-palvelusta. –Kiinnostus avaamaamme palvelua kohtaan on ylittänyt kaikki odotukset, MTK:n elinkeinojohtaja Marko Mäki-Hakola toteaa. Nyt tavoitteenamme on nopeasti vakiinnuttaa tuoreen palvelun paikka osana maamme työnvälityskenttää.

Juuso Lautiainen käyttämässä TöitäSuomesta.fi-palvelua.

Ensimmäiset työpaikkailmoitukset on jo julkaistu. Ja palvelun kysyntä enteilee, että työpaikkoja on pian tarjolla useilta eri toimialoilta marjatiloista koneyrityksiin ja maidontuotannosta maaseutumatkailuun. Palvelu näyttää nopeasti löytävän paikkansa työnantajien parissa.

Palvelun lanseeraus sujuu suunnitelman mukaan ja töiden välittäminen toimii. Pankkitunnuksilla tapahtuva tunnistautuminen onnistuu jo nyt Osuuspankin, Nordean, Aktian, POP:in, Ålandsbankenin ja Handelsbankenin tunnuksilla ja muiden pankkien tunnuksilla lähiaikoina. TöitäSuomesta-palveluun yhdistetyssä Palkkaus.fi-palvelussa voidaan hoitaa kaikki palkanmaksuun liittyvät asiat helposti.

– TöitäSuomesta-palvelu täyttää selvästi tyhjiön, joka maaseudun työmarkkinoiden toimivuudessa on ollut. Toivottavasti maaseudun yrittäjät, yhteisöt ja asukkaat ottavat palvelun nopeasti omakseen. Alku on ollut lupaavaa, koska mukaan on jo nyt lähtenyt suuri joukko maaseudun toimijoita, Mäki-Hakola toteaa.

–TöitäSuomesta-palvelun kehittäminen jatkuu, ja olemme saaneet runsaasti hyviä ideoita palvelun jatkokehitykseen, CoReorientin toimitusjohtaja Harri Paloheimo kertoo.

TöitäSuomesta-palvelun peruskäyttö on käyttäjille maksutonta. MTK haluaa tämän palvelun avulla mahdollistaa työvoiman saannin ja työllistymisen maaseudulla. Samalla maaseudun vetovoima kasvaa entisestään.

elinkeinojohtaja Marko Mäki-Hakola, MTK, marko.maki-hakola@mtk.fi, puh. 040 502 6810
markkinointipäällikkö Henni Ahvenlampi, CoReorient Oy, henni.ahvenlampi@coreorient.com, puh. 045 601 0390

Merja Elomaa
Viestinnän suunnittelija
Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliitto MTK ry
PL 510 (Simonkatu 6), 00101 Helsinki
puh. 020 413 2323, 040 661 8699
merja.elomaa@mtk.fi
www.mtk.fi

Juuso Lautiainen käyttämässä TöitäSuomesta.fi-palvelua.

MTK haluaa, että Suomi on jatkossakin edelläkävijä eläinten hyvinvoinnissa16.8.2018 08:39Tiedote

Maa- ja metsätalousministeriö tiedotti annettujen lausuntojen perusteella tehdyistä muutoksista eläinten hyvinvointilakiesitykseen. Esitys laiksi eläinten hyvinvoinnista tullaan antamaan eduskunnalle alkusyksyn aikana. Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliitto MTK ry näkee lakiesityksen vahvistavan edelleen Suomen roolia edelläkävijänä eläinten hyvinvoinnissa, mutta huomauttaa, että kotimaisen maataloustuotannon jatkuvuus ja kilpailukyky muuttuvassa ympäristössä tulee turvata. MTK korostaa, että uusi laki tulee vaikuttamaan tilojen kannattavuuteen ja näin myös maatalousyrittäjien hyvinvointiin.

MTK-liittojen puheenjohtajat kriisikokouksessa Satakunnassa: kuivuuden takia tarvitaan pikaisia toimenpiteitä2.8.2018 08:29Tiedote

MTK:n liittojen puheenjohtajat kokoontuivat kriisikokoukseen kuivuuden runtelemaan Satakuntaan 1.8. ja vaativat pikaisia toimenpiteitä maatilojen talousahdingon ratkaisemiseksi. Suomen maatalouden kannattavuus on heikentynyt jo usean vuoden ajan. Viime vuonna suoranaisen kadon aiheutti märkyys ja kylmyys, tämän vuoden vitsauksena ovat kuivuus ja kuumuus. Ruotsissa yksittäiset kunnat ja kauppa ovat sitoutuneet markkinoimaan ruotsalaisia tuotteita ja tukemaan näin viljelijää. MTK-liittojen puheenjohtajat vaativat kaupparyhmien johtajilta pikaisia linjauksia siitä, miten kauppa kantaa vastuunsa suomalaisen ruuan tulevaisuudesta.

MTK-TIEDOTE: MTK-Varsinais-Suomi avaa ”Jos lehmät puhuisivat” -näyttelyn Berliinissä tammikuussa 2019 – näyttelyyn haetaan kuvia nyt kaikille avoimella kuvakilpailulla30.7.2018 09:18Tiedote

MTK-Varsinais-Suomi kokoaa näyttelyn, jossa navetan ulkopuolella elävät ihmiset saavat kokea elämää lehmien parissa. "Jos lehmät puhuisivat" -näyttelytapahtuma avataan tammikuussa 2019 Berliinissä Saksassa. Sen jälkeen se kiertää Suomessa ainakin pari vuotta. Näyttelyyn haetaan nyt kuvia kilpailulla, johon voi osallistua 14.8.2018 asti. Kuvakilpailuun voi osallistua joko kuva-ammattilais-, lehmäammattilais- tai jokamies-/naissarjaan. Kilpailupalkintojen arvo on yhteensä noin 10 000 euroa.