Mackmyra, Fourkind ja Microsoft Azure julkaisevat maailman ensimmäisen tekoälyn generoiman viskin

Ruotsalainen viskivalmistaja Mackmyra juhlii 20-vuotiasta taivaltaan ja julkaisee tekoälyn avulla generoidun viskin, joka on toteutettu yhteistyössä suomalaisen Fourkind-konsulttiyrityksen kanssa. Viski julkaistaan The Next Web -konferenssissa Amsterdamissa 9.-10. toukokuuta.

Mackmyra on pohjoismaisen viskin valmistuksen pioneeri, joka on valmistanut viskiä vuodesta 1999. Mackmyran viskit tehdään ruotsalaisista raaka-aineista, ilman lisäaineita ja käyttäen ympäristöystävällisiä tislausmenetelmiä. Mackmyran palkittujen viskien lisäksi yritys on myös valmistanut Giniä vuodesta 2017 toisen tislaamon, Mackmyra Lab Distilleryn kautta. Mackmyra on listautunut Nasdaq First North Stockholm -pörssiin.

Fourkind on konsultointitoimisto, joka työskentelee strategiakonsultoinnin ja luovien teknologiatalojen välimaastossa. Fourkindilla on tällä hetkellä tiimit Helsingissä ja Amsterdamissa, sekä useita korkean profiilin asiakkuuksia molemmissa maissa.

Microsoft Azure on Microsoftin julkinen pilvipalvelu. Azure tarjoaa laajan ja kasvavan valikoiman erilaisia valmiita pilvipalvelukomponentteja esimerkiksi suurten datamassojen analysointiin ja koneoppimiseen.

Lisätietoja: ai-whisky.com

Susanne Tedsjö, Sales Manager, Mackmyra
+46 70 841 9224 / susanne@mackmyra.se

Jarno Kartela, Principal Machine Learning Partner, Fourkind
+358 40 769 3113 / jarno.kartela@fourkind.com

Anne Alarotu, Communications Lead, Microsoft Finland
+358 50 487 1308 / anne.alarotu@microsoft.com

Fourkind Global Oy
Keskuskatu 5B

Lue lisää julkaisijalta Fourkind Global Oy

Konsulttiyritys Fourkind panostaa ihmisymmärrykseen – palkkasi Anna Bäckströmin14.2.2020 09:50:26 EETTiedote

Uuden teknologian, kuten tekoälyn, hyödyntämiseen erikoistunut konsulttiyritys Fourkind keskittyy uutena strategisena alueenaan ihmisymmärryksen tuomiseen osaksi liiketoimintaansa. Helmikuussa Fourkindilla aloittanut VTT, sosiaalipsykologian dosentti Anna Bäckström tulee vahvistamaan tätä kulmaa yrityksestä. Bäckström siirtyy Vuoden Toimisto 2020 -kilpailun voittaneelta Frankly Partnersilta strategiajohtajan paikalta. Aiemmin Bäckström toimi tutkimusyritys Kuulas Helsingin toimitusjohtajana.