Magsort

Magsort solmi strategisen kumppanuussuhteen Harsco Environmentalin kanssa auttaakseen teräsvalmistajia kierrättämään metalleja

Magsort Oy on aloittanut strategisen kumppanuuden yhdysvaltalaisen Harsco Corporationin kanssa. Harsco alkaa tarjota Magsortin ultratehokasta energiamurskainta auttaakseen globaaleja asiakkaitaan erottelemaan metalleja teräskuonasta.

”Metallien tehokas talteenotto teräskuonasta voi tuoda merkittävää lisäarvoa teräsvalmistajille. Ratkaisumme ansiosta suurempia määriä metalleja voidaan erottaa kuonasta parempilaatuisesti kuin perinteisillä keinoilla”, sanoo Magsortin toimitusjohtaja Niklas Törnkvist.

Magsortin tehokas teknologia auttaa valmistajia myös noudattamaan kestävyystavoitteitaan. Teräksen ja muiden metallien tehokas erottelu kuonasta vähentää neitseellisten raaka-aineiden tarvetta, mikä pienentää hiilidioksidipäästöjä.

Harscon Environmental-divisioona on suurin ja laajin kansainvälisen metalliteollisuuden materiaaliprosessoinnin ja ympäristöpalveluiden tarjoaja. Sillä on toimintaa yli 130 asiakkaan tiloissa yli 30 maassa.

"Kumppanuus Magsortin kanssa on meille luontevaa, sillä etsimme jatkuvasti innovatiivisia tapoja auttaa asiakkaitamme ratkaisemaan kiireisimmät haasteensa”, sanoo Russ Mitchell, Harsco Environmentalin varapääjohtaja ja operatiivinen johtaja. ”Magsortin ratkaisun käyttöönotto mahdollistaa entistä tehokkaamman sisäisen kierrätyksen, minkä ansiosta teräsvalmistajat voivat parantaa kestävyyttään ja tuottavuuttaan vähentämällä sekä jätteen määrää että tuotantokustannuksiaan.”

Alkuvaiheessa kumppanuus keskittyy teknologian viemiseen hiiliteräksen valmistajille. Magsortin ratkaisu soveltuu myös ruostumattoman teräksen valmistajille.

Lisätietoja Niklas Törnkvistiltä tai Lena Barner-Rasmussenilta.

Niklas Törnkvist
niklas.tornkvist@magsort.fi