KiinteistöliittoKiinteistöliitto

Mahdollisuuksien remontti -kiertue tuo taloyhtiöille työkaluja korjaushankkeiden toteuttamiseen

Valtakunnallisen kiertueen avoimet ja maksuttomat koulutustilaisuudet käynnistyvät Lappeenrannasta 2.10.2017

Korjaushanke on taloyhtiön hallinnolle haastava tehtävä. Korjaushankkeen onnistumisen kannalta on tärkeää, että taloyhtiön hallituksella ja isännöinnillä on riittävästi osaamista hankekokonaisuuden läpiviemiseen ja ulkopuolisen asiantuntemuksen hankkimiseen.

Kiinteistöliitto ja Kiinteistöalan Kustannus Oy järjestävät yhdessä yhteistyökumppaneiden kanssa Mahdollisuuksien remontti -kiertueen, joka tarjoaa avoimissa ja maksuttomissa koulutustilaisuuksissa taloyhtiöille ja isännöitsijöille työkaluja korjaushankkeiden ammattimaiseen toteutukseen.

Mahdollisuuksien remontti -kiertue käynnistyy maanantaina 2.10. Lappeenrannasta ja päättyy eri puolilla Suomea kierrettyään huhtikuussa Kuopioon. Tilaisuuksia järjestetään kaikkiaan 21 paikkakunnalla.

”Korjaushankkeeseen ryhtyvän taloyhtiön on hallittava tekniikka suunnitteluineen ja urakkakilpailuineen sekä juridiikka päätöksenteon vaiheineen ja sopimuksineen. Lisäksi tarvitaan tietoa rahoitustaloudesta ja osaamista korjaushankkeesta viestimiseen osakkaille ja asukkaille”, sanoo koulutustilaisuuksien sisällöistä vastaava Kiinteistöliiton kehityspäällikkö, tekniikan tohtori Jari Virta.

Koulutusiltoihin osallistuvat saavat mukaansa maksuttoman kiertuekirjan, joka sisältää luentojen esitysmateriaalit sekä muuta hyödyllistä tietoa remonttihankkeeseen ryhtyvälle. Tilaisuuksia täydentävät alan ratkaisuja tarjoavien yritysten näyttelyosastot.

”Mukana on kattava joukko alan yrityksiä eri toimialoilta antamassa omat vinkkinsä onnistuneeseen remonttiin”, kertoo kiertueen toteutuksesta vastaavan Kiinteistöalan Kustannus Oy:n asiakkuusjohtaja Antero Miikki.

Lisätiedot ja kiertuepaikkakunnat:

www.kiinteistolehti.fi/mahdollisuuksienremontti

Antero Miikki, asiakkuusjohtaja

Kiinteistöalan Kustannus Oy

puh: 0400 413540

Jari Virta, kehityspäällikkö

puh: 045 6728186

Pienillä taloyhtiöillä vaikeuksia löytää isännöitsijä18.9.2017 11:51Tiedote

Joka kolmas pieni taloyhtiö on kohdannut vaikeuksia isännöitsijän löytämisessä. Kiinteistöliitto kysyi enintään kymmenen huoneiston taloyhtiöiltä näkemyksiä isännöintipalveluiden saatavuudesta, ja vastaajista 33 prosenttia arvioi isännöinnin saatavuutta huonoksi tai kohtalaisen huonoksi. Alle puolet vastanneista koki, että isännöintipalveluja on saatavilla hyvin tai kohtalaisesti. Kyselyyn vastasi 470 taloyhtiötä kaikkialta Suomesta.

Indeksitalo 2017 -selvitys: Kiinteistökustannukset nousseet tänä vuonna kiihtyvällä vauhdilla – kiinteistönpito nyt kalleinta Vihdissä ja edullisinta Raahessa13.9.2017 09:05Tiedote

Kuntakohtaisten kiinteistöverojen ja muiden kiinteistökustannusten nousu on kuluvana vuonna kiihtynyt. Kiinteistöliiton vuodesta 2001 tekemän indeksitalovertailun mukaan kaikkien tarkasteltujen 51 kaupungin ja kunnan maksut nousivat keskimäärin 1,7 prosenttia edellisvuodesta. Kymmenen suurimman kaupungin kohdalla nousua oli kaksi prosenttia.