Wolfcom

Mainostoimisto 358 saa uuden toimitusjohtajan

Jaa
KTM Jani Leppänen, 37, on valittu helsinkiläisen mainos- ja designtoimisto 358:n uudeksi toimitusjohtajaksi. Aiemmin mainostoimisto Bob the Robotin strategiajohtajana ja SEK & Greyn operatiivisena johtajana toiminut Leppänen peräänkuuluttaa markkinointialaa kirittävän digitalisaation rinnalle lisää luovuutta, empatiaa ja ihmiskeskeistä vuoropuhelua.
Mainos- ja designtoimisto 358 haki toimitusjohtajakseen tiimipelaajaa, jolla on vahvat näytöt modernien brändien kehittämisestä. Jani Leppänen edessä.
Mainos- ja designtoimisto 358 haki toimitusjohtajakseen tiimipelaajaa, jolla on vahvat näytöt modernien brändien kehittämisestä. Jani Leppänen edessä.

Kymmenvuotias mainos- ja designtoimisto 358 on perustamisestaan lähtien pyrkinyt toimimaan eri tavoin kuin alan perinteiset toimijat. Yhtiö toi varhaisessa vaiheessa palvelumuotoilun osaksi markkinoinnin suunnittelua ja keskittyi kuluttajan koko asiakaspolkuun aina viestin saamisesta palvelun tai tuotteen hankintaan ja käyttöön saakka. Toimisto myös luopui hiljattain mainosalalle perinteisestä hierarkkisesta asiakkuusjohtajamallista ja nosti suunnittelijat suoraan kontaktiin asiakkaiden kanssa. Nyt nimitetty uusi toimitusjohtaja Jani Leppänen aikoo herättää luovan työn tekijöiden, asiakkaiden ja kuluttajien välille ihmiskeskeistä vuoropuhelua.

”Olen toiminut alalla yhtä kauan kuin 358 on ollut olemassa ja yhtä kauan ihaillut toimiston asiakaslähtöistä asennetta sekä tietynlaista radikaalia ja poikkitieteellistä tapaa toimia. Nousu alaa eri tavalla katsovan joukon ruoriin keskellä markkinointialan muutosta on innostavaa ja samalla haasteellista. Haluan, että olemme jatkossakin niin kollektiivina kuin myös asiakassuhteissamme jotain muuta, kuin vain hyvä mainostoimisto. Tätä luottamukseen perustuvaa yhteisöllisyyttä ja kumppanuutta tulen omalla tavallani syventämään”, kertoo 358:n toimitusjohtajana marraskuussa aloittava Jani Leppänen.

Leppäsen mukaan markkinointiala ei ole sen vähempää murroksessa kuin mikään muukaan ala, sillä kaikki mikä voi digitalisoitua, digitalisoituu.

”Pärjätäkseen jatkossa toimistojen tulee olla strategisesti kyvykkäämpiä ja humaanimpia toimijoita. Koen datan olevan luovuuden polttoainetta siirtyessämme kohti aiempaa ihmiskeskeisempää ja -läheisempää toimintaa. Luottamuksesta on tulossa markkinoinnin keskeinen valuutta ja sen syntyminen ja ylläpitäminen vaatii inhimillistä vuorovaikutusta. Tekoäly toki tehostaa ja parantaa markkinoinnin toimintaedellytyksiä valtavasti, mutta ihminen tulee jatkossakin olemaan yhtälössä se luova tekijä”, sanoo Leppänen.

358 haki toimitusjohtajakseen osaajaa, joka pystyy tuomaan erityisesti ihmiskeskeisyyttä matalan hierarkian luovaan organisaatioon. Yhtiön osakkaat Verneri Leimu, Ale Lauraéus ja Mikael Kivelä ovat toimistossa päivätöissä, osallistuen asiakastyöhön vastuullisina luovina suunnittelijoina.

”Edellinen toimitusjohtajamme Tomi Halonen tuli meille kaksi vuotta sitten turbulentissa tilanteessa ”talonmieheksi” laittamaan arjen johtamisen, joukkuepelimme ja taloudenpitomme modernille ja kestävälle pohjalle. Hän on onnistunut tavoitteissaan erinomaisesti. Henkilöstötyytyväisyytemme on nyt erinomaisella tasolla ja tänä vuonna tavoittelemme yli 250 000 euron liikevoittoa. Tomi auttoi meitä valitsemaan itselleen parhaan mahdollisen seuraajan ja tulee jatkossakin mentoroimaan meitä liiketoiminnallisissa ja muutosjohtamiseen liittyvissä kysymyksissä”, sanoo 358:n perustajaosakas Ale Lauraéus.

Uuden toimitusjohtajan valinta on tulos yli puoli vuotta kestäneestä huolellisesta prosessista, jossa osakkaat hakivat itselleen ja tiimilleen uutta suunnannäyttäjää.

”Luovuus, empatia ja brändi ovat jääneet teknologia- ja datapainotteisen markkinointikeskustelun jalkoihin. Monen asiakkaan avainkysymys on kuitenkin konkreettinen: kuinka rakennetaan vahvoja brändejä, jotka elävät ja kasvavat tässä ja nyt. Jani ymmärtää luovuuden merkityksen ja sen, mitä merkityksellisen brändikokemuksen rakentaminen tarkoittaa käytännössä - eikä vain fläppitaululla”, kertoo 358:n perustajaosakas Verneri Leimu.

Mainos- ja designtoimisto 358 työllistää 25 mainonnan ja suunnittelun ammattilaista. Yrityksen liikevaihto (2018) on noin 3 MEUR ja tulos 0,25 MEUR. 358:n nykyisiä asiakkuuksia ovat muiden muassa HSL, Nelonen Media, Garmin, Sanoma, Suomen Syöpäyhdistys, Ulkoministeriö, Arla, Raisio ja Suomen Messut.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Jani Leppänen, 358, +358 50 572 7517, jani.leppanen@358.fi
Ale Lauraéus, 358, +358 40 358 1040, ale.lauraeus@358.fi

Kuvat

Mainos- ja designtoimisto 358 haki toimitusjohtajakseen tiimipelaajaa, jolla on vahvat näytöt modernien brändien kehittämisestä. Jani Leppänen edessä.
Mainos- ja designtoimisto 358 haki toimitusjohtajakseen tiimipelaajaa, jolla on vahvat näytöt modernien brändien kehittämisestä. Jani Leppänen edessä.
Lataa
KTM Jani Leppänen, 37, haluaa kehittää mainos- ja designtoimisto 358:aa entistä vahvemmin erilaista kokemusta omaavien moniosaajien luovaksi kollektiiviksi.
KTM Jani Leppänen, 37, haluaa kehittää mainos- ja designtoimisto 358:aa entistä vahvemmin erilaista kokemusta omaavien moniosaajien luovaksi kollektiiviksi.
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Wolfcom
Korkeavuorenkatu 1 B 11
00140 Helsinki

+358400579653http://www.wolfcom.fi/

Wolfcom PR Boutique, Helsinki, Finland

Korkeavuorenkatu 1 B 11, 00140 Helsinki

 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Wolfcom

Keväisiä elämyksiä Virossa10.4.2024 13:00:41 EEST | Tiedote

Keväällä luonto herää eloon ja ensimmäiset auringonsäteet kutsuvat ulkoilmaan pitkän ja pimeän talven jälkeen. Muuttolinnut palaavat pohjoiseen etsimään kumppania ja pesäpaikkaa tositarkoituksella. Keväisin myös viherpeukaloa syyhyttää päästä työntämään sormensa multaan ja seuraamaan uuden kasvun ihmettä. Mutta ennen varsinaisen kevään tuloa Viron alavat suomaat käyvät läpi niin kutsutun viidennen vuodenajan, joka on täynnä luonnonihmeitä. Kokosimme vinkkejä ainutlaatuisiin luontoelämyksiin keväisessä Virossa.

Menevä sähköisti Tampereen taksimarkkinan Tesloilla ja 5€ kyydeillä4.4.2024 10:00:12 EEST | Tiedote

Kotimainen Menevä taksipalvelu aloitti toiminnan Tampereella ja toi kaupungin katukuvaan sähköautoista koostuvan taksilaivueen. 12 Teslan voimin Tampereella huhtikuun 4. aloittanut Suomen suurin taksialan yhtiö on uusi vaihtoehto vähäpäästöistä ja laadukasta kyytiä arvostavalle matkustajalle. Menevän voi helpoiten tilata sovelluksella, jossa Tampereen kyytien kiinteät hinnat alkavat viidestä eurosta ja ovat kiireisimpäänkin aikaan kaupungin keskustan alueen taksitolppia edullisempi.

Ravintola Passio yllättää vuosikymmenenkin jälkeen3.4.2024 14:58:16 EEST | Tiedote

Helsingin ydinkeskustassa sijaitseva ravintola Passio täyttää 5. huhtikuuta 10 vuotta. Pohjoismaiseen ruokaan ja ranskalaiseen keittiötyyliin intohimoisesti suhtautuva ravintola on kulkenut kestävästi omaa polkuaan läpi ravintolakentän ylä- ja alamäkien säilyttäen paikkansa asiakkaiden sydämissä ja ravintoloiden huipun tuntumassa. Passion menestys perustuu sesongeittain vaihtuvaan yllätysmenuun, mikä on paitsi synnyttänyt positiivisia kokemuksia, myös saanut asiakkaat palaamaan yhä uudelleen yllätettäväksi.

Suomen ensimmäinen luomuviski valmis nautittavaksi15.3.2024 13:49:40 EET | Tiedote

The Helsinki Distilling Company julkisti Nilsiässä torstaina Suomen ensimmäisen luomuviskin, joka on taidokas sekoitus perinteistä käsityötaitoa ja moderneja makutrendejä. Tahkon tislaamossa Kuopiossa tislatun ja kypsytetyn Tahko Single Malt ohramallasviskin valmistukseen on käytetty ainoastaan kotimaista luomuohramallasta, pohjavettä ja hiivaa. Sen maussa ovat tasapainossa hedelmäisyys ja tammitynnyrin hehkuva lämpö.

Maailmanympäripurjehdus: Suomalaisvenekunnat Kap Hornin valloituksessa18.2.2024 15:09:55 EET | Tiedote

Ocean Globe Race -maailmanympäripurjehduskilpailu on edennyt jo kolme osuutta, ja laivue kerääntyy paraikaa Uruguayn Punta del Esteen. Tapio Lehtisen kipparoima Galiana WithSecure saapui etapin maaliin kokonaiskilpailun kolmantena. Omassa luokkajohdossaan oleva Spirit of Helsinki on kokonaiskilpailussa viides. Kolmannen etapin kohokohta oli pitkän ja vaativan Etelämeri-jakson päättyminen tarunhohtoisen Kap Hornin kiertoon. Venekunnat tekevät Uruguayssa huoltotoimenpiteitä ja valmistautuvat kilpailun päätösosuudelle, joka starttaa 5. maaliskuuta.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye