Maisemakuvia Suomesta soi tutuin ja uusin sävelin

Anssi Tikanmäen Orkesterin Maisemakuvia Suomesta -konsertti avaa Kangasala-talon syyskauden lauantaina 25.8. klo 18. Kuva R. Vainio

Anssi Tikanmäen legendaarinen Maisemakuvia Suomesta -levy teki viime vuonna historiaa saavuttamalla kultalevyrajan (25 000 kpl), jolloin se on myydyin teemallinen suomalainen instrumentaalilevy kautta aikojen. Anssi Tikanmäen Orkesteri konsertoi Kangasala-talossa lauantaina 25.8. klo 18 ohjelmanaan uudemmat sekä vanhat Maisemakuvia Suomesta -kappaleet.

”Keikoilla on käyty tasaisesti ja menestys on ollut taattua tähän saakka”, hyväntuulinen Anssi Tikanmäki kertoo. ”Maisemakuva-levyt käyvät edelleen kaupaksi, eli kultalevyn jälkeen tähtäimessä on platinaa.”

Uusia kappaleitakin on ilmestynyt nuottipaperille. ”Kehittymässä on neljäs maisemakuva-albumi, mutta levy ilmestyy hamassa tulevaisuudessa, tarkemmin en vielä tiedä”, Tikanmäki kertoo.

Tänä vuonna Anssi Tikanmäen Orkesteri (ATO) jatkaa esiintymisiä eri puolilla Suomea. Kangasala-talossa orkesteri konsertoi lauantaina 25.8. ohjelmanaan sekä uudemmat että luonnollisesti myös vanhat Maisemakuvia Suomesta -kappaleet, kuten "Lapin tunturit", "Aamu lakeuksilla", "Savolainen metsä", "Kiutaköngäs", "Jyllin Mamman maailma", "Hangon regatta", "Airisto", "Tuusulan moottoritie", "Unijoki", "Kymmenen virran maa", "Pentinkulman pellot" ja "Valkeakosken tehtaanpiiput".

Konsertissa nähdään myös Maisemakuva-videoita, jotka projisoidaan Kangasala-salin isolle valkokankaalle.

Anssi Tikanmäen Orkesterissa soittavat Anssi Tikanmäki (keyb), Juuso Nordlund (bass), Eemil Tikanmäki (gtr/vln), Masa Orpana (sax) sekä Eljas Tikanmäki (drs/haitari).

Anssi Tikanmäen Orkesteri: Maisemakuvia Suomesta Kangasala-talossa la 25.8.2018 klo 18. Liput Kangasala-talolta 24/22 €, Lippu.fi 26,50/24,50 € + toim.maksu

Anssi Tikanmäen Orkesterissa  Kangasala-talossa soittavat Anssi Tikanmäki, Juuso Nordlund, Eemil Tikanmäki, Masa Orpana sekä Eljas Tikanmäki. Kuva Minna Hatinen
Anssi Tikanmäen Orkesterissa Kangasala-talossa soittavat Anssi Tikanmäki, Juuso Nordlund, Eemil Tikanmäki, Masa Orpana sekä Eljas Tikanmäki. Kuva Minna Hatinen