Maistuvaa kasvisruokaa koko perheelle – Lapsiperheen vegaanikeittokirja auttaa arjen kiireessä

Elina Innasen ja Suvi Auvisen Lapsiperheen vegaanikeittokirja – Helppo arki Chocochilin resepteillä on Suomen ensimmäinen vegaaninen keittokirja koko perheen makuun.

Suvi Auvinen ja Elina Innanen. Kuva: Miikka Pirinen.

Jokainen haluaa ruokkia lapsensa mahdollisimman terveellisesti ja herkullisesti. Miten nämä kaksi asiaa yhdistetään? Entä miten lapset saa syömään enemmän kasviksia? Kuinka järjestää koko perheen ruokailu ilmastoystävällisemmin?

Lapsiperheen vegaanikeittokirjaan on koottu kuuden viikon ruokalista yhdessä ravitsemusterapeutin kanssa, herkuttelua unohtamatta. Reseptien lisäksi kirjasta löytyy tiiviisti perustieto lasten täysipainoisen vegaaniruokavalion toteuttamiseen sekä vinkkejä lapsiperheen arkiruokailun järjestämiseen ja helpottamiseen.

Tekijäparina toimii suomalaisen kasvissyönnin voimakaksikko. Ruokabloggaaja ja palkittu keittokirjailija Elina Innanen on tullut tunnetuksi Chocochili-blogistaan. Toimittaja ja tietokirjailija Suvi Auvinen on vegebisneksen haluttu huippuosaaja ja ammattipedagogi.

“Nyt kasvatetaan tulevaisuuden kasvissyöjiä. Ilmastokriisin maailmassa kasvisruoka tulee olemaan normi viimeistään silloin, kun nykylapset ovat aikuisia. Näen vanhempana ja kasvattajana, että meillä on suuri vastuu siitä, että opetamme lapset syömään ilmastokestävää ruokaa jo nyt”, Auvinen kommentoi.

“Lapsiperheen vegaanikeittokirjan reseptit ovat helppoja ja nopeita tehdä ja niitä voi valmistaa myös yhdessä lasten kanssa. Toivottavasti kirjan ohjeilla kiireisen arjen pyöritys sujuu entistä vaivattomammin!” Innanen jatkaa.

Arvostelukappaleet ja haastattelupyynnöt:

Suvi Auvinen ja Elina Innanen. Kuva: Miikka Pirinen.

Sita Salmisen jo ennen julkaisua loppuunmyyty esikoiskirja Lupa on nautinnollinen puheenvuoro seksipositiivisuuden puolesta28.11.2019 09:35:14 EETTiedote

Mediapersoona Sita Salmisen Lupa-esikoiskirjan ensimmäinen painos myytiin loppuun kirjan ensimmäisenä ennakkomyyntipäivänä. Ennakkomyynti alkoi torstaina 21.11. ja toinen painos päästiin ottamaan heti seuraavana aamuna. Kirjan virallinen julkaisupäivä on tänään 28.11. Ennakkomyynnin ensimmäisenä vuorokautena rikottiin myös Suomen Adlibriksen myyntiennätyksiä: Sita Salmisen Lupa on eniten yhden vuorokauden aikana myynyt kaunokirja.