Maistuvaa kasvisruokaa koko perheelle – Lapsiperheen vegaanikeittokirja auttaa arjen kiireessä

Elina Innasen ja Suvi Auvisen Lapsiperheen vegaanikeittokirja – Helppo arki Chocochilin resepteillä on Suomen ensimmäinen vegaaninen keittokirja koko perheen makuun.
Suvi Auvinen ja Elina Innanen. Kuva: Miikka Pirinen.

Jokainen haluaa ruokkia lapsensa mahdollisimman terveellisesti ja herkullisesti. Miten nämä kaksi asiaa yhdistetään? Entä miten lapset saa syömään enemmän kasviksia? Kuinka järjestää koko perheen ruokailu ilmastoystävällisemmin?

Lapsiperheen vegaanikeittokirjaan on koottu kuuden viikon ruokalista yhdessä ravitsemusterapeutin kanssa, herkuttelua unohtamatta. Reseptien lisäksi kirjasta löytyy tiiviisti perustieto lasten täysipainoisen vegaaniruokavalion toteuttamiseen sekä vinkkejä lapsiperheen arkiruokailun järjestämiseen ja helpottamiseen.

Tekijäparina toimii suomalaisen kasvissyönnin voimakaksikko. Ruokabloggaaja ja palkittu keittokirjailija Elina Innanen on tullut tunnetuksi Chocochili-blogistaan. Toimittaja ja tietokirjailija Suvi Auvinen on vegebisneksen haluttu huippuosaaja ja ammattipedagogi.

“Nyt kasvatetaan tulevaisuuden kasvissyöjiä. Ilmastokriisin maailmassa kasvisruoka tulee olemaan normi viimeistään silloin, kun nykylapset ovat aikuisia. Näen vanhempana ja kasvattajana, että meillä on suuri vastuu siitä, että opetamme lapset syömään ilmastokestävää ruokaa jo nyt”, Auvinen kommentoi.

“Lapsiperheen vegaanikeittokirjan reseptit ovat helppoja ja nopeita tehdä ja niitä voi valmistaa myös yhdessä lasten kanssa. Toivottavasti kirjan ohjeilla kiireisen arjen pyöritys sujuu entistä vaivattomammin!” Innanen jatkaa.

Arvostelukappaleet ja haastattelupyynnöt:

Suvi Auvinen ja Elina Innanen. Kuva: Miikka Pirinen.