Maksullisten Discovery- ja Eurosport-kanavien jakelu DNA:n asiakkaille jatkuu ilman keskeytystä

DNA:n maksu-tv-valikoimaan kuuluvien Discovery- ja Eurosport-kanavien jakelua ei jouduta keskeyttämään vuoden vaihteessa, sillä DNA on päässyt sopimukseen tv-yhtiö Discoveryn kanssa kanavien jakelun jatkumisesta.

DNA:n kanavapaketteihin kuuluvien Discovery- ja Eurosport-kanavien jakelu DNA:n asiakkaille oli vaarassa keskeytyä tammikuun alussa. Keskeytysuhka on nyt poistunut, sillä DNA ja Discovery ovat tänään allekirjoittaneet sopimuksen kanavien jakelun jatkumisesta. Toteutuessaan keskeytysuhka olisi vaikuttanut useiden kanavien katseluun antenni- ja kaapeliverkossa sekä IPTV- ja mobiilijakelussa.

”Olemme erittäin tyytyväisiä, että pääsimme Discoveryn kanssa sopimukseen jatkosta ja pystymme toimittamaan suositut kanavat asiakkaillemme ilman keskeytystä. Nyt voidaan kääntää katseet vaikkapa tulossa oleviin talviolympialaisiin, jotka näkyvät monipuolisesti DNA:n verkkojen asiakkaille”, sanoo DNA:n kuluttajaliiketoiminnan johtaja Pekka Väisänen.

Jakelun keskeytysuhka koski seuraavia kanavia: Animal Planet, Discovery Channel, Discovery HD Showcase, Discovery Science, Discovery World, Investigation Discovery sekä Eurosport 1 ja Eurosport 2.

kuluttajaliiketoiminnan johtaja Pekka Väisänen, DNA Oyj, puh. 044 040 0168, pekka.vaisanen@dna.fi

DNA Oyj on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe, data- ja tv-palveluita. DNA on Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Yritysten osalta DNA näkee keskeisenä kasvualueena ajasta ja paikasta riippumattoman uuden työn, joka mahdollistuu älykkäillä päätelaitteilla, monipuolisilla viestintäpalveluilla ja nopeilla yhteyksillä. DNA:n liikevaihto vuonna 2016 oli 859 miljoonaa euroa ja liiketulos 91 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,8 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, @DNA_Business ja @DNA_Palvelu sekä Facebookissa.