Maksullisten Discovery- ja Eurosport-kanavien jakelu DNA:n asiakkaille vaarassa keskeytyä 1. tammikuuta

DNA varautuu keskeyttämään maksullisten Discovery- ja Eurosport-kanavien jakelun 1.1.2018 alkaen. Taustalla on tv-yhtiö Discoveryn sopimusneuvotteluihin tuomat kohtuuttoman suuret jakelukorvausten korotusvaatimukset sekä se, että jakelun keskeytysuhka on jo toteutunut useilla muilla operaattoreilla vastaavassa tilanteessa.

Useat operaattorit Suomessa, muissa Pohjoismaissa ja Euroopassa ovat joutuneet Discoveryn kanavien jakelua koskevan keskeytysuhan alle tai keskeyttämään jakelun tilapäisesti, kun jakeluehdoista ei ole päästy yhteisymmärrykseen ajoissa ennen sopimuskauden päättymistä.

Toteutuessaan jakelun keskeytys koskisi seuraavia kanavia: Animal Planet, Discovery Channel, Discovery HD Showcase, Discovery Science, Discovery World ja Investigation Discovery sekä Eurosport 1 ja Eurosport 2 (kanavien SD- ja HD-versiot). Mikäli näiden kanavien jakelu DNA:n asiakkaille joudutaan keskeyttämään, keskeytys koskee sekä kaapeliverkkoa että antenniverkkoa ja näiden lisäksi myös IPTV- ja mobiilijakelua.

”Teemme aktiivisesti töitä päästäksemme jatkosopimukseen Discoveryn kanssa. Neuvottelut ovat käynnissä, ja toivomme asiaan pikaista ratkaisua”, kommentoi DNA:n kuluttajaliiketoiminnan johtaja Pekka Väisänen.

Discoveryn ja DNA:n tämänhetkinen sopimus päättyy joulukuun lopussa, eikä operaattori voi jakaa kanavia ilman sopimusta. DNA:n tavoitteena on jatkossakin tarjota asiakkaille monipuoliset katselumahdollisuudet ilman että sillä on vaikutusta kuluttajahintoihin.

DNA tiedottaa tilanteen etenemisestä osoitteessa www.dna.fi/discovery.

kuluttajaliiketoiminnan johtaja Pekka Väisänen, DNA Oyj, puh. 044 040 0168, pekka.vaisanen@dna.fi

DNA Oyj on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe, data- ja tv-palveluita. DNA on Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Yritysten osalta DNA näkee keskeisenä kasvualueena ajasta ja paikasta riippumattoman uuden työn, joka mahdollistuu älykkäillä päätelaitteilla, monipuolisilla viestintäpalveluilla ja nopeilla yhteyksillä. DNA:n liikevaihto vuonna 2016 oli 859 miljoonaa euroa ja liiketulos 91 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,8 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, @DNA_Business ja @DNA_Palvelu sekä Facebookissa.

Distribution of Discovery and Eurosport pay-TV channels to DNA’s customers is at risk of being discontinued on 1 January8.12.2017 09:35Tiedote

DNA is preparing to discontinue the distribution of the Discovery and Eurosport pay-TV channels starting from 1 January 2018. This is due to the unreasonably high distribution fee increase demands that the television company Discovery has presented during the agreement negotiations, and the fact that the risk of discontinued distribution has already realised with several other operators in a similar situation.