Malin Berge Mastercardin Pohjoismaiden ja Baltian markkinointijohtajaksi

Malin Berge on nimitetty Mastercardin Pohjoismaiden ja Baltian uudeksi markkinointijohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi. Hän on aiemmin vastannut Mastercardin globaalista kauppiaspalvelujen tiimistä. Lisäksi Malinilla on kokemusta ICA Bankenin korttiliiketoiminnoista.

Mastercardin uusi Pohjoismaiden ja Baltian markkinointijohtaja Malin Berge vastasi aiemmin kolmen vuoden ajan Mastercardin globaalista kauppiaspalveluiden tiimistä Lontoossa. Uudessa tehtävässään Malin johtaa Pohjoismaiden ja Baltian alueen markkinointitiimiä ja jatkaa yhdessä Mastercardin pohjoismaisten ja balttilaisten asiakkaiden ja kumppaneiden kanssa Mastercardin tuotteiden ja palveluiden kehittämistä. Näihin kuuluvat muun muassa digitaalinen lompakko Masterpass, lähimaksaminen sekä Priceless Cities -elämysohjelma. Malin kuuluu myös Mastercardin Pohjoismaiden ja Baltian johtoryhmään.

”On todella hienoa päästä jatkamaan Mastercardin innovatiivisten tuotteiden ja palveluiden kehittämistä paikallisesti työskenneltyäni monta vuotta yhtiössä kansainvälisen tason tehtävissä. Markkinointitiimimme kehittää digitaalista maksamista sekä perinteisiä tuotteita ja palveluita Pohjoismaissa ja Baltiassa yhdessä asiakkaidemme ja kumppaneidemme kanssa”, Malin Berge sanoo.

Malin on aiemmin toiminut kortti- ja maksuratkaisujen johtajana ICA Bankenissa, jossa hän muun muassa toi lähimaksamisen Ruotsin markkinoille. Hänellä on myös usean vuoden kokemus ICA Bankenissa korttien ja maksamisen markkinointi- ja myyntivastaavana. Ruotsalainen Ledarna-järjestö on listannut Malinin vuosina 2014 ja 2015 alle 36-vuotiaiden huippujohtajien joukkoon.

”Malin on aidosti kiinnostunut innovaatioista, digitaalisesta viestinnästä ja markkinoinnista, ja hänellä on laaja kokemus maksuratkaisuista Ruotsista ja kansainvälisesti. Olen vakuuttunut, että Malinin myötä Mastercardin brändi vahvistuu entisestään Pohjoismaissa ja Baltiassa”, sanoo Sasha Krstic, Mastercardin Pohjoismaiden ja Baltian maajohtaja.

Anna-Mari Tiilikainen, puh. 050 558 0888, anna-Mari.tiilikainen (at) cocomms.com

Malin Berge

Mastercardin tutkimuksen mukaan yhteistyö ja sääntely on tärkeää seuraavan sukupolven fintech-yrityksien rakentamiselle Pohjoismaissa ja Baltiassa7.6.2018 14:06Tiedote

Mastercardin tuoreen Nordic Fintech Disruptors Report 2018 - tutkimuksen mukaan sääntelyviranomaisten, pankkien ja innovoijien välisen yhteistyön lisääminen on tärkeää alueen asemalle johtavana fintech-alueena. Tutkimukseen haastateltiin pohjoismaisia ja baltialaisia fintech-alan startup-yrityksiä ja alan ekosysteemin yrityksiä.

Mastercardilta uusia palveluja pankkien avoimien rajapintojen ekosysteemin tukemiseen5.6.2018 10:27Tiedote

Mastercard julkistaa uusia palveluja pankkien avoimien rajapintojen ekosysteemin tukemiseen. Uusilla palveluilla pyritään helpottamaan pankkien ja palveluntarjoajien yhteistoimintaa. Taustalla on uusi maksupalveludirektiivi PSD2, joka pakottaa pankit avaamaan oman infrastruktuurinsa kolmansille osapuolille. Mastercard tarjoaa pankeille Euroopan laajuisen luettelon luotettavista palveluntarjoajista. Niihin kuuluu myös petosten monitorointipalvelu, menetelmä riitojen ratkaisemiseen sekä yhteyspiste palveluntarjoajien ja pankkien väliseen viestintään. Linkki alkuperäiseen tiedotteeseen: https://newsroom.mastercard.com/eu/press-releases/mastercard-unveils-solutions-to-underpin-open-banking-transformation/ Lisätietoa: Viestintätoimisto Cocomms Vesa Valonen, puh. 040 7054262, vesa.valonen(at)cocomms.com MasterCard MasterCard (NYSE: MA),www.mastercard.com, on teknologiayhtiö globaaleilla maksuteollisuusmarkkinoilla. Meidän maksujenkäsittelyverkostomme on maailman nopein. Yhdistämme kuluttajia

Mastercard tutki: Keskustelevan kaupankäynnin aika lähenee4.6.2018 14:42Tiedote

Keskusteleva kaupankäynti, eli ostosten tekeminen chatbottien ja asiakaspalvelijoiden kanssa keskustellen on kasvamassa lähivuosina. Asiakkaat arvostavat keskustelun helppoutta, mutta heitä huolettaa kaupankäynnin turvallisuus. Yhdysvalloissa keskustelukaupan ennakoidaan nousevan kuuteen prosenttiin ja Britanniassa kolmeen prosenttiin koko verkkokaupan vuotuisesta myynnistä vuonna 2022. Mastercard teetti tutkimuksen Future Agenda -tutkimusyhtiöllä. Linkki alkuperäiseen tiedotteeseen: https://newsroom.mastercard.com/press-releases/conversational-commerce-primed-to-be-the-next-digital-frontier-says-mastercard-study/ Linkki tutkimukseen: https://newsroom.mastercard.com/wp-content/uploads/2018/06/Money-20202-Conversational-Commerce-White-Paper_FINAL.pdf Lisätietoa: Viestintätoimisto Cocomms Vesa Valonen, puh. 040 7054262, vesa.valonen(at)cocomms.com MasterCard MasterCard (NYSE: MA),www.mastercard.com, on teknologiayhtiö globaaleilla maksuteollisuusmarkkinoilla. Meidän maksujenkäsittelyverk