ManpowerGroupin Suomen ja Baltian uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty Matti Kariola

Suomen suurimpiin henkilöstöpalvelualan yrityksiin lukeutuvan ManpowerGroupin uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty Matti Kariola. Hän seuraa tehtävässään vt. toimitusjohtajana työskennellyttä Lars-Petter Ørvingia. Kariola aloittaa uudessa tehtävässään 1.6.2017.

Suomen toimintojen lisäksi Kariola vastaa ManpowerGroupin liiketoiminnoista Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Kariola on viimeksi johtanut ulkoistettuihin palveluratkaisuihin erikoistunutta ManpowerGroup Solutions -liiketoimintaa, ja hänellä on pitkä kokemus IT-alan kansainvälisistä yrityksistä.

Työmarkkinat sekä työn tekemisen ja teettämisen mallit ovat isossa murroksessa, mikä näkyy koko toimialan ja markkinan kehityksessä. ”Yritykset ja organisaatiot ovat neljännen teollisen vallankumouksen alkutaipaleella – digitalisaatio, robotiikka, automaatio, keinoäly ja esineiden internet tuovat niin yksityiselle kuin julkisellekin sektorille valtavasti mahdollisuuksia. Digiaika synnyttää kokonaan uusia osaamistarpeita, joiden tyydyttämiseksi tarvitaan kattava kirjo joustavia ja skaalautuvia henkilöstöratkaisuja – yksittäisten talenttien hankkimisesta projektitiimeihin ja kokonaisten toimintojen ulkoistamiseen”, toteaa Matti Kariola.

Yksi työelämän suurista haasteista on osaamisen elinkaaren lyheneminen. ”Kun teknologiat muuttuvat vauhdilla, tarve jatkuvaan uudistumiseen ja kehittymiseen kasvaa samassa suhteessa. Työnantajien täytyykin miettiä entistä tarkemmin ja useammin, mistä ja miten ne hankkivat tarvittavaa osaamista riittävän nopeasti ja ketterästi – ja miten ne huolehtivat henkilöstönsä osaamisen uudistamisesta. Henkilöstön osaaminen ja mukautumiskyky määräävät nyt tahdin, jolla yritykset menevät eteenpäin”, Kariola linjaa.

Lisätietoja:
Matti Kariola, toimitusjohtaja ManpowerGroup
matti.kariola@manpowergroup.fi Puh. 040 824 0117

Mika Wilén, markkinointi- ja viestintäjohtaja, ManpowerGroup mika.wilen@manpowergroup.fi Puh. 041 455 2970

ManpowerGroupin Suomen uusi toimitusjohtaja Matti Kariola

ManpowerGroup® on henkilöstö- ja työvoimaratkaisujen sekä ulkoistettujen palveluratkaisujen asiantuntija, kehittäjä ja tuottaja. Yhtiö työllistää joka päivä 600 000 ihmistä eri osaamisalueilla ja toimialoilla 80 maassa. Manpower®, Experis®, Right Management® ja ManpowerGroup® Solutions palvelevat 400 000 asiakasorganisaatiota tarjoamalla niiden muuttuviin työvoimatarpeisiin kattavan valikoiman HR-ratkaisuja – henkilöstövuokrauksesta rekrytointiin ja ulkoistetuista palveluratkaisuista uramuutospalveluihin. Pohjoismaissa ja Baltiassa yhtiö on markkinajohtaja. Vuonna 2017 ManpowerGroup on valittu seitsemännen kerran World’s Most Ethical Companies® -listalle sekä yhdeksi Fortune’s Most Admired Companies -yhtiöksi. Lue lisää yhtiön toiminnasta ja palveluista osoitteessa www.manpowergroup.fi

Amiedu ja ManpowerGroup yhteistyöhön – organisaatioiden osaamisen varmistamiseen uutta tukea7.12.2017 10:00:00 EETTiedote

Pula uusista ammattitaitoisista työntekijöistä ja riittämätön osaamisen kehittäminen muutoksessa ovat suurelle osalle organisaatiota kasvun ja kilpailukyvyn este. Amiedu ja ManpowerGroup ovat sopineet, että ne lähtevät yhteisvoimin ratkaisemaan tätä haastetta, kummankin osapuolen vahvuuksia hyödyntäen. Tavoitteena on kehittää palveluja, jotka antavat työnantajille tukea osaavan työvoiman saamisessa sekä työntekijöille urapoluissa.