MPDMPD

Manufacturing Performance Days – Teollisuuden ja teollisen internetin merkittävin tapahtuma Suomi100 -juhlavuonna: Fastems digitalisoituu alansa globaalina edelläkävijänä

Aiemmin automaatioratkaisuillaan kansainvälistä tunnettuutta saavuttanut Fastems esittelee tänään alkavassa Manufacturing Performance Days (MPD), Suomi100-juhlavuoden merkittävimmässä teollisuustapahtumassa digitaalista tuottavuuden ja toimitusvarmuuden osaamistaan.

Lehdistötiedote 29.5.2017

”Esittelemme mm. virtuaalisen joustavan valmistusjärjestelmän simulaatiomallin joka on osa Digital Twin kokonaisuutta. Tähän kokonaisuuteen kuuluu myös pilvessä toimiva virtuaalinen tuotannon ohjausjärjestelmä, sekä Virtual Reality –järjestelmä ja- malli, jonka avulla asiakkaamme ja työtekijämme voivat kävellä järjestelmän sisällä jo ennen kuin sitä on olemassa”, kertoo Fastemsin CDO Tomi Kankainen.

Digital Twin mallien käytön lisäksi Fastems on muokannut myös ohjelmistokehitysmenetelmiään mahdollistamaan asiakkaiden vaihtuvien toiveiden joustavaa huomioimista nopeasti ja kustannustehokkaasti.

Erityisesti valmistuksen verkoittoitumista mahdollistavat teknologiat ja alustat ovat merkittävä osa uusien digitaalisten kyvykkyyksien luomista. Fastems on mukana IDSA:ssa (Industrial Data Space Association), saksalaisessa yhteisössä joka kehittää ekosysteemiä mahdollistamaan verkottoituneen valmistuksen datan hallintaa ja jakelua.

Fastemsin juuret ovat syvällä suomalaisessa teollisuudessa. Yritys on perustettu jo 1901, ja automaatioliiketoiminta täyttää Suomi100-juhlavuonna 35 vuotta. Fastems yhdistää pitkän kokemuksen uusimpaan digitaaliseen teknologiaan sekä erinomaiseen asiakasymmärykseen. Siten Fastems pystyy tarjoamaan asiakkailleen jatkuvasti parempaa kilpailukykyä alati muuttuvilla markkinoilla.

Fastems on lentokone- ja autoteollisuuden luotettava kumppani

Teollisuudenaloilla kuten auto- ja lentokoneteollisuus laatuvaatimukset ovat hyvin vaativat, minkä lisäksi yhä nopeammat tuotesyklit asettavat uusia vaatimuksia joustavuudelle. Tuotteita on yhä enemmän, ne vaihtuvat nopeammin ja eräkoot voivat olla jopa yksittäisiä kappaleita.  Erinomainen esimerkki äärimmäisistä joustavuus- ja laatuvaatimuksista on Fastemsin pitkäaikainen asiakas MTU Aero Engines AG, joka valmistaa mm. suihkumoottorien osakokonaisuuksia.

Kumppanuus lentokoneteollisuuden tunnetun toimijan kanssa on todellinen osoitus Fastemsin kyvykkyydestä.

Yhdessä, uudistuvaa ja työllistävää teollisuutta tukemassa

Teollisuuden kunnianhimoinen työllistämistavoite, 100 000 uutta työpaikkaa, on keskeinen teema MPD:ssä.

”Fastems hyödyntää digitalisaation tuomia mahdollisuuksia laajamittaisesti asiakkaidensa hyväksi ja on siten omalta osaltaan parantamassa yritysten kilpailukykyä”, kiteyttää Tomas Hedenborg, MPD:n järjestämistoimikunnan puheenjohtaja.

Tervetuloa Fastems osastolle tapahtuman jokaisena päivänä, sekä Fastems pre-summit seminaariin tiistaina 30.5. klo 10 - 12. Asiantuntijamme kertovat viimeisimmistä teollisen digitalisaation trendeistä sekä niiden käytännön soveltamisesta.

Lisätietoja:

Tomas Hedenborg, Fastems, Group CEO, MPD-järjestelytoimikunnan pj, 050 310 1999, tomas.hedenborg@fastems.com

Tomi Kankainen, Fastems, CDO, 050 5611161, tomi.kankainen@fastems.com

Markku Bollmann, Fastems,  Vice President, Sales and Marketing, 040 5530126, markku.bollmann@fastems.com

Fastems tunnetaan tuottavuutta lisäävistä tehdasautomaatiojärjestelmistään kaikkialla maailmassa. Tuotteita ovat joustavien valmistusjärjestelmien (FMS), robottipohjaisten automaatioratkaisujen sekä niihin liittyvien palvelujen toimittaminen konepajateollisuudelle. Yritys työllistää yli 370 henkilöä eri puolilla maailmaa. Fastemsin liikeideana on parantaa asiakkaidensa kilpailukykyä automaation ja miehittämättömän tuotannon avulla, jotta he saavat hyödynnettyä mahdollisimman paljon jokaisesta vuoden 8760:stä tunnista.