Mari Wärristä Storytelin Pohjoismaiden sisältöstrategiajohtaja

Storytel on nimittänyt Mari Wärrin uuteen pohjoismaiseen sisältöstrategiajohtajan rooliin 9. marraskuuta 2020 alkaen. Täysin uudessa Head of Nordic Content Strategy -roolissa Wärri keskittyy Storytelin pohjoismaisen sisältöstrategian kehittämiseen, pohjoismaisten kustantajien kanssa tehtävän yhteistyön syventämiseen sekä Storytelin oman kustantamisen, tuotannon ja sisällönhankinnan yhteistoiminnan tiivistämiseen. Wärrin esimiehenä toimii Storytelin Chief Content Strategy Officer Helena Gustafsson. Storytelin Suomen maajohtajana jatkaa Claus Wamsler-Nielsen.

Mari Wärri, Kuva: Mikko Kauppinen

”Marilla on vankkaa osaamista ja kokemusta kustantamisen ja markkinoinnin kehittämisestä pohjoismaisilla kirjamarkkinoilla, joissa äänikirjojen kasvu on ollut viime vuosina voimakasta. Siksi hän on uuteen rooliin täydellinen valinta. Marin strateginen ajattelutapa ja omistautuminen tarinoille ja niiden tekijöille tekevät hänestä loistavan kumppanin kustantajille sekä innostavan suunnannäyttäjän Storytelin sisältöjen parissa työskenteleville tiimeille kaikissa Pohjoismaissa, kertoo Helena Gustafsson, Storytelin Chief Content Strategy Officer.

Mari Wärrillä on pitkä kokemus työtehtävistä kustantamisen, sisältöjen ja markkinoinnin parissa. Wärri on toiminut Storytelin Suomen maajohtajana vuosina 2016–2019 sekä työskennellyt muun muassa Bonnierin omistaman WSOY:n kustannuspäällikkönä sekä markkinointijohtajana. Wärri siirtyy uuteen rooliinsa Storytelillä paperi- ja lahjatavaraliike Putinki Oy:n toimitusjohtajan tehtävistä.

"Tämä oli tarjous, josta en yksinkertaisesti voinut kieltäytyä. Minulle tämä työ on unelmien täyttymys – ja samalla eräänlainen kotiinpaluu. Storytel on selvä edelläkävijä suoratoistoalalla Pohjoismaissa, ja sydämeni sykkii hyville tarinoille. Olen todella innoissani päästessäni kehittämään entistäkin houkuttelevampia sisältöjä ja elämyksiä, jotka luovat lisäarvoa niin pohjoismaisille yleisöille, kirjailijoille kuin kustantajillekin, Mari Wärri sanoo.

Lisätietoa:
Dan Panas, Head of Communications: +46 70 186 5290

Mari Wärri, Kuva: Mikko Kauppinen

Storytel on yksi maailman johtavista äänikirjojen ja e-kirjojen suoratoistopalveluista, jonka visiona on tehdä maailmasta empaattisempi paikka tarinoiden kautta. Palvelu toimii älypuhelimelle tai tabletille ladattavan mobiilisovelluksen kautta ja antaa käyttäjälle mahdollisuuden nauttia tarinoista rajattomasti missä ja milloin vain. Suomessa Storytelin valikoima kattaa yli 300 000 ääni- ja e-kirjaa.

Paitsi digitaalinen kirjapalvelu Storytel on myös kasvava kustannuskonserni. Storytelin kustannustoiminta muodostuu useista kustantamoista, kuten Norstedts, Gummerus Kustannus, Massolit, StorySide, Printz Publishing, People's Press, Rabén & Sjögren, B. Wahlströms ja Norstedts Kartor. Storytel julkaisee myös itse suoraan kuunneltaviksi kirjoitettuja Storytel Original -äänikirjoja, äänikirjasarjoja sekä podcasteja. Ruotsissa vuonna 2005 perustettu Storytel toimii tällä hetkellä yli 20 maassa ja sen pääkonttori on Tukholmassa.

Camilla Läckberg ja Alexander Karim kirjoittavat suuren rakkaustarinan yksinoikeudella Storytelille11.2.2021 10:05:00 EETTiedote

Menestyskirjailija Camilla Läckberg ja näyttelijä Alexander Karim kirjoittavat yhdessä äänikirjaa, jonka Storytel julkaisee yksinoikeudella. Eeppinen rakkaustarina seuraa kahta toisilleen tuntematonta henkilöä, jotka elävät tiukassa eristyksessä omissa hotellihuoneissaan samaan aikaan kun tappava virus uhkaa tuhota ihmiskunnan. Kun eristystä erehdyksessä rikotaan, huumaava ja hengenvaarallinen rakkaus yhdistää. Ruotsinkielisellä alkuperäisnimellä Glaciär (suom. jäätikkö) kulkeva Storytel Original -äänikirja julkaistaan kansainvälisesti 15. kesäkuuta alkaen.

Storytel nimitti Aleksi Pöyryn ja Tuuva Harjanteen kustantamisen ja markkinoinnin avainrooleihin Suomeen11.1.2021 13:00:00 EETTiedote

Aleksi Pöyry aloittaa Suomen Storytelin kustannuspäällikkönä 25. tammikuuta. Pöyry on työskennellyt kustannusalalla vuodesta 2008 alkaen ja tehnyt yhteistyötä useiden merkittävien kotimaisten kirjailijoiden kanssa. Pöyry siirtyy Storytelille Kustannusosakeyhtiö Otavan kaunokirjallisuuden kustannuspäällikön tehtävästä. – Intohimoinen tavoitteeni on aina ollut, että mahdollisimman monet pääsevät nauttimaan hyvistä tarinoista. Siksi uusi tehtäväni sekä kansainväliseen Storytel-perheeseen liittyminen ovat minulle unelmien täyttymys. Lähden suurella innolla työskentelemään sen eteen, että kuuntelijat ja lukijat löytävät jatkossa entistäkin enemmän ja entistäkin helpommin mukaansatempaavia tarinoita, jotka koskettavat sydänjuuria myöten, saavat nauramaan vedet silmissä ja pitämään penkistä kiinni jännityksestä – elämyksiä, jotka avartavat maailmaa ja rikastuttavat elämää, Aleksi Pöyry sanoo. Storytelin markkinointitiimin johdossa Commercial Managerin roolissa aloittaa 15. helmikuuta Tuuva Ha