Toimihenkilökeskusjärjestö STTK ry.

Maria Häggman STTK:n kansainvälisten asioiden päälliköksi

Valtiotieteiden maisteri Maria Häggman (35) on valittu STTK:n kansainvälisten asioiden päälliköksi.

Häggman työskentelee tällä hetkellä Pohjolan ammatillisen yhteisjärjestön (PAY) asiantuntijana Tukholmassa. Aiemmin hän on työskennellyt muun muassa Pohjoismaisten opettajajärjestöjen yhteistyöneuvostossa (NLS).

STTK:n kansainvälisten asioiden päällikkö vastaa järjestön kansainvälisestä yhteistyöstä ja toimii STTK:n edustajana useissa yhteistyöjärjestöissä.

Maria Häggman aloittaa tehtävässä 1. syyskuuta. Nykyinen STTK:n kansainvälisten asioiden päällikkö Risto Kousa siirtyy eläkkeelle myöhemmin syksyllä.

Maria Häggman, +46(0)70 566 2582
_______________________________

Toimihenkilökeskusjärjestö STTK ry.

STTK on poliittisesti sitoutumaton ja moniarvoinen koulutettujen ammattilaisten keskusjärjestö, johon kuuluu 17 jäsenliittoa ja noin 505 000 jäsentä. Visiomme on menestyvä Suomi, jossa yhteistyöllä rakennamme maailman parasta työelämää ja hyvinvointia. Olemme työssämme avoimia, oikeudenmukaisia, uudistusmielisiä ja rohkeita

Lue lisää julkaisijalta Toimihenkilökeskusjärjestö STTK ry.

STTK:n liitot eivät seuraa sivusta irtisanomissuojan heikentämistä10.9.2018 14:29Tiedote

Tiedote STTK toistaa maan hallitukselle vaatimuksen luopua lakiesityksestä, jolla aiotaan helpottaa alle 20 henkilön yritysten irtisanomisoikeutta. Tänään kokoontunut STTK:n hallitus totesi, että kyse on ammattiyhdistysliikkeen edunvalvonnan keskeisistä kivijaloista, työntekijöiden työsuhdeturvasta ja oikeudenmukaisuudesta. - STTK:n jäsenliitot eivät seuraa sivusta, jos sen jäseniä kohdellaan eriarvoistavasti. Olemme ilmoittaneet olevamme valmiita järjestöllisiin toimenpiteisiin, jos maan hallitus ei luovu lakiesityksestä, puheenjohtaja Antti Palola sanoo. Työsuhdeturva on edunvalvonnan kovaa ydintä. - Jos työntekijöitä asetettaisiin eriarvoiseen asemaan sen perusteella, minkä suuruisessa yrityksessä he työskentelevät, se ei olisi sen paremmin työntekijän kuin yrityksen edun mukaista. On selvää, minne koulutetut, osaavat ja motivoituneet työntekijät hakeutuvat, jos heidän työsuhdeturvansa on erilainen alle ja yli 20 hengen työpaikassa, Palola huomauttaa. STTK on teettänyt kansalaiskyse

STTK: Hallituksen toimet rakennetyöttömyyden alentamiseksi jäivät vähäisiksi29.8.2018 14:54Tiedote

Tiedote, vapaa julkaistavaksi Maan hallituksen tänään julkistetussa budjettiehdotuksessa finanssipolitiikan linja olisi voinut olla suhdannetilanteeseen nähden tiukempi. Tämä olisi luonut julkiseen talouteen puskuria seuraavaa talouden laskukautta varten, STTK:n ekonomisti Seppo Nevalainen toteaa. STTK pitää tärkeänä, että osaavan työvoiman saatavuus turvataan. Tämä on talouskasvun jatkumisen kannalta tärkeää. Myönteistä hallituksen budjettiehdotuksessa on, että rakenteellisen työttömyyden purkamisen kiinnitetään huomioita. Nyt esitetyt panostukset eivät kuitenkaan riitä purkamaan työttömyyden kovaa ydintä. Budjettiriihessä jäivät tekemättä kipeästi kaivatut lisäpanostukset aktiiviseen työvoimapolitiikkaan. Työvoimapalveluihin, koulutukseen ja työvoiman liikkuvuuden edistämiseen ei ole juurikaan tulossa lisää resursseja, jotta rakenteellisen työttömyyden ydintä saataisiin purettua, Nevalainen toteaa. Hallitus on lisäksi käynnistämässä erityisen ohjelman osatyökykyisten työllistämiseksi